סידני לונג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סידני לונג
Sydney Long
לידה 20 באוגוסט 1871
גולברן, אוסטרליה עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 23 בינואר 1955 (בגיל 83)
דרום קנזינגטון, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סידני לונגאנגלית: Sydney Long‏; 20 באוגוסט 187123 בינואר 1955) היה אמן אוסטרלי, שחי תקופות ארוכות בלונדון.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראשית חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד ב-20 באוגוסט 1871 באיפילד, גולבורן, ניו סאות' ויילס,[1] סידני לונג החל בשיעורי אמנות פורמליים בחברה לאמנות בניו סאות' ויילס בשנת 1890. בשנת 1894 ציורו בהשפעת אסכולת היידלברג, "מים שקטים" גרם לשערורייה קטנה, אך נרכש על ידי הגלריה לאמנות של ניו סאות' ויילס.[2]

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המכירה הביאה את שמו של לונג לידיעתו של ג'וליאן אשטון, נאמן הגלריה ומייסד בית הספר לאמנות ג'וליאן אשטון (שנקרא באותה תקופה בית הספר לאמנות בסידני), ובשנת 1907 הוא הפך למורה בבית הספר. בשנת 1898 הוא התארס לזמן קצר עם תיאה פרוקטור.

בשנת 1910 עבר ללונדון, שם למד תחריט והפך לעמית של החברה המלכותית של ציירים, תחריטאים וחרטים. הוא חזר לאוסטרליה בשנת 1921 ועזר בהקמת אגודת הציירים והחרטים האוסטרלים. הוא התגורר באנגליה בתקופה 1922–1925, ואז חזר פעם נוספת לאוסטרליה, והיה לנשיא האגודה. בין השנים 1933 ל-1949 הוא היה נאמן של הגלריה לאמנות של ניו סאות' ויילס.[3]

הוא זכה פעמיים בפרס וויין. בשנת 1938 עבור "הסערה המתקרבת", ובשנת 1940 עבור ה"אגם נרביין". הוא נשאר מנהל האגודה במשך שנים רבות, וכן מורה פעיל לאמנות. בשנת 1952 שב שוב לאנגליה.

סגנון[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעודו מושפע מאסכולת היידלברג, הציור המוצלח הראשון של לונג, מציג מעורבות שונה במידה ניכרת את מהות הנוף האוסטרלית: אמני היידלברג כמו ארתור סטריטון ופרדריק מק'קבין הראו את "הערבה" כמקום עבודה ומאבק (ומדי פעם רגשנות), ציורו של לונג של מתרחצים עירומים צעירים הוא ציור של נהנתנות וטעון באירוטיות נמוכה - האירוטיות, ולא העירום כשלעצמה, הייתה הגורם לשערורייה.

אחרי שנת 1895 לונג התרחק עוד יותר מגישתה של אסכולת היידלברג לנוף האוסטרלי (שילוב של ציור ז'אנר ויקטוריאני וריאליזם בלתי פורמלי דמוי ברביזון), וביקש במקום זאת להשיג "חינניות של רוח הארץ". בפועל הסגנון יצר אסכולה חדשה של פגאניות אוסטרלית, שבאה לידי ביטוי בספרות התקופה באותה מידה כמו באמנות, כפי שביטאו אותה ליונל לינדזי ואחיו נורמן.

הניצחון הגדול ביותר של לונג בסגנון זה היה הציור "רוח המישורים" (1897), תוך שימוש בדפוסים הזורמים ובצבעי הפסטל של ארט נובו כדי ליצור חזון פיוטי של הבוש האוסטרלי. "סינתזה של צורה חזותית מנצנצת, נושא מיתולוגי ורמיזה מוזיקלית, ביססו את חזונו של הנוף כניסוח חלומי ופואטי."[3] דוגמה נוספת לסגנון זה היא יצירתו המתארת את האל המיתולוגי פן (1898)[4] אשר נרכש על ידי הגלריה לאמנות של ניו סאות' ויילס.

עבודות אלה שצוירו לאחר 1897 היו פופולריות ביותר וסיפקו את הכסף כדי לאפשר לו להגשים את חלומו ללמוד בלונדון לאחר שנת 1910. הוא למד הדפסה בבית הספר המרכזי לאומנויות ומלאכות ולמד תחריט אצל פרנק עמנואל ומלקולם אוסבורן. עבודתו שלאחר שנת 1910 שמרה רק על הדים קלושים ביותר לנופים הפואטיים האוסטרלים הקודמים.

תערוכה גדולה של עבודותיו של לונג נערכה על ידי הגלריה הלאומית באוסטרליה בין התאריכים 17 באוגוסט עד 11 בנובמבר 2012.

גלריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סידני לונג בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Joanna Mendelssohn, Australian Dictionary of Biography, Canberra: National Centre of Biography, Australian National University
  2. ^ By tranquil waters, 1894 by Sydney Long, www.artgallery.nsw.gov.au
  3. ^ 1 2 Sydney Long :: The Collection :: Art Gallery NSW, www.artgallery.nsw.gov.au
  4. ^ Pan, 1898 by Sydney Long, www.artgallery.nsw.gov.au