נושא בדף שיחת משתמש:Doror/זרימה

אויש, למה עזבת את הזרימה ? צריך עזרה ממך

28
AdiNargasi (שיחהתרומות)

אם היה לי עצבים לדיווח על באגים היום הייתי עובר לדף המוזרם. אבל... אני עצלן.

בכל מקרה, יש משתמש בשם שיחת משתמש:Nahar shalom (אין לו דף משתמש). הוא משתמש חיובי מאוד, שמקפיד על החוקים ותורם בנושאים שכבר שנים אף אחד בוויקיפדיה לא תורם בהם (כמו הצבא ההודי). עקבתי אחרי עריכותיו בשל העובדה כי לעיתים יש לו טעויות וגם כי הערכים שהוא כותב זקוקים לעיתים להשלמה.

שמתי לב כי הוא הפסיק ליצור ערכים ואט אט עוזב את וויקיפדיה. לדעתי, הוא מרגיש לא מתוגמל מספיק. לכן, אשמח אם תשלח לו הודעת ויקי אהבה על התרומה הגדולה בעריכות שלו.

תודה רבה ושבת שלום

1Or (שיחהתרומות)

אתה רואה שאני לא עזבתי את הזרימה, היא עדיין פעילה רק לא בדף הראשי.

לא הבנתי, הוא מכניס טעויות?

AdiNargasi (שיחהתרומות)

לא לא. הוא מכניס ערכים טובים, אבל לעיתים הוא טועה. לרוב בנושאים מסובכים כמו מערכת הפלנקס.

הוא משתמש חיובי מאוד שתורם מאוד ועקבתי אחרי עריכותיו מכיוון שיש טעויות שאין לו מספיק ידע בכדי לתקנם. אבל, יש נושאים בהם הוא תורם המון.

המטרה שלי היא שהוא ימשיך בוויקיפדיה וימשיך לתרום ולא יתייאש.

1Or (שיחהתרומות)

איזה עיטור להביא לו?

AdiNargasi (שיחהתרומות)

את זה אני משאיר לך. משהו שייתן לו הרגשה טובה.

אגב, מתי אתה תכתוב ערך ? אני מחכה לכך בקוצר רוח ~

למה ?

אתה כמו "האח הגדול" של וויקיפדיה, אני עוד לא עושה פיפס ואתה כבר יודע מה עשיתי, למה, כמה, ומה בסדר ולא בסדר ואיך ניתן לשפר. בשל כך, אני בטוח שהערכים שלך יהיו מעולים.

ערך זה לא חייב להיות עבודה קשה ביום אחד. תראה לדוגמא את הטיוטה שלי - משתמש:AdiNargasi/טיוטה. תראה מתי יצרתי אותה ובנתיים רוב הערך לא נכתב. כל המלל באמצע זה המקורות שלי.

ואל תיפגע חס מחלילה מכל דבר שאמרתי, הכל בחיוב ומהערכה.

1Or (שיחהתרומות)

אני אשתדל למצוא את העיטור המתאים ביותר (: אני מנסה, אבל אני באמת, מלב אל לב, אני מפחד שאני אשקיע והערך יימחק. יש תבנית משתמש בנוסח כזה: משתמש זה עוקב אחרייך ועומד לבקש את חסימתך ביום X הקרוב או משהו כזה, אתה חושב שזה מתאים לי 😂 😂?

אני באמת משתדל למצוא נושא לכתוב עליו, אבל אני תמיד נתקע ומשכנע את עצמי לא לעשות את זה.

AdiNargasi (שיחהתרומות)

לא, אבל יש משתמשים שאם הם היו משחיתים את הערכים שלי באופן קבוע הייתי קודח להם במוח על התבנית הזו, ועם עוד כמה דברים, עד שהיה נמאס להם והם היו עוזבים.

תמצא נושא לערך, תגיד לי, ואני אגיד לך אם יש מקום לערך הזה. אני גם אגן עליו בדיון מחיקה במידת הצורך, ואם אוכל אפילו אעזור לך בכתיבה.

