משתמש:ZivGrosu/חברת Invision Power Services

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של ZivGrosu.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של ZivGrosu.

Invision Community (עד לאחרונה הייתה ידועה בשם IPS Community Suite) היא בראש ובראשונה תוכנת קהילה אינטרנטית שנוצרה על ידי חברת Invision Power Services. המערכת כתובה בשפת PHP ומשתמשת ב- MySQL כמאגר הנתונים של ניהול המערכת.

Invision Power Services מוכרת אפליקציות שניתן לקנות ולהתקין אותן לחוד בנוסף למערכת, מרבית הגולשים ברשת מכירים את מערכת הפורומים בתור Invision Power Board.

המוצר Invision Community מכוון לשלב אוסף של אפליקציות המסופקות על ידי Invision Power Services וזו בעצם הליבה של סביבת העבודה.

Invision Community באה מהמקור Invision Power Board, אחת האפליקציות שניתנת לרכישה כעת באופן נפרד ונחוצה לשם הפעלת החבילה (IP.Suite). עד שנוצרה גרסת 3.4 של Invision Power Board הצוות ב- Invision Power Services הרחיב בהדרגה את קו המוצרים שלהם עם יישומים נוספים במרכזים קהילתיים כמו IP.Blog, IP.Gallery ו- IP.Pages. עם זאת, המוצר IP.Board תמיד היה מוצר חובה לרכישה מכיוון שהיבטים רבים של הליבה ויישומים אחרים הסתמכו עליו.

התוכנה מספקת גם כלים ודוקומנטציה המאפשרים לקהילה ליצור יישומים משלהם, ערכות נושא ודברים אחרים שניתן לשתף בחינם או למכור ללקוחות אחרים באמצעות קהילת Invision Power Services.

קצת היסטוריה:

Invision Power Services המכונה IPS נוצרה בשנת 2002 על ידי השותפים צ'ארלס ווארנר ומאט מאצ'הם אחרי שהם עזבו את קבוצת Jarvis Entertainment, שקנו את מערכת הפורום Ikonboard ממאצ'הם. המוצר הראשון שלהם ב IPS היה מערכת הפורומים Invision Power Board, שבמהרה הפכה להיות מערכת פופולרית בקרב משתמשי קהילת Ikonboard לשעבר.

גרסה 1.x.x

השחרורים הראשונים של Invision Power Board היו זמינים להורדה ללא עלות בחינם תחת רישיון קנייני. הגרסה האחרונה ששוחררה תחת התנאים הללו הייתה Invision Power Board 1.3. שוחרר עדכון קל ל 1.3 תחת רישיון חדש שהתיר את השימוש בו ללא תשלום למטרות הערכה בלבד. בעקבות המהלך, גרסה 1.3 החלה להיות בשימוש באחסונים חינמיים כמו InvisionFree, Lycos וכדומה.. מאז שהגרסה שוחררה, נמצאו המון פרצות אבטחה, אך מרביתן טופלו על ידי משתמשי הקהילה.

גרסה 2.x.x

2.0.0 שוחררה תחת אותו רישיון שהיה ב 1.3.1. למרות שמפתחי התוכנה טענו בהתחלה שהמערכת תישאר ללא עלות, בשנת 2004 הוחלט לסיים את המהדורות החינמיות של מערכת Invision Power Board עבור שימוש לא מסחרי. אחרי העדכון של 2.0.1 ההורדות החינמיות הפכו במהרה להדמייה ניסיונית עם מגבלה של עד 5000 פוסטים, 1000 נושאים, 200 משתמשים ומגבלות נוספות אחרות, כאן כבר הובן שהמערכת הולכת לעלות כסף ולא תשוב להיות שוב בחינם לעולם.

הרבה משתמשים התבאסו מזה, חלק מהם תקפו את מאצ'הם וטענו טענות לפגיעה בזכויות יוצרים. ב- 1 ביולי שנת 2005, IPS שינתה את טווח זמן ההדגמה מ 15 יום ל 5 ימים, וכעבור כמה חודשים היא שוב צימצמה את זמן הניסיון במערכת ל 24 שעות, ושוב ל 8 שעות לשימוש פרטי. לאחר מכן, הזמן גדל ל 48 שעות ולאחרונה הוא הועלה שוב ל 5 ימים וכיום בשנת 2020 הועלה לטווח של לא פחות מ 14 ימים שבהם אתם יכולים להתנסות במערכת , להעלות, לתרגם, לעצב וכל זה תוך 14 ימים שבמסגרתן אתם מנסים את המוצר המתיימר להיות הטוב ביותר ברשת בכל העולם.

