משתמש:Yair9a/אורות הזורעים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ישיבת אורות הזורעים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ישיבה תיכונית אורות הזורעים נוסדה בשנת תשס"ד על ידי הרב ניר ויינברג. היא הוקמה במושב הזורעים, הממוקם על יד העיר טבריה. הישיבה הוקמה בקשיים רבים, ומחזור א' סייע רבות להקמתה

מכלול הישיבה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ישיבה תיכונית אורות הזורעים היא ישיבה תיכונית לחינוך סביבתי. הישיבה מונה כ-120 תלמידים, כשבעה אנשי צוות, שישה ר"מים, ומורי תיכון אשר באים לשעות אחר הצהריים. ייחודה של הישיבה הוא במרכזיות פיתוחו הרוחני של כל תלמיד, שכלול האחריות האישית של התלמידים, דגש על לימודי הקודש ובייחוד גמרא, ופיתוח הצד הרוחני של נושאי הסביבה והטבע. כיום, ישנם בישיבה לימודי קודש עד שעות הצהריים, ומאז לימודי חול. ישנו גם סדר ערב-שבו התלמידים מעשירים את עולמם הרוחני. תלמידי הישיבה יוצאים לסדנאות שטח של כשבוע פעמיים בשנה, ולעוד שתי סדנאות קצרות יותר של יומיים. בנוסף, תלמידי הישיבה יוצאים לסיורים הנערכים אחת לזמן מה.

הישיבה כיום[עריכת קוד מקור | עריכה]

כיום, הישיבה נחשבת מקובלת מאוד, במיוחד על ידי תלמידי יהודה ושומרון. לישיבה מנסים להתקבל כ300-400 תלמידים בכל שנה, ומתוכם מתקבלים רק 40. הבחינות לישיבה מתקיימים בערך בחודש שבט או אדר. בבחינות, מגיעים התלמידים אל הישיבה, חווים פעיליות שנעשות על ידי התלמידים והצוות, ונבחנים אצל ראש הישיבה-הרב ניר. לאחר קבלתם של התלמידים החדשים, הם יוצאים לסיור ביחד עם כיתה י' בישיבה, וביחד עם ראש הישיבה.