משתמש:Yonatankidor/Total War: Shogun 2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

TOTAL WAR: SHOGUN 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

שוגון 2 מלחמה טוטליות (total war: shogun 2 באנגלית) הוא משחק אסטרטגיה היצא למחשב בשנת 2011, המשחק מתאר את יפן העתיקה בין השנים 1600-1500 לספירה בו במשחק לשחקן יחיד אתה משחק אחד מבין הפלגים הרבים הנמצאים לרשותך בתחילת המשחק, לכול פלג ניתנת בהתחלה טריטוריה אחת בתחילת המשחק שממנה הוא מתחיל לבסס את שלטונו ביפן, בנוסף לכך תתחיל כשבאחת הטריטוריות הצמודות אליך נמצא שבט שאתך בהסכם סחר, שבט אויב וצבא של נוודים שמאיים לכבוש את העיר אתה אתה מתחיל את המשחק אותו אתה צריך להביס תחילה בעזרת צבא התחלתי קטן שאותו אתה אמור לפתח ולחמש בנשקים ויחידות חזקות יותר, מיקומך על המפה הוא המפתח שלך להתחלה טובה, לפני שאתה מתחיל את המשחק מומלץ לדאוג שבחרתה שבט שמיקומו האסטרטגי על המפה הוא טוב (לדוגמא שאתה לא מוקף שבטים, מומלץ להתחיל במקום שבו רוב שטח הטריטוריה שלך פונה לכוון הים כך שלא יהיו לך הרבה אויבים ותוכל לפתח סחר דרך הים שיעזור לך אחר כך לפתח קשרי סחר עם אירופאים שיביאו לך רובים ותותחים חזקים לשיפור הצבא), בכל טריטוריה יש עיר אחת ובשביל לכבוש טריטוריה צריך לכבוש את העיר וכך תכבל אליך את כל המבנים שבה.

משחק מרובה משתתפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחק מרובה משתתפים אתה יכול לשחק ביחד או נגד שחקנים מכל העולם בשני מצבים שונים: מחנה מרובה משתתפים הוא מצב בו אתה משחק את המשחק כמו במשחק המחנה הרגיל רק שהפעם האויבים שלך הם שחקנים אמתיים.

מצב אווטאר הוא מצב משחק דומה למצב הקודם רק שבו יש יחידות נוספות ובו חייבים להלחם בקרב נגד שחקנים אחרים בשביל לכחת טריטוריה, כמו כן במצב זה אתה יכול להחליט באיזה סוג קרב להלחם, מצב קרב יבשתי הוא קרב רגיל בו אתה נלחם מול צבא האויב, מצב לוחמה ימית הוא מצב בו אתה נלחם מול אויב בעזרת ספינות מלחמה ומצב קרב מצור הוא מצב בו אתה נלחם כשאתה מגן או תוקף מצודה, שלושת המצבים האלה מופיעים גם במחנה רגיל אבל שם המצב תלוי במקום בו אתה תוקף את האויב, אם אתה תוקף את האויב על שביל יהיה קרב יבשתי, אם אתה תוקף עיר יהיה קרב מצור בו אתה תוקף את המצודה או כשתוקפים עיר שלך אתה מגן על המצודה ואם אתה שולח צי לתקוף ספינות אויב יתחיל קרב ימי.

יחידות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחק כמה סוגי יחידות המשפיעות רק על סוג אחד או שני סוגים של יחידות אחרות:

יחידות נושאי חנית: יחידות נושאי החנית הן יחידות הנושאות חניתות ארוכות המשמשות להפלת פרשים מסוסיהם ולהפלת אויבים המטפסים על חומת המבצר.

יחידות הפרשים: חייל הפרשים נועד בעיקר לתקיפת קשתים עורפיים או ליצירת הסחות דעת או פיתיונות, הם גם יכולים לשמש נגד יחידות נושאי חרב או כנגד כלי מצור שבדרך כלל נמצאים בעורף המפה עכב העובדה שכלי המצור הם נייחים בדרך כלל ולא ניתן להזיזם. בקרב מצור מומלץ לא להשתמש בהם בכלל אם אתה תוקף כי הפרשים לא יכולים לטפס על חומות כל זמן שהם על סוס, אם אתה מתעקש על פרשים מומלץ להביא אותם עד החומה החיצונית ואז לומר להם לרדת מהסוסים ואז לטפס על החומה.

יחידות קשתים: הקשתים נועדו להגן על מבצרים או להפלת יחידות אויב רחוקות מדיי בשביל חייל הרגלים, כמו כן הם חלשים נגד פרשים עכב העובדה שהם מהירים ולפגוע ביחידה מהירה הרבה יותר קשה לקשתים שלך. במידה ותיגמר לקשתים התחמושת הם יצטרפו ליחידות הלוחמות כנושאי חרב מוחלשים.