Invision Power Board 2.1 שוחררה ב 13 בספטמבר שנת 2005. לוח הבקרה למנהלים עוצב לגמרי מחדש, ואפשרויות הפרסום שופצו כך שיכללו מאפייני טקסט שניתנים לצפייה (עורך טקסט עשיר), טקסט מודגש, נטוי, קו תחתון וכו'.. סגנונות הצפייה הוכנו מחדש ובוצעו מספר שינויים שונים נוספים שכללו שימוש של Ajax ברוב התכונות החדשות.

Invision Power Board 2.2 כללה המון שיפורים, תכונות חדשות ותיקוני אבטחה. זו הייתה הגרסה הראשונה שעברה ביקורת אבטחה על ידי חברה בשם Gulftech כדי למצוא את כל חורי האבטחה שפוספסו על ידי צוות הפיתוח של IPS כחלק מהמאמץ המתמשך של IPB כמה שיותר מאובטחת. הגרסה החדשה כללה גם שינויים קטנים בלוח הבקרה של המנהלים, וגם מערכת הפרופילים חודשה לחלוטין. צוות Invision כיום ממשיך להטמיע Ajax בתוכנה שלהם.

בגרסת 2.3, המוצר הגיע עם 2 סקינים, הראשון היה בצבע כחול עדין קלאסי והשני היה סקין כהה יותר שהצטרף לסקין ברירת המחדל של המערכת. המהדורה הזו נועדה בעיקר לסייע לפורומים שיש להם תעבורה גדולה מאוד וכללה שילוב מתקדם עם קווי המוצרים האחרים של IPS. חברת IPS יישמה גם מערכת עזרה חדשה בלוח הבקרה למנהלים שהקלה על הניווט ברחבי לוח הבקרה של מנהל המערכת, לצד הסקירה הכללית שמוצגת בעמוד הראשי של לוח הבקרה למנהלים. העמוד הזה החליף את הלשונית "מנהל המערכת" כדף ברירת המחדל בחלונית הניהול.

גרסה 3.0 שוחררה לראשונה ביום שלישי, ב 23 ביוני שנת 2009. ההודעה הרשמית על המהדורה החדשה הגיעה ב- 25 ביוני 2009. גרסה זו היא אבן הדרך של המהדורה הבאה של תוכנת הפורום. היא כוללת תוכנות שנמצאות בתוכה כגון עיצוב כולל ואופטימיזציה חדשה של התוכנה, תוכנה מסוג מוניטין שבה המשתמשים יכולים לדרג הודעות בודדות, מערכת ההודעות הפרטיות (הה"פ) הופכת לתוכנה משודרגת יותר כדוגמת המסנג'ר (כפי שגוגל עשתה עם Gmail), עם כתובות אינטרנט ידידותיות (FURL) ושיפורים רבים וטובים.

גרסת 3.1.0 פורסמה ב 1 ביוני 2010, קצת פחות משנה בה שוחררה גרסת 3.0.0. ולאחריו המהדורות 3.1.1 ו- 3.1.2 יצאו, כאשר כל אחת מהן הביאה לשולחן המשתמש מספר תיקוני באגים ושיפורים בתכונות. החלק החשוב בסדרת 3.1.x היה האופטימיזציה (ייעול) למנועי החיפוש, והמון שינויים שהתמקדו בתחום הייעול. תכונות חדשות נוספות כללו סקינים חדשים לגמרי שהתאימו למכשירי סלולר, שיתוף הרשתות החברתיות כגון טוויטר ופייסבוק ועוד כלי מפתחים רבים שאיפשרו יצירת שינויים בתוכנה. גרסה 3.1.3 שוחררה עם תיקוני באגים ובוצעו מספר שינויים לקוד לצורך עדכונים עתידיים לתוספות הרשמיות. גרסה 3.1.4 הגיעה כמהדורת תחזוקה נוספת למערכת.

גרסת 3.2.0 שוחררה בשנת 2011 ב 25 ביולי. הייתה זמינה בפורומים של IPS או להורדה לבעלי רישיון פעיל. 3.2.0 כללה עיצוב ברירת חדש לגמרי ונוספה לה מערכת תיוג התוכן ו 'עורך עיצוב ויזואלי' חדש לגמרי. גרסת 3.2.1 ו- 3.2.2 הגיעו כמהדורות תחזוקה בלבד.

גרסת 3.0.0 פורסמה בשנת 2012 ב 20 במרץ. הייתה זמינה בפורומים של IPS וזמינה להורדה לבעלי רישיון פעיל. העדכונים כללו תיקוני אבטחה, שיפורים בניהול ובביצוע.

