לדלג לתוכן

משתמש:Yinonk/שירן אמסילי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שירן אמסילי (נולד ב________) הוא זוכה בצל"ש הרמטכ"ל על על רוח לחימה, אומץ לב תחת אש, נחישות, קור-רוח ואחוות לוחמים, שהראה בקרב בינת ג'בל במלחמת לבנון השנייה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד ב (קריית גת?)_______ משפחתו__________

תיאור הקרב בבינת ג'בל[עריכת קוד מקור | עריכה]

אמסילי שימש מא"גיסט בפלוגה ג' של גדוד 51 של גולני. ב-26 ביולי 2006 נתקלה הפלוגה באנשי חזבאללה רבים ובאש כבדה בעיירה בִּינת ג'בל בלבנון. הכוח של גולני היה בנחיתות דרמטית. אמסילי נפגע מרסיסי רימון שנזרק לעבר הכוח אך למרות זאת המשיך להילחם למרות האש הכבדה שנורתה לעברו. הוא טיפס לעמדה גבוהה ומשם החל לירות לעבר אנשי החיזבאללה. לפי עדויות שונות הוא ירה כ-3,000 כדורים ולא הפסיק גם כאשר אש כבדה כוונה לעברו. כשהקרב הסתיים התברר ששירן הרג כ-17 אנשי חזבאללה, והצליח למנוע מהם לחטוף חיילים פצועים.

לאחר שהתקבלה פקודה לסגת ולתפוס מחסה הצליח אמסילי לפנות לבדו את אחד הלוחמים הפצועים והביא אותו לטיפול רפואי. למרות פציעתו סירב סמל אמסילי להתפנות ונשאר לחפות על חבריו בעזרת המא"ג עד גמר הלחימה. במהלך הקרב נהרגו שבעה מלוחמי הפלוגה, ובסך הכול שמונה לוחמים, כולל הסמ"פ, אחד המ"מים וסמג"ד 51, ונפצעו 24 לוחמים, בהם המ"פ.

בספטמבר 2007 הוענק לסמל-ראשון שירן אמסילי צל"ש הרמטכ"ל על ידי רא"ל גבי אשכנזי, בזכות "רוח לחימה, אומץ לב תחת אש, נחישות, קור רוח ואחוות לוחמים".


אחרי שהשתחרר מצה"ל הוא החל לסבול מסיוטים קשים, מהפרעות שינה והתקפי חרדה ואובחן כלוקה בפוסט טראומה. מאוחר יותר הוכרו לו 20% נכות.

שירן אמסילי מתגורר בקריית גת עם אביו, יוסי.