פורטל:דואר ובולאות/היום בהיסטוריה/23 בספטמבר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שנה אירועי ה-23 בספטמבר
1870 - הכדור הפורח "נפטון" המריא מן העיר פריז שהייתה נצורה על ידי הגרמנים במהלך מלחמת פרוסיה צרפת. זה היה הכדור הפורח הראשון בשורה של 67 כדורים פורחים שנשלחו מפריז עד לכניעתה ביום 28 בינואר 1871.
1910 - גלויות דואר הודפסו ונשלחו בדואר אוויר במהלך כנס תעופה שנערך בעיר מילנו שבאיטליה בחודשים ספטמבר אוקטובר. הגלויות הוכנו לכבודו של הטייס יליד פרו ג'ורג' שבס, האיש הראשון שהצליח לחצות במטוס את שרשרת הרי האלפים, משווייץ לאיטליה. הוא המריא מן העיר בריג, טס מעל מעבר סימפלון, אולם התרסק ונהרג סמוך לאתר הנחיתה בדומודוסולה שבאיטליה. פרו הנפיקה בול לכבודו.
1911 - טיסת הדואר הרשמית הראשונה בארצות הברית נערכה על ידי הטייס ארל ל. אובינגטון במהלך טורניר התעופה הבינלאומי שהתקיים בגרדן סיטי שבניו יורק. הוא הטיס 640 מכתבים ו-1280 גלויות. הטיסות נמשכו עד 30 בספטמבר, ובכולן (למעט 29 בספטמבר) הובלו דברי דואר. המטוסים הובילו את הדואר למרחק של כחמישה ק"מ, שם זרקו את שקי הדואר מן האוויר בקרבת בית הדואר של מינאולה. המעטפות הוחתמו בחותמת מיוחדת ובה שולב המשפט "משלוח אווירי מיוחד".
1913 - כחלק מאירועי היריד שהתקיים במדינת מונטנה שבארצות הברית, הפכה הטייסת קת'רין סטינסון לאישה הראשונה שנשכרה באופן רשמי להוביל מכתבים בדואר אוויר. מנהל סניף הדואר בעיר הלנה השביע אתה כמובילת דואר יום קודם לכן, וביום האירוע היא המריאה עם המכתבים והשליכה את שק הדואר תוך טיסה מעל סניף הדואר שנפתח באתר היריד. במהלך ימי היריד היא הובילה בסך הכול 1335 מכתבים וגלויות, אשר הוכנו במיוחד כמזכרות לאספנים.
1923 - חבר הלאומים העניק לבריטניה מנדט על פלשתינה.