תן לי נושאים שאתה מתעניין בהם, ואולי אמצא לך רעיונות טובים. תחומי העניין שלי הם לא רק כלי הרג ורצח, אל תדאג. אני מתעניין גם בהיסטוריה צבאית, פוליטיקה ואקטואליה, ספורט בדגש על אומנויות לחימה, מחשבים וחומרה, משחקי מחשב, גורדי שחקים ואני גם חובב מושבע של סדרות ומשחקי אסטרטגיה (איקרים לדוגמא) ועוד המון נושאים.

1Or (שיחהתרומות)

אני הייתי כותב ערך על שיר לדוגמה, כמו Rise שיש לו חשיבות מובהקת.

AdiNargasi (שיחהתרומות)

כשתגיע לכיתה ט' וי', אתה תלמד שניתוח שירים זה דבר מעצבן. כל כך מעצבן, שיצאו לך ורידים במצח והגוף שלך יתחיל לרעוד. קצת הגזמתי, אבל מקווה שהבנת את הרעיון.

לא ענית על השאלה שלי - מה תחומי העניין שלך ?

יש לי כמה ערכי "מתנה" שאין צורך לעשות בהם מחקר רציני ואני צריך לכתוב אותם, אם כי נדרש ידע בסיסי ויש צורך בעניין בנושא שלהם. אם אדע מה נושאי העניין שלך, אוכל לתת לך אחד.

1Or (שיחהתרומות)

אין לי בערך דברים שאני אוהב, יש לי דברים שאני לא אוהב. ואני לא אוהב המון נושאים. אני אשמח לכתוב ערך שיש עליו המון מידע באינטרנט והוא נושא מעניין.

AdiNargasi (שיחהתרומות)

נושא מעניין. איך אני אמור לדעת מה מעניין אותך ? יש כאלו שמלחמות לפני 1,500 שנה עניינו אותם, בעוד כאשר אני נדרש לקרוא עליהם אני תופס שמדובר בעונש.

אין לך סיבה להתבייש בתחביבים שלך. לכל אחד יש תחביבים.

1Or (שיחהתרומות)

הבעיה היא שאין לי כל כך תחביבים יש לי דברים שאני פחות מתחבר אליהם. דוגמאות למופת, היסטוריה גאוגרפיה ותנ"ך.

AdiNargasi (שיחהתרומות)

לגבי מופת, אין לי ולו שמץ של מושג מה הכוונה שלך במילה ומה משמעותה.

לגבי היסטוריה, חבל. גיאוגרפיה זה שיעור משעמם, ולא יעזור שום דבר. לגבי תנ"ך, אני לא אכנס לדיון הזה אבל תוכנית הלימודים משעממת.

חשבתי עבורך על משהו שאתה ודאי משתמש בו: עט עיפרון/עיפרון חודים. יש מידע כללי על כך בערך עיפרון. אתה מוזמן להרחיב קצת, בתור תלמיד את מכיר את הנושא כהלכה. להוריד קצת מהמידע בערך עט ולהפנות לערך מורחב. שים לב שאתה עומד ברמת פירוט של לפחות 4-5K תווים, אחרת אתה עומד בסכנת איחוד. 

אגב, ערך לא חייב להיות ארוך או מפורט. ראה לדוגמא את הערך מכונית משוריינת. ערך חביב, שרמת הפירוט בו לא גבוהה מדי ולא נמוכה מדי, הוא נותן טעימה מכל דבר והוא ערך שכמעט ולא שמים לב אליו (בשל העובדה כי לרוב מחפשים את הערך על רכב קרבי משוריין שזה עולם אחר לגמרי). 

אתה אתה רוצה ערך מורכב יותר, לך על עט מחיק, רק קח בחשבון שתצטרך להסביר מבחינה כימית או משהו כזה איך הדיו נמחק או משהו כזה. 

1Or (שיחהתרומות)

אין ערך על עט עיפרון?! בהחלט לטיפול דחוף. אני באמת שאשתדל לכתוב את זה, ותודה רבה רבה על הרעיון לערך. והתכוונתי ל"דוגמאות למופת:".

