פוניבז' (כדורגל)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פוניבז'
FK Panevėžys
מידע כללי
תאריך ייסוד 2015 עריכת הנתון בוויקינתונים
אצטדיון אצטדיון אוקשטאיטייה
(תכולה: 6,600)
מאמן Gino Lettieri עריכת הנתון בוויקינתונים
ליגה ליגת העל הליטאית
fk-panevezys.lt
תלבושת
תלבושת בית
תלבושת חוץ
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פוניבז'ליטאית: Futbolo klubas Panevėžys) הוא מועדון כדורגל ליטאי מהעיר פוניבז'.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לעיר פוניבז' יש מסורת של מועדוני כדורגל. עד לשנת 2014 העיר הייתה מיוצגת בליגת העליונה של ליטא על ידי קבוצת "אקרנאס". היא זכתה באליפות שבע פעמים. לקראת עונת 2015 התברר שלאור המצבה הכלכלי הקבוצה לא עונה לדרישות הליגה ונסגרה. בעקבות כך בתחילת שנת 2015 הוקם המועדון הנוכחי.

בשנת 2015 המועדון שיחק בליגת משנה וסיים את העונה במקום השמיני. בעונת 2017 המטרה הייתה לסיים במקום הראשון ולעלות לליגה הבכירה. כבר בתחילת העונה היה ברור שמטרה לא תושג. המאמן פוטר ומועדון סיים את העונה במקום ה-10. בעונת 2018 עם המאמן החדש אלכסנדרו קורטיאנו המועדון זכה באליפות הליגה ועלה לליגה הבכירה. העונה הראשונה בליגה הבכירה המועדון סיים במקום החמישי.

בעונת 2020 הקבוצה זכתה בגביע הליטאי ובשנת 2021 בסופר-קאפ. עונת 2021 הקבוצה סיימה במקום הרביעי בליגה ובתחרויות הגביע היא הגיעה למשחק הגמר.

בעקבות הצלחות ברמה הארצית המועדון העפיל לתחרויות של הקונפרנס ליג. בעונת 2021 המועדון הודח בסיבוב המוקדמות השני על ידי וויבודינה נובי סאד.

בעקבות הקמת המועדון וחזרתו לליגה הבכירה להרכבה חזרו כמה שחקנים ששיחקו עוד בקבוצת "אקרנאס" דוגמת רוקאס סטנולביצ'יוס ואליבלטו ריביירו. בשנת 2021 למאמן הקבוצה מונה ולדס אורבנס שבעבר היה מאמן "ארקראנס".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פוניבז' בוויקישיתוף