רובאים: לרובאים יש טווח הרבה יותר קצר משל הקשתים ולוקח להם הרבה זמן לטעות את הרובים שלהם, אם זאת הכדורים שהם יורים הרבה יותר מכוונים מאשר החצים שהקשתים יורים, אם זאת הרבה יותר קשה להם לרות בחיילים הנמצאים על מבצר או אל חיילים שמוצבים על גבעה מאשר הקשתים שיכולים לרות מעל המכשולים האלה, בניגוד לקשתים במידה והם טעונים הם יכולים להוריד במטח אחד כמעט יחידה שלמה של פרשים, אמנם במידה וישרדו כמה פרשים מהיחידה את המטח הראשון הם אבודים כי הרובים שלהם לא שווים כלום לירי מטווח קצר וכלוחמי חרב הם לא יעילים במיוחד. במידה ותיגמר לרובאים התחמושת הם יצטרפו ליחידות הרגילות בשדה הקרב כנושאי חרב מוחלשים.

כלי מצור: כלי המצור מחולקים לשתי קבוצות: כלי מצור נייחים) כלי המצור הנייחים הם התותחים האירופאים והקטפולטות אותם אי אפשר להזיז מרגע תחילת הקרב אבל הטווח שלהם מכסה כמעט חצי מפה בדרך כלל, המטרה העיקרית שלהם היא להרוס מגדלי שמירה, שערים וחומות של מצודה, ככלי נשק לטווח ארוך הם לא יעילים בגלל שהפגזים שלהם נעים לאט יחסית ונותנים לאויב מספיק זמן להתחמק, בנוסף גם לוקח להם הרבה זמן לטעון, גם אם הם פוגעים הנזק שנגרם הוא קטן יחסית ולא מומלץ להשתמש בהם בקרב יבשתי. כלי מצור ניידים) בקטגוריה הזאת יש רק יחידה אחת שהיא נושאי זיקוקי הדינור, כמו התותחים והקטפולטות גם הטווח שלהם מאוד גדול אך לא כמו שלהם, לוקח להם הבה זמן לטעון כמו כלי המצור הנייחים, בניגוד לכלי המצור הנייחים מומלץ להוסיף יחידה אחת של נושאי זיקוקי דינור לצבא שלך גם בקרב יבשתי רגיל בגלל שלא כמו כלי המצור הנייחים נורים הרבה יותר זיקוקים מאשר פגזים והם גם הרבה יותר מהירים מהפגזים, הם יכולים לגרום נזק גדול לקשתים עורפיים או לגנרל של האויב במידה והוא לא מוכן . בשני המקרים אם תגמר התחמושת של כל המצור המפעילים שלהם ישתמשו בחרבות ויצטרפו ליחידות הנלחמות בשדה הקרב כנושאי חרב מוחלשים.

גנרל: הגנרל שלך הוא היחידה הכי חשובה שלך, במידה והוא משתתף בקרב המורל של החיילים שלך עולה והם נלחמים ביותר כוח, הוא גם יכול להשתמש ביכולות מיוחדות אותן תשיג כנקודות ניסיון בסוף כל קרב שתנצח והוא ישרוד, בנוסף לגנרל מצורפים עוד 29 שומרי ראש שיגנו עליו בחייהם אם צריך, שומרי הראש והגנרל שלך הם פרשים שיכולים להשתמש בחרב או חץ וקשת במידה ותיתן להם פקודה מסוימת, אם הגנרל שלך ימות שומרי הראש ילחמו עד המוות והמורל של הצבא שלך ירד לאט עד שכול היחידות שלך יברחו.

סמוראים נושאי חרב: הסמוראים אמורים להוות את רוב הצבא שלך והם מוצלחים ללחימה מטווח קצר יותר מכל יחידה אחרת חוץ מפרשים נושאי חרב שלהם יהיה יתרון קטן בהשוואה לסמוראים.


מורל[עריכת קוד מקור | עריכה]

המורל בקרב הוא חשוב מאוד ואם לחיילים שלך יגמר המורל הם יברחו מהקרב, המורל של החיילים נקבע בייחס גודל הצבא שלך לגודל הצבא האויב, אם יחידות כמו שנושאי חנית ילחמו נגד סמוראים נושאי חרב המורל שלהם ירד כי בקרב לטווח קצר נושאי החנית חלשים בהשוואה לסמוראים.

שימוש נכון בתנאי הטבע לעזרתך[עריכת קוד מקור | עריכה]

