משתמש:Yosi 1981/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Yosi 1981.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Yosi 1981.

בדיקת משנה 1. חובת הרופא הרשותי לבצע אישית את בדיקת המשנה לבשר בהמות מוסדרת בסעיפים 68 ו 70 לתקנות מחלות בעלי חיים (שחיטת בהמות), התשכ"ד:

68. (א) רופא וטרינר של רשות מקומית יבדוק בבדיקות משנה בשר טרי שיובא לתחום-שיפוטה של הרשות המקומית או איגוד-ערים בהם הוא פועל ויאסור מכירת הבשר כל עוד לא נבדק על ידיו.
70. (א) בשר קפוא או בשר מצונן המוכנס לתחום רשות מקומית אחת או תחום איגוד-ערים אחד מתחום רשות מקומית או איגוד ערים-אחר, ייבדק לפני מכירתו על ידי הרופא הוטרינר של הרשות המקומית שלתחומה הוכנס.

"בדיקה וטרינרית" - בדיקה וטרינרית שנערכה ונחתמה בידי הרופא הווטרינר, טרם שהוצאו מהמפעל או ממקום השחיטה או ממחסן השיווק בשר או מוצרי בשר, וזאת לשם הובלתם מתחום רשות מקומית; "בדיקת משנה" - בדיקה מקדמית של בשר הנערכת על ידי הרופא הווטרינר מיד עם הכנסתו של הבשר לתחום שיפוטה של העיריה ולפני הכנסתו לעסק ואשר בסופה חותם הרופא הווטרינר על תעודת המשלוח או על החשבוניות; "בעל חיים" - יונק, עוף, דג או כל בעל חיים שבשרו מיועד למכירה; "בשר" - בשרו של בעל חיים או חלק ממנו בין שהוא מצונן, קפוא, מבושל, מעושן, או טחון, לרבות מוצרי בשר או בשר משומר המשמש למאכל אדם; "בשר מצונן" - בשר המאוחסן או המיועד לאחסון במקרר; "בשר קפוא" - בשר המאוחסן או המיועד לאחסון במקפיא; "העיריה" - עיריית דימונה; "מוצרי בשר" - בשר או מוצרי מזון המכילים בשר לרבות: ( 1) המבורגר, קבאב, נקניקיות, שווארמה; ( 2) עוף מבושל, מעושן או צלוי; ( 3) נקניק לסוגיו יבש, מבושל, מתובל, מעושן או ממרח; ( 4) דג כבוש, מלוח, יבש, מעושן או סלט דגים; ( 5) תבשילים, סלטים או ממרחים המכילים בשר; "עוף" - לרבות עוף בית, לרבות תרנגול, תרנגול הודו, יונה, אווז, ברווז, עוף בר, או ציפור המיועדים למאכל אדם;

"עסק" - מקום המשמש למכירת בשר או מוצרי בשר, לטיפול בהם או הובלתם, לרבות העסקים המפורטים בפרטים 8.3 ,6.10 ,6.8 ,6.2 ,6.1 ,4.7 ,4.6 ,4.4 ,4.3 ,3.6 ,3.2 ,3.1 ב, בתוספת לצו רישוי עסקים (עסקים טעוני רישוי), התשנ"ה 31995- (להלן - התוספת לצו רישוי עסקים); "רופא וטרינר" - הרופא הווטרינר של העיריה לרבות רופא וטרינר שאליו העביר הרופא הווטרינר של העיריה את סמכויותיו לפי חוק עזר זה כולן או מקצתן. (א) לא יחזיק עוסק, לא יכניס, לא ימכור ולא ירשה לאחר מטעמו, להחזיק, למכור או להכניס לעסק בשר שנתקיים לגביו אחד או יותר מאלה: ( 1) הוא לא עבר בדיקת משנה על ידי הרופא הווטרינר; ( 2) הוא לא עבר בדיקה וטרינרית על פי דין, לרבות בדיקת משנה לפי תקנה 68 לתקנות בעלי חיים (שחיטת בהמות), התשכ"ד 41964- , או בדיקה לפי תקנה 5 לתקנות בריאות הציבור (מזון) (בדיקת דגים), התשמ"א 51981- ; (ג) לא ימסור עוסק בשר להובלה, לא יעמיס, לא ישווק ולא יוביל בשר אלא ברכב שניתן לגביו רישיון להובלת מזון לפי תקנות רישוי עסקים (תנאים תברואיים להובלת בשר, דגים, עופות ומוצריהם), התשל"ב 71971- . (ד) לא יוביל ספק או עוסק בשר או מוצרי בשר ברכב קירור אלא אם כן מצויה בידו באותה העת תעודה ממעבדה מאושרת המעידה על כיול תקף של ציוד הקירור שברכב בהתאם לדרישות תקן ישראלי ת"י 1291 - רכב להובלת מזון בטמפרטורה מבוקרת, מיוני 82003 . (א) מצא הרופא הווטרינר, לאחר בדיקה, כי בבשר שהוצג למכירה נתקיימה אחת או יותר מן הנסיבות המנויות בסעיף 2, רשאי הוא לתפוס, להחרים, לפסול, לסלק או לבער את הבשר, וכן רשאי הוא לצוות להשמידו או למנוע באופן אחר את השימוש בו למאכל אדם או להתיר את השימוש בו לצורך אחר. (ב) השמדת בשר תבוצע בנוכחות הרופא הווטרינר שבדק אותו או בנוכחות אדם שהוא הרשה לכך בכתב. (ג) לא ישולם פיצוי כלשהו בגין בשר שהושמד כאמור. (ד) האחראי על העסק שבעסקו הושמד בשר יישא בהוצאות שהוציאה העיריה בהובלת הבשר ובהשמדתו; אישור בכתב מאת הרופא הווטרינר בדבר סכום הוצאות ההובלה וההשמדה כאמור יהיה ראיה לכאורה לדבר.

בדיקת משנה: (א) לא יכניס אדם לתחום העיריה, לצורכי מכירה, בשר או עופות בטרם העבירם לבדיקת משנה על ידי הרופא הווטרינר. (ב) בדיקת המשנה תיערך במקום, בשעות ובתנאים שנקבעו מראש על ידי הרופא הווטרינר. (ג) בעת בדיקת המשנה תוצג לפני הרופא הווטרינר תעודת משלוח וטרינרית החתומה בידי הווטרינר של המשחטה או של המפעל שממנו הובאו הבשר או העופות. (ד) בבדיקת המשנה יבדוק הרופא הווטרינר, בין השאר, את אמיתות הרשום בתעודת המשלוח, וכן אם האריזות סגורות הרמטית. (ה) עוסק ישמור את התעודה הווטרינרית המעידה על בדיקת המשנה או תעודות אחרות וחשבוניות חתומות כל עוד הבשר, העופות, או הדגים לפי העניין נמצאים בעסק. המחלקה הווטרינרית מבצעת: •בדיקות משנה למוצרי בשר עופות ודגים – בדיקת רכבי ההובלה בקירור, בדיקת מדגמית של המוצרים ובדיקת תיעוד וטרינרי. •ביקורות תקופתיות בעסקים לממכר מזון מן החי – נבדקות תשתיות המקום, תברואה, היגיינה וכן המוצרים עצמם.


[www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4192950,00.html]