לדלג לתוכן

משתמש:Vick Sasi/קזנטיפ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

*קזנטיפ* - * "מוסיקת ריקודים אלקטרונית", מרבית האנשים רואים ומתחברים לזה עם המושג פסטיבל אך זה לא-פסטיבל והאמונה בקרב המשתתפים הנה שקזנטיפ זו מדינה עם חוקים וכללים משלה *

מה זה קזנטיפ?[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלוואי והייתה לנו התשובה שאותה אנו מחפשים כדי לתאר, כבר משנת 1992 מחפשים את הרמז וזה עדיין אי שם . אנו מניחים , גם אתה לא יכול לספק את השאלה החשובה ביותר של החיים שלך " מה אני? " בכמה מילים . ואנחנו לא מתכוונים לשם או העיסוק שלך.

מה שאנחנו יודעים בוודאות הוא מה שאנחנו "בהחלט לא".

לדוגמה, אנחנו יודעים מעבר לכל הספק שאנחנו לא פסטיבל, כפי שהעיתונות נוהגת לומר (אנחנו מעדיפים את המילה "פרויקט"). ואנחנו לא שונית Kazantyp בחצי האי קרים, כמו ש-Google Maps מראה למרות שזה אותו מקום שהתחלנו בו, מכל מקום Google Maps לעולם לא יגיד לך איפה למצוא מקום מאוד קטנטן וזעיר, קטן יותר מהוותיקן ומונקו - יבשה סגורה לא עבור כולם – ושמה רפובליקת KaZantip.

עכשיו אתה יודע שהרפובליקה KaZantip היא מדינה שאינה קיימת איפשהו תחת השמש , שאנשים ב- Kazantip עלולים לקרוא לה פסטיבל.

קזנטיפ דרך עיני אנשים רגילים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשזה מגיע למה שאנשים אחרים, יחסית יותר נורמליים, חושבים על העולם הדמיוני שלנו, זה פסטיבל בינלאומי שנתי גדול למועדון תרבות שמתקיים בקיץ בחוף הים השחור של חצי האי קרים, אוקראינה (מדינה שכנה של רוסיה, ברית המועצות לשעבר). זה מתחיל בסוף יולי ומסתיים בסוף אוגוסט, מגיעים מעל ל- 100,000 משתתפים. האירוע כולל מאות מהתקליטנים הטובים ביותר, רקדנים, מוזיקאים, אמנים ומוחות יצירתיים אחרים מכל רחבי העולם. למרות המימדים הקטנים, הרפובליקה יכולה להרשות לעצמה כ-6 רחבות ריקודים, 30 בארים ומסעדות, 2 אולמות קולנוע פתוחים, 3 תחנות גלשני רוח ומספר מבנים ארכיטקטוניים מוזרים. כל זה מצויד בתפאורה אורקולית. כאשר הלילה יורד, הרפובליקה נראית פחות או יותר כמו בסיס חלל מחוץ לכדור הארץ .

לרוב האנשים הממוצעים משווים את רפובליקת KaZantip עם איביזה והBurning man. נראה להם כנראה שרפובליקת KaZantip בדיוק כמו איביזה, שמתנהלת חודש ארוך באוויר הפתוח ליד הים – תקליטנים, בנות יפות, רקדנים ותכנית שלא נגמרת. או כמו Burning man, שזה מקום מפגש לפריקים ומטורפים אובססיביים לביטוי עצמי ופגאנים של פולחן אש.

נכון, זה די יוקרתי כאן כדי להיות פריק אמיתי, ואכן ה- Prezident של הרפובליקה הוא הפריק הראשון בעצמו. זו הסיבה שכל מי שהגיע לכאן הולך להשתגע מעט, בדיוק כמו הארנב מ"אליס בארץ הפלאות".

ההיסטוריה של הרפובליקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הכל התחיל בשנת 1992 שהחל כתחרות גלישת רוח בזמן זה נפגשו 78 משתתפים ו -600 אוהדים. כדי לעשות את זה יותר כיף, הנשיא שמכונה Prezident של רפובליקת KaZantip – נשיא התאחדות גלשני רוח הרוסי באותו זמן – פשוט החליט להביא מערכת קול קטנה לחוף הים בשנה העוקבת, כשאוהדים נוספים הצטרפו לאירוע יחד עם כמה תקליטנים שהביאו את התקליטים שלהם רק כדי לשמור על הציבור שלא ישתעמם.

