משתמש:Znoy123/ אבי מרום

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

*אבי מרום מילברגר*

אבי מרום מילברגר AVI MAROM MILBERGER, יליד 20/2/1953, נשוי+2, תושב רמת השרון, יו"ר חברת מרום אפ.ג'י.פי מכפר סבא, ווקסילולוג והווקסילולוג היחיד במדינת ישראל, יצרן ותעשיין דגלים. במשך השנים, תרם רבות לתעשייה הישראלית ופעל רבות לקידומה. המפעלים שמרום עומד בראשם ייצאו רבות מסחורותיהם לכל רחבי העולם, ובעיקר התמקד בייצור דגלי מדינות. הוא תעשיין לא שיגרתי, סירב בזמנו לייצר את דגלי פלשתין למרות שמפעלו היה ספק הדגלים של מהפכות רבות ברחבי העולם ומפעליו יצרו בעבר עבורן דגלים וסמלים. החל לעסוק בשנת 2008 בגישור. מרום נאבק במשך שנים, כדי לתקן את חוק הדגל הישראלי שנועד למנוע ייבוא של דגלים זולים מהמזרח הרחוק עבור צה"ל והרשויות, כדי להגן על כבודו של הסמל הלאומי ולהגן על התוצרת והתעשייה הישראלית.

האיש שיזם את חוק הדגל[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2010 פעלו מספר חברי כנסת להגשים את החלום של מרום ולתקן את החוק שימנע את הצפת הארץ בדגלים מסין שנתפרו בידי עובדים, חלקם נערים, במפעלים שמנצלים את כוח העבודה הזול ומעסיקים עובדים בתנאים מחפירים. אבי מרום מילברגר יזם את התיקון לחוק שהתקבל. אבי מרום עומד בראש קבוצה של תעשיינים ואנשי עסקים הטוענים שאת דגל הלאום שלנו, האותות הסמלים וכל מה שעליו נשבענו, נפצענו ונהרגנו, נייצר כאן בארץ ולא בבנגלדש, סין או הודו.

מהפוליטיקה לעולם הדגלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרום, היה בעבר איש פוליטי ובין השאר כיהן במועצת עירית הרצליה. בבחירות לכנסת ה- 17, בגיל 53, הוצב במקום השלישי של תנועת החרות. הוא חזר לחרות לאחר שהיה ביתרי עוד בילדותו. חבר מרכז חרות וליכוד של פעם, כשהמרכז עדיין מנה כ- 600 איש בלבד. כבר בגיל 21, בשנת 1974, היה חבר מועצת עיריית הרצליה והיה לחבר המועצה הצעיר ביותר בארץ. הוא היה מהראשונים במפלגת חרות של אז, אשר הצליח לשכנע את מנחם בגין שיש לחתום על ברית ערים תאומות עם ערים גרמניות וע"י כך להזכיר ולהוכיח את הגרמנים למעשיהם. בשעתו ב"הרצליה האדומה" של פעם, נסע עם ראש העיר יוסף נבו לחתום על ברית ערים תאומות, הראשונה, בין היתר בין הרצליה לעיר גרמנית (מארל). אביו יצחק מילברגר היה ממקימי חיל השריון בארץ וביחד עם האלוף יצחק שדה הביאו לארץ בתוך אונית משא עמוסת בצל, שני טנקים מסוג אוצ'קס אשר היוו תחילתו של חיל השריון של מדינת ישראל. מרום פעל רבות בעבר להפיכת הוצאות הטיפול בילדים להוצאה מוכרת ע"י רשויות המס, והבטיח שהחוק הראשון אותו יקדם בכנסת הינו חוק זה בנוסף לחוק מהפכני בנושא תרופות וניתוחים מחוץ לסל התרופות. לא הסל הבריאות הוא זה שיקבע, אלא מצבו הרפואי של כל אזרח ואזרח בישראל מול התקדמות הרפואה העולמית. כאשר ארעה תקרית המרמרה בשנת 2010 ותורכיה הזעימה פניה נגד ישראל, ביקשו מארגני הפגנות מחאה נגד טורקיה להזמין דגלים של תורכיה במגמה להציתם, אך מרום סירב להזמנות.

היה שותף ל"חוק הדגל" הדורש את ייצורם של דגלי ישראל בישראל בלבד. כיום הוא עוסק בפוליטיקה מזן אחר שמתערבבת אצלו עם תחביב הגישור. מרום כבר ידע בעבר רגעים מיוחדים. בין היתר, היה זה מפעלו שנקרא בדחיפות להכין אלפי דגלים עבור מדינה, רגע לפני שהתחוללה שם הפיכה. מדובר היה במדינה בדרום אמריקה, שתכננו שם הפיכה. כדי שלא ייוודע עליה, ההזמנה בוצעה דרך גרמניה ומשם הגיעו הדגלים, האותות והסמלים לאותה מדינה ולגורמים שעמדו בראש המהפך שסילק רודן ששלט בה. דאג לאספקת דגלים לארצות שאינן מקיימות מגעים עם ישראל ובאמצעות גורמים שלישיים דאג למשלוח דגלים עבורם. דאג גם לאספקת דגלים לקהילות יהודיות במשטרים עוינים ובנסיבות קשות אחרות שטרם הגיע הזמן לחשוף אותן.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]