משתמש:Yossi1979/יחידת בר-מג"ב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

יחידת-בר היא יחידה מיוחדת של מג"ב מרכז,כיתת כוננות על בסיס התנדבותי.

היחידה הוקמה בשנת 2000, על ידי ניצב קובי שבתאי מפקד מג"ב ומתנדבים מיישובי דרום השרון.

יחידת בר באימון לוט"ר


מטרת הקמתה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יחידה זו הוקמה בתקופת האינתיפאדה השנייה בעקבות מספר רב של פיגועים, אירועי פחע ואירועים פליליים אחרים באזור. כיתת הכוננות המרחבית היא הראשונה מסוגה מהקמתה. המטרה שלשמה הוקמה בראש ובראשונה לתת מענה ראשוני בעת אירועי פחע\ צבש באזור יישובי דרום השרון והסביבה וללוות את האירועים בהמשך יחד עם כוחות משטרתיים\ צבאיים מקצועיים, כמו כן המטרה השנייה הייתה מניעת פשיעה אזרחית וחקלאית, הגנה על יישובי דרום השרון והסביבה, מתן מענה בעת אירועי פחע מתגלגל, מעצרי שבח וסיורים שוטפים ביישובים. "היחידה עוסקת בעיקר במניעת עבירות הרכוש ותוצרת חקלאית עי מארבים וסיורים רגליים וממונעים שאנו מבצעים ביישובים ובשטחים החקלאיים באזור." במהלך השנים שאנו פועלים ישנן הצלחות רבות ותפיסות של שבחים, רכבים גנובים, גנבים, כלי נשק מוברחים, יעדים ביטחוניים, סמים ורכוש, כאשר חלק מהתחומים הינם בשיתוף עם כוחות משטרתיים ומגב וחלק מהפעילויות הן בתחום אחריותנו בלבד.

בשנתיים האחרונות (2014-2016)פעלה היחידה באישור מיוחד במבצע "צוק איתן" ,סיוע ואבטחה של יישובי חבל עזה ובגל הפיגועים(2016)הוקפצה לפיגועים,ביצע מעצרים של דרושי שב"כ וביצעה חיפוש אמל"ח בכפרים השכנים ונתנה סיוע באבטחת תפילות יום השישי בירושלים.


כיום אנו המתנדבים מממנים את הוצאות הפעילות על חשבוננו ללא תקציב מאף גורם, המארבים והפעילויות המוסוות מתבצעות ברכבנו הפרטיים ללא אמצעים. חברי הכיתה משקיעים זמן יקר מאוד ומסכנים את עצמם יום יום לטובת מסגרת התנדבותית זו.

יעדי היחידה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פחע:פעילות חבלנית עוינת

  • מתן מענה מידי בעת הקפצה לאירוע.
  • מתן סיוע בעת אירוע חריג\ צבש(פיגוע מיקוח/בני ערובה), באחד מיישבי המועצה. (חבירה לכיתת הכוננות המקומית\ רבש)
  • סיוע לפלוגה במניעת פחע על ידי מעצרי שבכ, שבח ובטש.


הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]