משתמש:Y.a.demma/רשת דקטלון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דקטלון
הלוגו הרשמי של החברה
נתונים כלליים
מייסדים מישל להקלרק
תקופת הפעילות 1976–הווה (כ־48 שנים)
מיקום המטה וילנב דסק
שליטה בחברה מישל אבאלאה, מנכ"ל
מוצרים עיקריים הפצת מוצרי ספורט
הכנסות 8,2 ביליון יורו (2014)
עובדים 60.000
 
www.decathlon.com

רשת דקטלון (groupe de magasins Decathlon) הינו חברה צרפתית להפצת מוצרי ספורט. נמצאת ב -21 מדינות. מעסיקה יותר מ -60,000 אנשים. יותר ממחצית מהמחזור שלה מגיעה מהחנויות מחוץ לצרפת. זוהי הרשת להפצת מוצרים של קבוצת Decathlon (לשעבר Oxylane).

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתאריך 27 ליולי 1976, בעיר קטנה אנגלו קרוב לליל שבצרפת, מישל לקרלרק פותח חנות מסוג סופרמרקט אשר מוכר מוצרי ספורט. הרעיון הוא לצייד תחת קורת גג אחת ובמחיר הטוב ביותר כל הספורטאים, ממתחילים ועד החובבים. השם שבחר לחנות הוא "Decathlon".

בשנת 1986, "ייצור Decathlon" נולד, עם המשימה לעצב ולייצר את הפריטים של חברת דקטלון. באותה השנה, החברה פתחה את החנות הראשונה שלה מחוץ לטריטוריה צרפתית, בדורטמונד, גרמניה. ב- 1988, הייצור הופך לבינלאומי עם הפתיחה על ידי אוליבייה להקלרק (Olivier Leclercq), בנו של המייסד, של המשרד הייצור הראשון באסיה. בשנת 1996, החברה מיצרת שני המותגים הראשונים שלה, "מותגי תשוקות", Tribord, לספורט ימי וQuechua להר. בשנת 1997, החנויות הראשונות שלה בבלגיה נפתחות. בשנת 1999 נפתח החנות הראשונה בבוסטון שבארה"ב, ובלונדון שבבריטניה.

בשנת 2003, הפיתוח הבינלאומי של החברה לוקח ממד חדש עם הפתיחה של החנות הסינית הראשונה בשנחאי. בשנת 2006, החברה החליטה לסגת מארה"ב. במדינות שבו יש תחרות חזקה, דקטלון נכשל. באותה שנה, דקטלון פותח את החנות הראשונה שלה ברוסיה במוסקבה. עם השנים החברה כובשת יותר ויותר מדינות: שוודיה, רומניה, צכיה, טורקיה, לבנון...

עם הזמן חברה התעסקה עם מספר רב של פעילויות (ייצור, הפצה, עיצוב, לוגיסטיקה). מסיבה זו, החברה עברה ארגון מחדש בשנת 2008 על ידי יצירת Oxylane, כשדקטלון ממשיך להיות השלט של הפצה. ב2014 החברת אם חוזרת לשם Decathlon.


מיקום[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר חנויות לפי ארצות מעודכן ל8 לינואר 2014
ארץ מספר חנויות
צרפת 260
ספרד 99
איטליה 89
סין 80
פולין 33
פורטוגל 22
גרמניה 21
בלגיה 16
ברזיל 16
רוסיה 16
הונגריה 16
בריטניה 14
רומניה 12
הודו 10
צ'כיה 7
טורקיה 6
טייוואן 4
הולנד 3
שוודיה 2
מרוקו 2
בולגריה 1

בתקופה של עשר שנים, החברה כיסתה את מרבית השטח הצרפתי. מאז 2008, נראה שהכיסוי קרוב לרוויה בצרפת. לאור זאת, הרחבת דקטלון בעיקר בשטח הבינלאומי ובמיוחד לסין, ברזיל, רוסיה והודו.

מותגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דקטלון מפגיש עשרים מותגי ספורט לתחומים ספציפיים:

Aptonia - תזונה ובריאות
Art engo- ספורט עם מחבט
b'Twin - רכיבה על אופניים
Caperlan - דייג
Domyos - אומנויות לחימה, כושר, התעמלות וריקוד
Fouganza - רכיבה על סוסים
Inesis - גולף
Kalenji - ריצה
Kipsta – ספורט בקבוצה
Nabaiji - בריכה
Newfeel - הליכה ספורטיבית
Orao - אופטיקה
Oxelo - ספורט חורף וקרח
Quechua - טיולים בהר
Simond - טיפוס הרים
Solognac - צייד
Tribord - ספורט מים ים
Wed'ze - ספורט החלקה

כניסה לישראל[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב2012, החברה בדקה את כניסתה לישראל. משפחת חורש, זכיינית H&M ובעלת סוכנות טויוטה, ניהלה משא-ומתן עם הרשת האירופית לשם כניסתה לשוק המקומי. לבסוף החברה החליטה לא להכנס לשוק הישראלי