משתמש:Yahlifri/בת'סדה סופטוורקס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בתסדה סופטוורקס היא מוציאה לאור של משחקים הממוקמת ברוקוויל, מרילנד ונוסדה ב1986 על ידי קריסטופר וויבר. חברה זו היא חברת בת של זנימקס מדיה, אשר במקור, הייתה מבוססת בבת'סדה, מרילנד. החברה בעיקר ידועה על יצירת משחקי תפקידים ידועים כגון: פוללאוט(fallout) והאלדר סקרולס(the elder scrolls).

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בת'סדה סופטוורקס נוסדה בראשון לינואר, 1986, על ידי קריסטופר וויבר (Christopher Weaver) בבת'סדה, מרילנד. ההוצאה הראשונה של בת'סדה היא המשחק גרידירון(Gridiron),שיצא למערכות: אטארי אס-טי(atari st), אמיגה(amiga) ועוד, הנחשב לסימולציית הספורט הראשונה המבוססת על פיזיקה.[1]

ב1990 החברה עברה לרוקוויל, מרילנד ושם יצרה את המשחק הראשון באחת מסדרות המשחקים הכי מוכרות שלהם, אלדר סקרולס ארנה (The Elder Scrolls: Arena), ב1994.

למשחק זה מספר המשכים והם (לפי סדר יציאתם): דגרפול (Daggerfall), מורווינד(Morrowind),אובליביון(oblivion), סקיירים(skyrim) והמשחק רב המשתמשים,אלדר סקרולס אונליין elder scrolls online.

ב1999 בת'סדה נקנתה על ידי חברה הנקראת זנימקס מדיה (חברה אשר נוסדה על ידי מייסד בת'סדה, קריסטופר וויבר ורוברט א.אלטמן).

ב2002 נפתחה החברה בתסדה גיים סטודיוס אשר עסקה בפיתוח משחקים אשר יוצאו לאור על ידי בתסדה סופטוורקס. מהזמן הזה, המשיכה בת'סדה בפיתוח סדרת האלדר סקרולס וב2004, קנתה את הזכויות לסדרת המשחקים המוכרת ביותר שלה, פולאאוט(Fallout).[2]

לאחר שקנתה את זכויות היוצרים, המשיכה בת'סדה להוציא לאור את המשחק השלישי בסדרה באוקטובר 2008, הרביעי(שנקרא פולאאוט ניו וגאס fallout new vegas) באוקטובר 2010 והחמישי(שנקרא פולאאוט 4) בנובמבר 2015.

ב2009, חברת האם של בת'סדה, זנימקס, קנתה את החברה איי די סופטוור(id software) שאחראים על משחקים כגון דום(doom), וולפנסטיין (wolfenstein) ועוד.

במאי 2016, בת'סדה הוציאה את המשחק הרביעי של דום, הנקרא פשוט דום 2016.

משחקים שהוצאו לאור על ידי בת'סדה סופטוורקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ ביקורת על המשחק גרידירון, באתר אמיגרה ביקורות, ‏1989
  2. ^ מאמר על החברה דרך "מובי גיימס", באתר מובי גיימס (mobygames.com)