משתמש:Yehoramd/שאקטי מאי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שאקטי מאי, נולדה ב-3 בינואר 1963 בתל אביב.

שאקטי מאי מנהלת מרכז יוגה בינלאומי בתל אביב בשם פראנה יוגה קולג׳. המרכז החל לפעול בשנת 1993 כסטודיו קטן ליוגה בתל אביב. בשנת 1996 עברה שאקטי מאי לגור בקנדה, בין השאר במונטריאול וונקובר, שם הסטודיו גדל והתפתח לכדי קולג׳ למורים ליוגה. בשנת 2013 חזרה שאקטי מאי לישראל ופתחה את המרכז בתל אביב.

במשך 3 עשורים של לימוד יוגה וניהול מרכזי יוגה ברחבי העולם, חילקה שאקטי את זמנה בין הוראת יוגה והכשרת מורים. בסופו של דבר החליטה להקדיש את כל זמנה ומרצה להכשרת מורי יוגה, כדי שהפצת דרכה הרוחנית של היוגה תימשך, והיא לא תיעלם בין הטרנדים החולפים המרכיבים את עולם היוגה במערב.

שאקטי הקימה את פראנה יוגה קולג' כבית ספר בינלאומי ליוגה, להכשרת מורים ברחבי העולם. פראנה יוגה קולג' ממוקם בתל אביב (ישראל), ומושך סטודנטים מכל העולם. קורסים להכשרת מורים מוצעים גם בבאלי (אינדונזיה) ונקובר (קנדה) ובערים שונות באירופה. במשך שנים פיתחה שאקטי סגנון לימוד ייחודי, וכאן טמון מקור כוחם של הקורסים אותם היא מעבירה – הסגנון נקרא פשוט 'פראנה סטייל'. תוך שימת דגש רב על בטיחות בשיעור, נשימה נכונה וזרימה אינטואיטיבית של אסאנות, שאקטי מלמדת את הסטודנטים איך ליצור ולשמר את הפראנה – כח החיים, כל זאת תוך הבאת החשיבה למצב רוגע והנאה מדיטטיבית מרגע ההווה. במהלך הלימוד, שאקטי משלבת בין מדע היוגה למדע המודרני, שתומך במה שחוו היוגים העתיקים.

לאחר שעברה לגור באשראם יוגה בהודו, שהתה שנה במדבר והתנסתה בתירגול יוגה מתקדם במספר מרכזים המתמחים בהאטה יוגה, הידע של שאקטי הוא בלתי רגיל והיא מעבירה אותו הלאה בצורת הלימוד המסורתית הבנויה מקשר מורה-תלמיד, כמו גם פורומים אינטרנטים וספרות מודפסת שהיא מוציאה בנושא.

שאקטי מאי חיברה את הספר ״The Enigma of Self Realization״, אותו כתבה בעקבות תאונת נפילה קשה שחוותה בתאילנד, במהלכה נפלה מצוק בגובה 13 מטרים וריסקה את גבה וידה. היא החלימה מהפציעה בכוחות עצמה, ללא התערבות רפואית, אלא באמצעות הידע שלה ביוגה ומדיטציה.

שאקטי מאי שמה לה למטרה לקרב כמה שיתר אנשים לעולם היוגה, כחלק מחזון זה היא פתחה את שיעורי היוגה במרכז ״פראנה יוגה קולג׳״ לכולם ללא תשלום.

שאקטי מאי הינה בעלת בלוג פופלארי באתר ״סלונה״, כשהוא מופיע גם בשפה האנגלית באתר של פראנה יוגה קולג׳.

שאקטי מאי הינה מורה ותיקה החברה בארגון היוגה העולמי Yoga Alliance.

שאקטי מאי קיבלה עיטור כבוד ממועצת היוגה העולמית, של הפדרציה הבינלאומית ליוגה (World Yoga Council).

אתר פראנה יוגה קולג׳ pranayogacollege.com