משתמש:Yn201246/יוסי ניצני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

יוסי ניצני (1946) מונה לסמנכ״ל ומנהל המסחר בשנת 1976. בשנת 1980 מונה ע״י דירקטוריון הבורסה בראשות פרופ׳ מאיר חת, למנכ״ל משותף (יחד עם המנכ״ל הותיק דר. אוטנזוסר) וב-1983 - מונה ניצני למנכ״ל הבורסה לני״ע עד מרץ 1991.

בשנות ה-80 של המאה ה-20 עבר שוק ההון מספר טלטלות ששיאן משבר מניות הבנקים, אינפלציה תלת ספרתית ותכנית הייצוב. ניהול הבורסה בתקופה זו היווה אתגר תפעולי, מקצועי ורגולטורי והיא אכן צלחה אותו תחת ניהולו של ניצני ובהתוויית הדירקטוריון בראשות פרופ׳ חת (ואח״כ ח. שטסל) - בהצלחה.

ב-1983 עברה הבורסה למשכנה החדש מרח׳ אלנבי 113 לרח׳ אחד העם 54. במישכן זה תוכננה לראשונה מערכות מסחר ותיקשורת דיגיטאליות ופתיחת נתיבי מידע עדכני וישיר לציבור.

בתקופת כהונתו של ניצני פותחו שיטות מסחר חדשות, פותחו לראשונה מאגרי ניתוח ומידע כלכלי על החברות הניסחרות והבורסה הצטרפה לפדרציה הבינ״ל של הבורסות, בה שימש ניצני כיו״ר ועדת קשר החוץ של הפדרציה ואירח בארץ את הועד המנהל שלה, ביקור שבמהלכו אירח נשיא המדינה ח. הרצוג את המשלחת במישכנו.

ניצני פרש מתפקידו ב-1993 והתמנה למנהל רשות החברות הממשלתיות, תחת ממשלות שמיר ורבין - עד 1995.

לאחר מכן יסד ושימש מנכ״ל בית השקעות, חבר הנהלה של בנק המזרחי, יו״ר המרכז הרפואי ״הדסה״, חבר דירקטוריון בחברות בשוק ההון ובחברת טבע.

התחביב העיקרי של ניצני - מוסיקה וניצוח על תזמורות.