לדלג לתוכן

משתמש:Yehonatan96/שכונת יוספטל כפר סבא

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תבנית:מחפש מקורות הוסבה ואין להשתמש בה יותר! נא להשתמש בתבנית:מקורות. יוספטל היא שכונה שממוקמת בצפון מזרח כפר סבא, שנבנתה על ידי משרד העבודה והסוכנות היהודית ויועדה לכלול 1000 יחידות דיור. בנייתה החלה באמצע שנת 1962 ונקראה על שם גיורא יוספטל לאחר פטירתו. בשנותיה הראשונות הייתה שכונת עוני של יוצאי צפון אפריקה.


מיקום[עריכת קוד מקור | עריכה]

מצפונית ליוספטל נמצאת שכונת קפלן, ממזרח שטחים לא משומשים מלאים עשב, מדרום שכונת גבעת אשכול ושטחים חקלאיים, וממערב שכונת קפלן ושכונת גבעת אשכול

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנותיה הראשונות של השכונה היא הייתה שכונת עוני של יוצאי צפון אפריקה ורומניה, הרבה שנים השכונה סבלה מהזנחה ופשע והיא ידועה כהשכונה הרעה של כפר סבא וכהשכונה של ה"ערסים" בכפר סבא. שנים העירייה לא התייחסה לשכונה הזאת ולא צבעה בה את הבתים או עשתה שיפוצים בשנים האחרונות היו הרבה תכניות לשיפוץ בתים בשכונה ולפינוי בינוי שחלקם מומשו וחלקם לא. היום גרים בשכונה אתיופים, תימנים, מרוקאים ועוד.


פשע[עריכת קוד מקור | עריכה]

יוספטל היא סוג של שכונת פשע, באוקטובר 2015 ארבע מכוניות הוצתו ברחוב יהודה המכבי במרכז שכונת יוספטל, ובאוגוסט 2016 נעשתה עוד הצתת רכב ברחוב הראשי של השכונה שאול המלך, ימים ספורים אחרי נעשה ניסיון חיסול על בן 30 תושב הוד השרון שנגמר בפציעה לקורבן.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

1.http://www.local.co.il/kfar-saba/137606/Article/
2.http://www.local.co.il/kfar-saba/137606/Article/
3.http://www.kfar-saba.muni.il/?CategoryID=255&ArticleID=5006

קטגוריה:כפר סבא קטגוריה:ישראל: שכונות