לדלג לתוכן

משתמש:Vtcisrael/המרכז הארצי לוידאו תרפיה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תמונה מפסטיבל קולנוערבי שהפיק המרכז

המרכז הטיפולי הראשון בארץ ובעולם לטיפול באמצעות וידאו תרפיה. מרכז ייחודי העוסק בהעצמה קהילתית ופיתוח מנהיגות באמצעות יצירת סרטים. המרכז מומחה בפיתוח תחושת שייכות חברתית עמוקה וחווית מסוגלות אישית וקבוצתית באמצעות יצירה והפצה של סרט בעל תרומה חברתית בקהילה. כל זאת, מתוך האמונה שכל אדם באשר הוא זכאי למקום של נראות, שבו קולו נשמע, שבו הוא מרגיש שווה ערך, תורם ומשמעותי.

פעילות המרכז חוצה גילאים, מגזרים, עדות ושפות. המרכז מפעיל ומפיק בשיתוף פעולה עם משרד החינוך והרווחה פסטיבלים של סרטים, תוכניות חינוכיות, תוכניות טיפוליות תוכניות הדרכה ותוכניות מנהיגות ליצירת סרטים. התוכניות מובלות על ידי צוות המורכב ממטפלים מוסמכים, מנחים מקצועיים ומלווים קולנוענים. בזכות מודל ייחודי זה, בו משתפים פעולה אנשי מקצוע מעולמות שונים ומשלימים, הפך המרכז למרכז הטיפולי הראשון בעולם לטיפול באמצעות וידאו תרפיה.

פעילות המרכז

[עריכת קוד מקור | עריכה]

המרכז מפעיל למעלה מ-100 קבוצות בשנה ברחבי הארץ להעצמת קהילות, בני נוער, ילדים, הורים, קשישים וצוותים מקצועיים, בדגש על הפריפרייה, החברה הערבית והאתיופית. דוגמה לכך היא פסטיבל קולנוערבי שיזם בהפיק המרכז בהובלת ושיתוף ג׳לאל ספדי, מנהל אגף החברה הערבית, במנהל חברה ונוער של משרד החינוך.

כמו כן, המרכז מפיק תוכניות טלוויזיה קהילתיות לערוץ לIETV - הערוץ האתיופי הישראלי.

היסטוריה וצוות המרכז

[עריכת קוד מקור | עריכה]

משנת 2009–2012 עופר סלע, קולנוען, הנחה תוכניות וידאו תרפיה ברחבי הארץ במסגרת ״מרכז שרון ישראל״, שהעסיק אותו כקולנוען בהפעלת תוכנית וידאו תרפיה.

עבודתו בוידאו תרפיה הביאה אותו להבין שקיים צורך בשוק לתוכניות וידאו תרפיה המופעלות על ידי מטפלים מוסמכים ובמרכז הפועל כמרכז טיפולי. הקושי שעלה הוא שהמטפלים אינם קולנועים וכך משנת 2012 עד לשנת 2015 עופר פיתח מודל חדש ביחד עם דניס ויסלפו, המטפלת הבכירה יפה מור ומטפלים בכירים נוספים.

התוצאה הייתה המרכז הארצי לווידאו תרפיה, בו המנחים הם מטפלים מוסמכים, העובדים במרכז שעומד בסטנדרטים של מרכז טיפולי ובליווי של קולנוענים.

בשנת 2015 קם המרכז הטיפולי הראשון בעולם בתל אביב - המרכז הארצי לווידאו תרפיה.

צוות המרכז היום

[עריכת קוד מקור | עריכה]

היום מפעיל המרכז למעלה מ-20 מטפלים ברחבי הארץ, מדרום עד צפון, 3 מטפלים בכירים ואולפני עריכה הכוללים צוות של מלווים קולנועיים.

המטפלים הבכירים המנחים ומדריכים את פעילות המטפלים הם יפה מור, שמנהלת את התוכן וכתיבת התוכניות במרכז, שירלי ליגום ואמירה מאסרווה.

אולפני העריכה מנוהלים על ידי דניס ויסלפו והצוות המוביל את הקולנוענים של המרכז הם פטר זביאגין ועדי אלכסנדר.

עו״ד רחלי מרגלית מנהלת את התפעול של האופרציה ועופר סלע הוא המנהל כללי.

קישורים חיצוניים

[עריכת קוד מקור | עריכה]