משתמש:WASAP/אייס קומבט 4: רעם מרוחק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של WASAP.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של WASAP.


אייס קומבט 4:רעם מרוחק(Ace Combat 4:Distant Thunder) הוא המשחק הרביעי בסדרת "Ace Combat" והמשחק הראשון בסדרה שהושק ל-PS2,המשחק הושק בין אוקטובר 2001 לפברואר 2002,מכאן נבנה קו העלילה הראשי של אייס קומבט.


רקע העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2000(ע"פ המשחק),אסטרואיד בשם "Ulysses" התפרק באטמוספירה,והמטאורים שנוצרו ממנו פגעו בכדור הארץ,רבים מהם פגעו ביבשת אוסיאה "Usea", "ארוז'ה" (Erusia)מדינה במערב היבשת, נפגעה קשות מהמטאורים,ולכן הצבא הארוז'י פיתח את ה"סטונהנג'"-תותח נגד מטאורים ואסטרואידים,כעבור 4 שנים,בשנת 2004(כאן השחקן נכנס למשחק),האירוז'ים השתמשו לרעה בתותח הקטלני, והשמידו כמעט את כל חה"א של ISAF(של מדינת דלארוס-מזרחית לאירוז'ה),בלית בררה ISAF החלו בנסיגה לאיי נורת' פוינט,בתוך זמן קצר, כל יבשת אוסיאה נכבשה על ידי אירוז'ה.


דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הילד-המספר במשחק(מספר את הסיפור בהיותו מבוגר),התייתם מהוריו בגיל 10,כאשר נסע לבית הספר,"צהוב 13",אלוף טייס ומפקד טייסת העילית של ארוז'ה שמגנה על ה"סטונהנג'", הפיל מטוס, המטוס הבוער צלל והתרסק על ביתו של הילד, הבית והמטוס נחרבו לחלוטין.
  • מוביוס 1(Mobius 1)-הדמות של השחקן,בקושי מתואר במשחק,רואים אותו בגוף ראשון בלבד,לא מביע את דעתו.
  • צהוב 13 (Yellow 13)-מפקד טייסת העילית של ארוז'ה, עם הזמן הבין כי גרם להתייתמותו של הילד ולכן החליט לגדל אותו ולדאוג לו.


העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-19 בספטמבר (המשימה הראשונה-"ברווזים במטווח") 2004, מפציצים אירוז'ים עשו את דרכם לעבר המפקדה הראשית (GHQ) של ISAF, ובסיס חה"א "אלנפורת'" (Alenforth). מאחר שמערכת הנ"מ באזור מנוטרלת, התפקיד המוטל על מטוסי הקרב מנושאת המטוסים הסמוכים כבד מאוד,בסופו של דבר, המפציצים יורטו,אך איום המפציצים עוד לא חלף.

כעבור שבועיים, מטוסי הקרב של ISAF עשו את דרכם לבסיס ריגלי,לשעבר בסיס של ISAF, בבסיס נמצאים כל מפציצי ה TU-95 של אירוז'ה שהוקצו להפציץ את נורת' פוינט,הבסיס הושמד לחלוטין,ונדמה כי המקום נראה כמזבלה אחרי ההרס הרב שזרעו ההפצצות של ISAF.

בסוף חודש אוקטובר 2004, פינוי כוחות ISAF מאוסיאה כמעט והסתיים,אך רדארים באזור הר צ'זנה, מנעו את הנסיגה בשל המידע הטקטי שהם מוסרים,לכן היה מוטל על מטוסי ISAF להשמיד את הרדארים כדי לאפשר את הנסיגה,הרדארים הושמדו והנסיגה הושלמה.

כעת היה על ISAF להתמקד באיום אחר, "צי אגייר" (Ageir Fleet) עומד לצאת למסע כדי להשמיד לחלוטין את ISAF.

במהלך חודש נובמבר 2004 בוצעו 3 משימות בניסיון למנוע את שיוטו של הצי,במשימה שנייה,בה הושמדו כל מאגרי הנפט של הצי, הגיחה לפתע טייסת 156 (Yellow),והחלה לתקוף את מטוסי ISAF,חלק מהמטוסים הצליחו לסגת, אך רבים הופלו ונהרגו.

ב-23 בנובמבר 2004 התבצעה התקיפה האחרונה שהוכתרה כהצלחה,תקיפת נמל "קומברת'" והשמדת הצי,הצי הושמד לגמרי והאיום הוסר לחלוטין.