התחרות התקיימה בחצי האי שנקרא Kazantip, לא הרחק מתחנת כוח גרעינית מקומית. זה אף פעם לא נבנה לחלוטין וננטש לאחר אסון צ'רנוביל ועמד לבדו במרכזו של השדה כיצירה אדירה ובלתי נתפסת של נוף הוליוודי שנבנה עבור סרט אפוקליפטי. בשנת 1997, הנשיא (Prezident) ביצע מעשה של טירוף טהור kazantypical בהשתתפות 5000 אנשי מפלגה בשם "הלילה בכור הגרעיני", וייסד את המסורת של הלילות הגרעיניים וכך שיבץ את עצמו בהיסטוריה הרוסית של מסיבות האלקטרוני.

בשבע שנים, האליפות התפתחה ממפגש קטן של גולשים וחברים – ה"פרוגרסיבים הצעירים", נופשים, חובבי ספורט אתגרי, מוסיקאים, תקליטנים ועיתונאים – ל" הפסטיבל של כל מה שקשור ל" ים, מין וקיץ ". מחתרתי במקצת, אבל עדיין בינלאומי, הפנינג באוויר פתוח זה התקיים בכל אוגוסט ונמשך שבועיים. בשנת 1999, כבר נוכחו 12000 איש.

בשנת 2000, הפסטיבל נאלץ לשנות את מיקומו. מאז, זה כבר לא נהיה פסטיבל, אלא רפובליקה. עכשיו זה נקרא רפובליקת אורנג' KaZantip העצמאית שיכולה לנוע בחופשיות בחלל, בכל מקום שבו הנשיא בוחר והיכן שהעם מעדיף יותר. רפובליקת KaZantip שאלה את השם מלשון היבשה המקורית שכבש בהתחלה ופיתה את אוהדיו המסורים כדי להפוך לאומה גדולה הנשלטת על ידי נשיא (Prezident) קטן.

במשך מספר שנים הרפובליקה הייתה מסתובבת וזה היה הכרחי כדי לתור אחר המיקום הלא נודע כדי למצוא מיקום לפני כל קיץ שאליו יגיע העם. עם זאת, בשנת 2001 המדינה התמקמה – בכפר הקטן של Popovka, על חוף הים השחור של חצי האי קרים.

מאותו רגע ואילך, התקיימה רפובליקת Kazantip בשטח קטן משלו, מופרד מהעולם החיצוני. צרכי האזרחים מסופקים – בארים, מסעדות, עזרה ראשונה, שירותים ומקלחות, מרכז לבקשת viZa, בית מכס, ומעל לכל – אולם ריקודים ובמות. כתום הפך לצבע הלאומי של הרפובליקה, משקפי שמש, מכנסיים קצרים וחולצות הטריקו הפכו לבגדים הלאומיים ומזוודה צהובה מיושנת הפכה לסמל הלאומי העיקרי למתן כניסה חופשית הנקרא ViZa. הרפובליקה הציגה את משטר ה- viZa לאחרונה.

רפובליקת Kazantip האוטופית חיה תמיד תחת מגוון רחב של סיסמאות הזויות כמו "היבשת הטובה ביותר אי פעם", "היית רק חולם ואתה עדיין", "הבאים בתור למאדים".

עכשיו, יש לך את הרעיון שלפיו מדינת קזנטיפ פועלת ומתנהלת.

מה אומרים על קזנטיפ בעולם[עריכת קוד מקור | עריכה]

כדי רקוד לצלילי האוס ממגוון של 350 די.ג׳י-ים בינלאומיים וגם להשתכשך בים כשאנו רוצים (ואיך לא כשבחוץ 30 מעלות) אולי אפילו להתחתן באופן זמני ל-24 שעות (כן, בדיוק כמו שזה נשמע) ואולי לתת לעצמינו זמן לנפש בדמדומי השקיעה לצלילי מוסיקת צ׳ילאאוט ואם רוצים אז גם ליצור חברות וקשרים לאורכו של הגלובוס, כן כל זה ועוד המון הפתעות נמצאים במקום קטן בחצי האי-קרים אל תוך 2 קמ"ר מרהיבים לאורכו של הים השחור, החל מסוף יולי ועד אמצע אוגוסט מתקיים פסטיבל קזנטיפ Zxx, 200 אלף יפים ויפות מרחבי אירופה מגיעים להגשים את החלום, עם 17 במות בהן דיג׳יים מנגנים 23 שעות ביממה ויותר מ-40 בארים ומסעדות שוקקות בצחוקים וחוויות והכל על רצועת חוף מדהימה.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • KAZANTIP REPUBLIC

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שם סופר, שם ספר, שם הוצאה, תאריך הוצאה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]