סי. אס. לי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף סי. אס לי)
סי. אס. לי
לידה 30 בדצמבר 1971 (בן 52)
צ'אונג'ו, קוריאה הדרומית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1998 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
  • בית הספר לדרמה של ייל
  • מכללת קורניש לאמנויות
  • Hudson's Bay High School עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

צ'ארלס "צ'ארלי" סאונג-הי לי אנגלית: Charles "Charlie" Seung-hee Lee; נולד ב-30 ביוני 1971 בעיר צ'ונגג'ו בקוריאה הדרומית) הוא שחקן קוריאני-אמריקני המוכר מקצועית בשם סי. אס. לי (באנגלית: C. S. Lee).

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחק נעשה תשוקתו העיקרית של לי כבר בשנתו האחרונה בבית הספר התיכון Hudson's Bay High School בוונקובר, וושינגטון, בתקופה בה שיחק פוטבול. הוא למד ב"מכללת קורניש לאמנויות" (Cornish College of the Arts) על מלגת משחק וסיים עם תואר בוגר באמנויות (Bachelor of Fine Arts). לי המשיך את לימודי המשחק בבי"ס ייל לדרמה (Yale School of Drama) שם סיים תואר מאסטר באמנויות (Master of Fine Arts). לאחר מכן בילה את שמונה השנים הבאות בניו יורק, שם לקח חלק בקבוצות תיאטרון שונות כמו גם בטלוויזיה ובקולנוע.

הוא נשוי ללארה צ'ו.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2006, בעונה הראשונה של סדרת המתח "דקסטר", קיבל לי תפקיד מרכזי כווינסנט מסוקה, מדען משפטי (מז"פ) הידוע בשל חוש ההומור הגס שלו. לי שיחק גם את ד"ר בא בסדרת הדרמה של רשת HBO "הסופרנוס". בסרט המתח "The Unborn" (משנת 2009) שיחק לי את ד"ר לסטר קלדוול.

תפקידי משחק נוספים שלו כללו הופעות חוזרות בסדרת המשטרה "חוק וסדר" כאיש המז"פ טורוט, כרוקח וכקני צ'ן (בין השנים 1998-2002). לי הופיע גם בסדרה "חוק וסדר: כוונה פלילית" (Law & Order: Criminal Intent) בתור; הבלש צ'וי, הבלש מאט סח והבלש מייק לאו (בין השנים 2004-2006). הוא הופיע בתור הארי טאנג, קולגה של צ'אק, בקומדיית הריגול של רשת NBC, "צ'אק". כסגן של מונק, בפרק "מר מונק במנוסה (חלק ראשון)" בסדרה "מונק". בסדרה "היחידה" (The Unit) של רשת CBS, שיחק לי תפקיד משני כצוללן דרום קוריאני בפרק 13, עונה שנייה.

בשנת 2019 שיחק בסרט "בואו איך שאתם" את דמותו של רוג'ר. בשנת 2020 גילם את האב צ'י בסרט "ועכשיו כולם ביחד".

בשנת 2022 שיחק בתפקיד אורח של לי ג'ונג לי בעונה השלישית של סדרת המדע בדיוני "עבור כל האנושות" מבית אפל TV פלוס; שנה לאחר מכן, ב-2023, שב לתפקיד מרכזי יותר בעונה הרביעית.

בשנת 2023 ביצע הופעת אורח בסדרת המדע-בדיוני "זינוק לאתמול" (אנ') המהווה גרסה מחודשת לסדרה באותו שם ששודרה בשנות התשעים ברשת NBC.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סי. אס. לי בוויקישיתוף