משתמש:YoterMimeni/ויקיהוו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ויקיהוו הוא אתר שוויקי-מבוסס ומדריך שלמד איך לעשות הרבה דברים בצורה ״איך-ל״. ויקיאיך הוא פרויקט חופשי שמכוון להיות המדריך הכי גדול, מדוקדק ,והנרחב ביותר. [1] ויקיהוו הוא בהרבה שפות כמו יפנית, צרפתית, אנגלית, עברית, יפנית, ערבית, ספרדית, גרמנית, הולנדית, איטלקיט, פורטוגזית, ופרסית.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ק הריק וג'וש הנה התחילו את ויקיהוו; שיטוף פעולה כדי לבנות את המדריך הכי גדול ומדוקדק בעולם בשנת 2005, אחרי שהם מכרו את איהוו. במרץ 2012, היו לפחות 135,000 מאמרים בויקיהוו. באפריל 2012, היו לפחות 136,000 מאמרים בויקיהוו.

תוכן ותבנית המאמרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקיהוו הוא ויקי, שהוא אתר שיש לכולם האפשרות לערוך. ויקיהוו בנוי על תוכנה מקור פתוח ורישום תוכן פתוח שנותן שימוש חופשי ובעלות קהילתי על תוכן האתר.

אפשר לכל מי שבא לויקיהוו להתחיל דף חדש ולכתוב מאמר על כיצד לעשות משהו מסוים. יש תבנית לכתיבת מאמרים בויקיאיך: הקדמה, מרכיבים (אם מתאים), שלבים כדי להשלים את הפעילות, טיפים, אזהרות, דברים נחוצים, קישורים למאמרים בויקיהוו שקשורים, ומקורות. אפשר לשים תמונות ואיורים במאמר כדי לאיר דברים חשובים. אחרי הגשת המאמר, משתמשים אחרים יכולים לערוך ולשפר את הדף. משתמשים אנונימיים ורשומים עושים שיטוף-פעולה כדי לשפר את האינפורמציה באתר, ולהיפטר השחתת דף.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]