פורטל:דואר ובולאות/אירוע אקראי בהיסטוריה/45

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שנה האירוע
1652 - מועצת המדינה האנגלית (אנ') פרסמה צו ולפיו חברי הפרלמנט הבריטי ופקידי ממשל מסוימים הורשו לשלוח בדואר מכתבים ללא תשלום.
מרכבה מדגם קונקורד
1858 - ג. סטפן אבוט (J. Stephen Abbot) ובנו א. א. אבוט (E. A. Abbot) בנו את הראשונה מבין מרכבות הדואר מדגם קונקורד (אנ'). מרכבות דואר אלו היוו את שיא הטכנולוגיה של אותה תקופה, והפכו לסמל של פתיחת שטחי מערב ארצות הברית בפני המתיישבים האמריקאים. בכתבה בת הזמן תוארה המרכבה במילים "חיננית כעלמה, מעוררת השראה בעיני הרכב כמו ספינה בעיני המלח. גופה של המרכבה – כגופה של העלמה ושל הספינה - מעוגל ובנוי כמעט ללא קוים ישרים". ייחודה של המרכבה היה בדרך בה חובר תא הנוסעים אל גלגלי המרכבה באמצעות רצועות עור עבות במקום באמצעות קפיצים כמקובל, דבר שהפך אותה ליציבה ומתאימה לתנאי הדרך הקשים במערב הפרוע. מרכבת הקונקורד יוצרה על ידי חברת אבוט, דאונינג ושות (אנ').
1892 - המושבה אריתריאה האיטלקית (אנ') הנפיקה את בולי הדואר הראשונים שלה. ההנפקה בוצעה על ידי הוספת הדפס רכב עם המילים "Colonia Eritrea" על בולים איטלקים.
1922 - המושבה צ'אד הצרפתית הנפיקה את בולי הדואר הראשונים שלה. ההנפקה בוצעה על ידי הוספת הדפס רכב עם המילה "TCHAD" על בולים של קונגו התיכונה.
 

הערות שוליים[עריכת קוד מקור]