גרסת 3.4.0 פורסמה ב 27 בנובמבר שנת 2012. גרסה 3.4.1 יצאה כמהדורת תחזוקה שכללה תיקוני באגים קלים, פורסמה ב 12 בדצמבר 2012. גרסה 3.4.2 גם היא הייתה מהדורת תחזוקה שכללה טיפולי באגים ושיפרה את עורך הטקסט, פורסמה בשנת 2013 ב 23 בינואר. גרסת 3.4.3 שוחררה כמהדורת תחזוקה שפורסמה בשנת 2013 ב 26 בפברואר. גרסת 3.4.4 הייתה מהדורת תחזוקה ופורסמה ב 9 באפריל שנת 2013. גרסה 3.4.5 גם היא הייתה גרסת תחזוקה ששוחררה ב 30 במאי שנת 2013. גרסת 3.4.6 הייתה מהדורת תחזוקה ששוחררה ב 29 באוקטובר שנת 2013. גרסת 3.4.7,  הייתה מהדורת תחזוקה, ששוחררה ב 29 באוקטובר שנת 2013. מהדורת תחזוקה נוספת פורסמה ב 16 באוקטובר שנת 2014. זו הייתה המהדורה הסופית של קו המוצרים 3.x.x ופה הסתיימה לה מערכת הפורומים של IPS בגרסה 3.

ה IPS Suite 4.0 הוכרז ברשומת הבלוג ב 23 במאי 2012. גרסה 4.0 היא שוכתבה באופן מלא וכללה אוסף של אפליקציות ש Invision Power Services מכרה. גרסת 4.0 מכילה מספר גדול של תכונות חדשות שהוצעו על ידי המשתמשים של IPS והמטרה של הגרסה הזו היה לבצע שיפוץ מוחלט על האופן שבו IP.Suite מתפקדת הן בצד המשתמש והן בצד המנהל. המערכת הייתה אמורה לצאת במקור בשנת 2014 אך התעכבה מעט לאחר מספר פעמים שבהם שוחררו גרסאות בטא שקדמו ליציאתה.

בשנת 2014 ב 12 בנובמבר, קהילת Invision Power החלה בעדכון האתר הראשי שלהם ל- IP.Board 4.0. ההמרה ארכה זמן רב מהצפוי והאתר היה במצב לא מקוון בן לילה. אתר הקהילה Invision Power חזר לפעול ב 13 בנובמבר שנת 2014 והריץ את גרסת הבטא האחרונה של IP.Board. על אף שהפעלת תוכנת בטא באתר חי אינה מומלצת על ידי חברת IPS, אפשר לומר שלעיתים קרובות הם הפרו את ההנחיה הזו כדי לספק לקהילה שלהם את חווית הבדיקה בסביבה קהילתית פעילה שבה היה ניתן לזהות שגיאות נוספות ולבדוק את הביצועים בצורה מדויקת יותר.

עם השחרור של IP.Suite 4.0. חברת IPS החליטה שלא לכבד יותר את הרשיונות לכל החיים שהם מכרו קודם לכן. וסיפקו פיצוי ללקוחות הישנים, הציעו תקופת מעבר ללא עלות לסוג הרישיון הסטנדרטי והסבירו כי כל הלקוחות יידרשו לשלם בעתיד את החידוש למערכת, כאשר החידוש הראשוני יהיה ללא עלות כפיצוי על המעבר ועל מנת לקבל את המשך התמיכה הם אילצו את המשתמשים לשלם 25$ בכל חצי שנה על מנת להנות מהמשך העדכונים והשימוש בתוכנה.

רצוי לציין כי כל מי שהיום מריץ תוכנה מסויימת של IP.Board ולא מעוניין לחדש, הוא יכול להמשיך ולהשתמש באותה גרסה פשוט לא תהיה לו תמיכה, לא תהיה לו אפשרות לשדרג למערכת החדשה והעדכנית יותר, אך אין מן הנמנע להמשיך להשתמש בקיימת.

כיום מוצע תרגום בעלות סמלית של 10$ עד עלות של 120$ למשתמש בשפה העברית. והוא נמצא זמין להורדה באתר של Invision Community תחת חנות המסחר הנקראת Marketplace.

by invision power services


אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

[תבנית מתאימה: מדען, מחבר, ח"כ, רב, חייל]

{שם פרטי שם משפחה} [שפת המקור: שם בשפת המקור], תאריך לידה - [תאריך פטירה], {הגדרה קצרה של האדם}.

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

מתלמידיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שם סופר, שם ספר, שם הוצאה, תאריך הוצאה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

https://invisioncommunity.com

  • שם כותב, [Address תיאור המאמר], שם האתר

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קטגוריה:ויקיפדיה: ערכים של משתמשים חדשים