לא כמו ברוב משחקי האסטרטגיה עד היום אתה יכול להשתמש בטבע לטובתך לדוגמא אם תחביא יחידה ביער היא תהיה בלתי נראית כל זמן שאף חייל לא יצא מהיער כשחיילי אויב מסתכלים לאזור, כך לדוגמא אפשר ליצור מערבים ולהפתיע את האויב שלך. גבעות גם הן משפיעות על חיילים המצוידים בשריון כבד, הגבעות יקשו על התנועה שלהם ויגבילו קשתים בירייה במעלה הגבעות, כמו כן הגבעות יכולות לשמש בדיוק ההפך, אם הקשתים שלך והחיילים שלך נמצאים במעלה גבעה יהיה לך יתרון של מהירות וחסינות מסוימת מקשתים על האויב שלך. כמו כן גם עונות השנה משנות לדוגמא בעונת החורף השלג מקשה על החיילים לזוז ובסתיו נוצר ערפל כבד במקומות נמוכים שמאפשר לך את אותן האפשרויות שיער מאפשר לך, קשתים יכולים להפתיע יחידות אויב במטח חצים שנורה מתוך ערפל ואם יתנהל קרב בתוך הערפל קשתים הנמצאים מחוץ לערפל לא יוכלו לכוון טוב לתוך הערפל. כמו כן מתקפת פתע מתוך מקום מוסתר יוריד את המורל של האויב ויעלה את שלך מעט, בחום של הקיץ לא מומלץ להשתמש ביחידות כבדות כי החום משפיע עליהן ומאת אותן, בכלל ביחידות כבדות מומלץ להשתמש רק בסתיו או באביב כשלא חם מדיי ולא קר מדיי. אתה יכול לומר לחיילים שלך ללכת בתוך נהר מה שמעט אותם משמעותית והופך אותם למטרה קלה לקשתים או רובאים, בחורף כשהנהרות קופאים המים לא ישפיעו על החיילים שלך.


קרבות ימיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקרבות ימיים כל יחידה שאתה בוחר לצבא היא ספינה אחת שלא כמו בקרב רגלי בו בכל יחידה יש כמות גדולה של חיילים שעליהם אתה מפקד כקבוצה ולא כיחיד. בדרך כלל בקרבות ימיים יש איים במפה המאפשרים לך להסתיר מאחוריהם ספינה, בקרב ימי מומלץ להתחשב בכיוון הרוח המופיע בראש המסך שלך כל הזמן והוא כל הזמן משתנה, כשהרוח פונה לצד שלך הספינות שלך ינועו מהר יותר ולהפך, לרוב הספינות אין מפרס וכיוון הרוח משפיע עליהן פחות אך לסוג ספינה אחת כן יש מפרס ועליה כיוון הרוח משפיע הרבה יותר משאר הספינות.

אסטרטגיות שימושיות לקרב[עריכת קוד מקור | עריכה]

בכל קרב תמיד מומלץ להקיף את האויבים שלך בגלל שתמיד קשה יותר להלחם בשתי חזיתות מאשר אחת כי צריך לארגן את כל הצבא שלך מחדש כל הזמן, כנ"ל ההפך, תזהרו שלא להיכנס למצב בו אתם מוקפים, תמיד תהיו מוכנים למצב הזה וכשמשהו מנסה להקיף אתכם תחביאו כמה יחידות מכל סוג בעורף במידה ויש לכם יער קרוב וכשהוא תוקף תקיפו אותו בחזרה והמלכודת שלו תהפוך למלכודת של עצמו.

אם אתה רוצה לעשות מארב לאויבים שלך אף פעם אל תפריד יותר מדיי יחידות מהצבא העיקרי שלך משתי סיבות: א. משהוא יראה חשוד לאויב שלך, זאת אומרת, אף אחד לא יכנס אם חמש יחידות בסיסיות לקרב באמת. ב. במידה והאויב לא חשד בשלב א הוא יתקוף וחצי מהצבא שלך יאבד אלא אם כן תקיף אותו בתזמון מושלם שזה כמעט בלתי אפשרי, התזמון הכי טוב הוא להוציא את החיילים שלך מהמחבוא שלהם בדיוק כשהצבא האויב עובר אותם ואז להסתער אם שאר הצבא. תמיד תחשוד במלכודת, אל תתפתה אף פעם לתקוף שתי יחידות שסתם עומדות ליד יער כי כמעט בטוח שבייער הזה מחקה לך צבא שאמור להוריד בדיוק את היחידות שמורידות את יחידות הפיתיון, כנ"ל מומלץ ליצור מערבים כמו שתיארתי כאן עכשיו תמיד. אף פעם אל תרחיק את הגנרל שלך מהצבא כי תמיד ימצאו דרך להקיף אותו אם פרשים בדרך כלל, אם אתה בכל זאת מחליט להרחיק אותו מהצבא העיקרי תשאיר לידו כמה יחידות סיוע. בקרב מצור מומלץ לתקוף אם כמות גדולה של חיילים מכיוון אחד ומהצד השני להחביא כמה יחידות קלות ומהירות שיכולות להגיע מהר לחומות ולטפס עליהן, חשוב פה התזמון של הוצאת הכוחות הכלים, תוציאו אותם בזמן שמתנהל קרב גדול בצד השני והקשתים האויבים לא יכולים לעזוב את העמדות שלהם מחשש שהצבא הגדול יטפס על החומות ויגיע למעלה. אם אתה מתקדם ויש לך כבר קטפולטות ותותחים תן להם להפציץ אץ האויב איזה שלוש דקות ורק אז תוציא את הצבא הגדול שלך ואחרי שיתחיל הקרב תוציא את החיילים הקלים שהחבאתה בצד השני.


אם יש לכם עוד עצות טובות אתם מוזמנים לעשו עריכה לדף ולהוסיף את העצות שלכם