פורטל:דואר ובולאות/דואר באמנות/9

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לזכרו של הדוור האוקראיני פדור פקטה
לוח ההנצחה המותקן על קיר הכנסייה
הלוח מעוצב בצורה של מעטפה פתוחה.
מבט מקרוב לעבר לוח ההנצחה
בחלקו העליון משולב תבליט עם דמותו של הדוור.
הפסל שהוצב לזכרו של הדוור הנאמן
הפסל מוצב בקרבת בית הדואר של העיר.
במרכז העיר פרצ'ין (אנ') שבאוקראינה, על קיר הכנסייה, מותקן לוח הנצחה לזכרו של הדוור פדור פקטה, אשר נפטר במהלך שירותו המסור לתושבי העיר. אחד מתפקידיו העיקריים של הדוור היה ללכת אל העיר אוז'הורוד, מרחק של 25 ק"מ, שם הייתה תחנת עצירה של מרכבת הדואר הממלכתית בקו בודפשט-לבוב וניתן היה למסור ולקבל דברי דואר.
באחד מימי החורף הקשים של שנת 1838 יצא פדור פקטה מעירו על מנת להביא את דברי הדואר מן העיר אוז'הורוד. במהלך הדרך הארוכה, כאשר חצה את אחד הנהרות, נשברה שכבת הקרח שכיסתה את הנהר ופדור נפל אל תוך המים הקפואים. הוא חלה בדלקת ריאות ונפטר כעבור זמן קצר[1]. תושבי העיר אסירי התודה הציבו לזכרו את שלט ההנצחה בו נכתב: "לזכר פדור פקטה, בתודה על ידידותו, שיקול דעתו, יושרו ושירותו המסור. נפטר בשנת 1838"[2].
בחודש נובמבר 2004 הוקם במרכז העיר פסל ברונזה גדול שגובהו כשני מטרים, אשר נועד להדגיש את סיפורו של הדוור הנאמן שהקדיש את חייו למען אנשי העיר[1]. מחקר מודרני העלה כי פדור פקטה נולד בשנת 1789, ונפטר ב-18 במרץ 1839 (ולא 1838 כפי שנכתב בשלט ההנצחה). הוא נקבר בחצר הכנסייה המקומית, שם ניתן עדיין למצוא את מצבתו למרות שעל חלקת הקבר המקורית נבנה לאורך השנים אגף חדש של הכנסייה[1].

הערות שוליים[עריכת קוד מקור]