משתמש:WolfY/עמותת הורות=שווה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

עמותת הורות=שווה (עמותת הו"ש) - הוקמה כדי לקדם את התפיסה בישראל שחלוקת האחריות ההורית הינה של שני ההורים בין אם חיים ביחד או בנפרד, וכי ילדים זקוקים לשני הוריהם לקיומם השלם והמלא.

העמותה הוקמה ע"י: טל שחף, רועי רונן ויוסי גיל. בהמשך הצטרפו לעמותה אבות ואמהות כאחד ופעילות העמותה עברה מצירוף הורים בד"כ שחוו גירושין, למצב בו התחילה העמותה לעצב ולאפיין את המצב ואת הצרכים של משפחות שנמצאים ופירוד. כעבור כמה שנים אופיינו והוגדרו המטרות כשהעיקרית הייתה לשנות את החקיקה שהסתכמה בסעיפים 24 ו-25 בחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות. סעיפים אלו לא נתנו מענה הולם למצב המשפחות שבפירוק ואיפשר פרשנות רבה ומשונה שתוצאתה הייתה לרוב הרסנית למשפחות המתפרקות כשהילדים היו הנפגעים הראשיים.

בהמשך פעילות העמותה נפגשו פעילים בשנת 2005 עם שר המשפטים דאז יוסף (טומי) לפיד אשר הבטיך להקים וועדה לבחינת ההיבטים המשפטיים והאחריות ההורית לאחר גירושין. זמן קצר אח"כ הוחלף התפקיד של שר המשפטים ולתפקידו נכנסה ציפי ליבני כשרת המשפטים החדשה. פעילי עמותת הורות=שווה נפגשו מחדש עם שרת המשפטים דאז ציפי ליבני אשר הבטיחה ולבסוף גם קיימה את הבטחת קודמה בתפקיד. וועדת שניט הוקמה בראשותו ועל שמו של פרופ' (אמריטוס) דן שניט.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]