עזרה:TemplateStyles

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

רכיב מדיה-ויקי הקרוי TemplateStyles מאפשר להוסיף עיצוב ממוקד (דף CSS) לדף מסוים בוויקיפדיה.

עריכת TemplateStyles מתאפשרת לבדוקי עריכות אוטומטית בלבד.

רכיב מדיה-ויקי הקרוי TemplateStyles מאפשר להוסיף עיצוב ממוקד (דף CSS) לתבנית מסוימת בוויקיפדיה. למשל, רק בתבנית מסוימת צבע הרקע הוא ירוק. חלק לא מבוטל של הדברים אפשר היה לעשות גם קודם, באמצעות פרמטרים style או class. אבל עכשיו יש הרבה יותר אפשרויות. דוגמה פשוטה: עד עכשיו אם הייתה לנו באיזה ערך טבלה, בה כל העמודות בעברית, רק אחת באנגלית, נאלצנו בעמודה הזאת להוסיף יישור לשמאל בכל שורה. מעכשיו ניתן לקבוע בדף סגנון כי עמודה מסוימת מיושרת לשמאל או למרכז, או כמה עמודות, או כמה כאלו וכמה כאלו. אם יש יותר מדי תאים ממוזגים בטבלה, יש סיכוי קטן שזה לא יעבוד, אבל ברוב הטבלאות נוכל לעשות זאת. ניתן לראות את התוצאה בדף תבנית:ארגז חול לסגנונות. דף הסגנונות של תבנית זו הוא תבנית:ארגז חול לסגנונות/styles.css. כדי להפעיל אותו, בשורה הראשונה של התבנית מופיע

<templatestyles src="תבנית:ארגז חול לסגנונות/styles.css"/>

וזה מאפשר לציין את שם דף הסגנונות שהגדרנו. באותה מידה אפשר לעשות שינויי עיצוב אחרים, ולהגדיר מחלקות סגנון חדשות.

להלן הנחיות אחדות:

  1. כל הסגנונות המיועדים לתבנית מסוימת יופיעו כדף משנה של אותה תבנית. פרט למקרים יוצאי דופן (לא צריכים להיות כאלו), שם הדף יהיה _תמיד_ styles.css
  2. (חשוב!) המחלקות (classes) המוגדרות בדף סגנונות כזה יישאו שמות ייחודיים שמתייחסים ישירות לתבנית, כדי למנוע מקרים בהם דף סגנונות כזה משנה הגדרה של מחלקה שמופיעה גם מחוץ לתבנית הזו בוויקיפדיה.
  3. (עוד יותר חשוב!) - דף templatestyles לעולם לא ישנה תכונה של תג ללא מחלקה: למשל span, ‏div, ‏td, ‏tr, וכן הלאה.

לסבר את האוזן: נאמר שיש לנו תבנית בשם ״שירי שלמה המלך״, שמכילה כמה אלמנטים עבורם אנו רוצים להגדיר מחלקה. נשמור על הכללים להלן:

  1. ניצור דף סגנונות כדף משנה של תבנית:שירי שלמה המלך, בשם styles.css כלומר את הדף תבנית:שירי שלמה המלך/styles.css
  2. המחלקות אותן נגדיר בדף הסגנונות ייקראו, למשל ״template-solomon-songs-something", ‏ ״template-solomon-songs-another-thing", ‏ ״template-solomon-songs-something-else", וכן הלאה. באופן כזה, נמזער את הסיכויים שמחלקה אותה הגדרנו עבור תבנית מסוימת, תשנה את ההתנהגות של אלמנט כלשהו מחוץ לתבנית.
  3. הדף לא יכיל כל הגדרת סגנון שלא קשורה למחלקה ספציפית, כלומר לא ישנה את אופן תצוגת אלמנט מסוג li, או כל תג אחר שאינו מסויג במחלקה (class).

דפי סגנונות עם שמות לא קונוונציונליים יועברו, דפי סגנונות שנוגעים במחלקה שמופיעה מחוץ לתבנית לה שייך הדף, יימחקו. כדי לשחק משחקים ולבדוק התנהגויות, אפשר להשתמש בדף הסגנונות האישי (מיוחד:הדף שלי/common.css, בארגז החול של התבניות אליו יש קישור למעלה, או ליצור ארגז חול אישי: [[תבנית:ארגז חול לסגנונות/<שם המשתמש שלכם>/שם התבנית]], ודף משנה שלה בשם style.css: [[תבנית:ארגז חול לסגנונות/<שם המשתמש שלכם>/שם התבנית/sttyles.css]].

יש להשתמש בדפי templatestyle בשמות מחלקות כאלו שאפשר לומר בביטחון שלא יופיעו מחוץ לתבנית. דרך פשוטה לעשות זאת היא להשתמש במזהים (identifiers) כאלו שמכילים את שם התבנית, או השם מתורגם לאנגלית (כנראה אפשר להשתמש במזהים שמכילים תווים עבריים, אבל זה מסורבל בגלל כיווניות, ויתכן שיש דפדפנים שיתקשו להתמודד עם שמות כאלו, ומסורתית, אנו משתמשים במזהים שבנויים מאותיות לטיניות, ספרות, וקווים מפרידים או תחתיים בלבד).

דוגמה בערך[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו את הטבלאות באירוויזיון למוזיקאים צעירים 2018 שעוצבו באמצעות תבנית:אירוויזיון למוזיקאים צעירים 2018/styles.css, שאליה יש קישור בשורה הראשונה של הערך.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]