פורטל:גוף האדם/מבוא

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

גוף האדם, בדומה לאורגניזמים מורכבים אחרים, מורכב מעשרות אלפי מיליארדים של תאים, יחידות החיים הבסיסיות, הפועלים יחד ובצורה מבוקרת, לקיים את עצמם ואת המערכת הגדולה אליה הם שייכים, הגוף עצמו. לבד מתאי הגוף השונים, מורכב הגוף מהנוזל החוץ-תאי ומהמשתית החוץ תאית (extracellular matrix) העשויה חלבונים שונים (חלקם מחוברים לסוכרים מורכבים) ומינרלים.

תאי הגוף מאורגנים כרקמות שונות: רקמת עצב, רקמת שריר, רקמת חיבור ורקמת אפיתל, המרכיבות את איברי הגוף. נהוג לקבץ איברים שונים למערכות גוף הממלאות תפקידים שונים. תפקידן של מערכות הגוף הוא שימור ההומאוסטזיס בסביבת התאים (בנוזל החוץ-תאי) והן עושות זאת בין היתר על ידי הכנסת חומרי מזון לנוזל הבין-תאי, שינוע הנוזל לכל תאי הגוף, סילוק פסולת או תוצרים סופיים של המטבוליזם התאי ושליטה ובקרה על פעולות אלו ואחרות.

מפת הפורטל (איור אינטראקטיבי)

מבואהידעת?סממנים חיצונייםפורטלים קרוביםערך נבחרתמונה נבחרתמדעי היסודתמיכה ותנועהמערכת השריריםמערכת השלדשליטה ואינטגרציהמערכת העצבים ההיקפיתמערכת העצבים המרכזיתהמערכת האנדוקריניתהחושים המיוחדיםהובלה והגנהמערכת החיסוןמערכת הכסותמערכת הלב וכלי הדםעיבוד, ויסות ותחזוקהמערכת העיכולמערכת הנשימהמערכת השתןרבייה והתפתחותמערכת הרבייה של הגברמערכת הרבייה של האישההתפתחותגנטיקהקדימה לעבודה