ISAF החלו במאמצים לנתק את המשאבים של אירוז'ה, אחד מהם, תחנת כוח סולרית שהזינה יותר מ-60% מהייצור נשק של אירוז'ה, הושמדה בתוך זמן קצר ב-16 בדצמבר 2004,אך בעת חזרת המטוסים הביתה, 4 פגזים מהתותח הקטלני, "סטונהנג'" הגיחו בפתאומיות,הדרך היחידה לצאת ללא פגע מההתקפה הפתאומית היה לטוס בין הוואדיות,רבים מהטייסים החליטו שמדובר בסיכון רב יותר,אותם טייסים נהרגו לאחר שמטוסיהם הושמדו לגמרי.

ב-31 בדצמבר 2004 החל קרב אוויר אדיר מעל איי קומונה, בניסיון לחפות על שיגור לוויין של ISAF בשביל מודיעין,לאחר קרב אינטנסיבי, הלוויין שוגר בהצלחה.

כעבור שלושה שבועות,ב-24 בינואר 2005, ISAF יצאו במבצע "Bunker Shot" ,לכיבוש מספר חופים בדלארוס ולבסוף כיבוש היבשת,המבצע הסתיים בהצלחה למרות תנאי מזג האוויר הקשים ששררו באזור וההתנגדות הרבה של צבא ארוז'ה.

בסוף פברואר 2005,מבצע נוסף הסתיים בהצלחה, לאחר שמבצר "איסטאס" הושמד וכוחות הקרקע יכלו להתקדם ולכבוש את העיר הראשונה במלחמה:לוס קאנאס.

במהלך מרץ 2005,מוביוס אחד לבדו(השחקן) היה צריך ללוות זוג מטוסי 767 אזרחיים ללוס קאנאס, עליהם היו אזרחים ומדענים שפיתחו את הסטונהנג', שלמעשה התנגדו לשימוש האלים בו,ולכן ערקו ל-ISAF כדי למסור מידע על הנשק ולהביא להשמדתו.

וכך התוכנית יצאה לפועל,ב-2 באפריל 2005 מספר מטוסי קרב של ISAF יצאו להשמיד את הנשק הקטלני,בדרך נס הנשק הושמד ללא אבדות,למרות שבמפקדה הראשית היה חשש ל-40% אבדות. לפתע הופיעה טייסת הצהובה, ובמהלך הקרב,הופלה הטייסת היחידה ב "צהובה", צהוב 4,היא הופלה כאשר מטוסה היה במצב תחזוקתי רעוע,היא הופלה ונהרגה,בשביל ISAF היה מדובר בניצחון כפול.

ב-11 במאי 2005, מטוס U-2 שהביא עימו תצלומים ממשימת ריגול אחרי הנשק להשמדת אסטרואידים החדש של ארוז'ה:"מגלית" (Megalith),סבל מתקלה במנוע מעל עמק "גנום" (Gnome),הראות באזור היה גרועה והרדארים באזור לא יכלו לעול בגלל שיבוש חזק מאוד מבלוני אוויר ששיגרו אותות שיבוש, לכן, מוביוס 1 יצא להשמיד מספר בלוני אוויר, הרדאר של ה U-2 שב לפעולה, אך לפתע הגיחו 4 מטוסי קרב:זוג מטוסי F-15E Strike Eagle וזוג מטוסי טייפון,הם הופלו והמשימה הושלמה.

באמצע יוני אותה שנה, כוחות קרקע נוספים של ISAF הצטרפו לכיבוש, אך הם יתחילו את המסע בצפון, מוביוס 1 היה צריך להשמיד את כל טילי השיוט שמאיימים על כוחות הקרקע.

ב-10 ביולי, ISAF יצאו לכבוש את סאן סלבסיון, העיר נכבשה ושוחררה מידי האירוז'ים,בעיר הזאת גר הילד.

באמצע אוגוסט, חה"א וכוחות הקרקע פעלו במשותף כדי לחצות את "פרוזדור וויסקי"-דרך צרה במדבר ולהגיע אל פארבראנטי-בירת אירוז'ה.

ב-19 בספטמבר,כשנה לאחר ש-ISAF ניצלה מטבח, כוחות הים,יבשה ואוויר יצאו לכבוש את פארבאנטי,לאחר קרב קשה והרוגים רבים והפלה 5 מטוסי SU-37 של הטייסת הצהובה, העיר נכבשה, באותו קרב "צהוב 13" נהרג.

המשימה האחרונה, ב-26 בספטמבר 2005. חה"א של ISAF יצא להשמיד את "מגלית", תוך כדי סיכון חייו בטיסה לתוך המבנה, מוביוס 1 השמיד את הנשק וניצל, רבים מהטייסים שהוצבו למשימה נהרגו, למרות זאת 12 מטוסים מהטייסת הצהובה נסגו, והמלחמה הגיעה לקיצה.

אייס קומבט 4 בישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק שווק בישראל, אך לא ברור אם הוא עוד משווק בשנת 2010.


קטגוריה:משחקי מחשב