AdiNargasi (שיחהתרומות)

אגב, בשביל להיות כותב אין חובה בפתיחת ערכים. אפשר לעשות בשדרוג של ערכים. הנה לך דוגמאות. אם אתה רואה בעריכות האחרונות משתמשים אחרים הם ביצעו הגהה או קישורים פנימיים. אני מציג לך ערכים שכתבתי את רובם (או פרקים רבים וארוכים, תלוי באורכם)

פוטרוס: לפני, אחרי

טיל בליסטי לטווח קצר: לפני אחרי

לקרלק: לפני אחרי

אלו רק דוגמאות, כך תדע שאתה יכול לקחת ערכים גרועים, לכתוב אותם מחדש ולמעשה, זהו אותו הדבר כמו כתיבה של ערך.

1Or (שיחהתרומות)

אני יותר אוהב עיצוב ערכים.

1Or (שיחהתרומות)

תוכל ללוות אותי בשלבים של יצירת הערך? אין ספק שאני צריך עזרה.

AdiNargasi (שיחהתרומות)

ודאי. רכז את כל המידע שיש לך בטיוטה ושלח לי אותה.

1Or (שיחהתרומות)

כרגע לא התחלתי לא עבוד עליו, כנראה שאתחיל מחר.

AdiNargasi (שיחהתרומות)

עדיף. אעזור לך מחר. לילה טוב.

1Or (שיחהתרומות)

לילה טוב! ו שבת שלום! ומבורכת!

AdiNargasi (שיחהתרומות)

לגבי העיפרון מכני - דוד שי אומר שאין מקום לערך ויש להרחיב בערך עיפרון.

לדעתי, אם תצליח לכתוב משהו באורך של 4-5k תווים הערך יהיה זכאי לעצמאות. אשמח לעזור לך.

1Or (שיחהתרומות)

התחלתי לכתוב את Doror/Rise גם. מה דעתך? (כמובן שהוא נראה נוראי עכשיו, אבל אני מניח שהוא ישופר ויורחב בקרוב)

AdiNargasi (שיחהתרומות)

אני לא מומחה לניתוח שירים, אבל אני אעבור על הערך.

רצוי מאוד שתתרגם את הפזמון. חסר מידע לגבי המלחין, וחפש ביקורות על השיר (גם באנגלית זה בסדר, כל עוד אתה מתרגם). מומלץ מאוד להציץ בערך האנגלי, שם יש ערך על כל פיפס (כן, המיליון ערכים שלהם לא מרשימים כל כך).

1Or (שיחהתרומות)

אין לי מושג מי הלחין, ואני מסתבך עם האנגלית. אני פחות אוהב את פסקת ביקורות, אבל מי שרוצה יכול להוסיף.

ותגיד לי מזל טוב, כי הוא במרחב הערכים!!

אני מחכה כבר לראות אנשים עורכים אותו

AdiNargasi (שיחהתרומות)

מזל טוב וכל הכבוד. היום שמתי לב כי יש דברים שלעיתים נראה כי מובן מאליהם יש עליהם ערך בוויקיפדיה - משטח לעכבר או מגן שיניים. תראה את הערכים שכתבתי. קצרים וקלילים אך עדיין ההסבר בהם מספק.

לגבי האנשים שיערכו, אגיד לך מניסיון אישי שזה ייקח קצת זמן, אם בכלל. אני עוד מעט אסיים את הערך הארוך שלי בטיוטה שאני עובד עליו כבר המון זמן ואעביר אותו למרחב הערכים (אתה מוזמן להציץ ולהוסיף קישורים פנימיים, אני כבר התייאשתי) ולאחר מכן אקרא את הערך שלך.

AdiNargasi (שיחהתרומות)

טוב, בזמן שאני מחכה לטבלה ומתעצל בהוספה של הערות שוליים, עברתי על הערך שלך.

קודם כל, חסר מאוד המלחין. שים לב לא לתרגם לעברית מילים לועזיות אלא רק לכתוב בסוגריים, זאת לפני שיבואו החבר'ה מהייעוץ לשוני ויעשו בך פוגרום

1Or (שיחהתרומות)

אין לי מושג מאיפה להשיג את המידע הזה. לא הבנתי, הבעיה היא במילה לייק?