ציפורניים (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ציפורניים
Fingernails
בימוי Christos Nikou
הופק בידי אנדרו אפטון, קייט בלאנשט עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ג'סי באקלי
לוק וילסון
ג'רמי אלן וייט
ריז אחמד
אנני מרפי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית
חברה מפיצה Apple TV+
הקרנת בכורה 31 באוגוסט 2023 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 113 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה מדע בדיוני
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ציפורנייםאנגלית: Fingernails) הוא סרט מדע בדיוני |אמריקאי משנת 2023 שנכתב ובוים על ידי כריסטוס ניקו. בסרט מככבים ג'סי באקלי, ריז אחמד, ג'רמי אלן וייט ולוק וילסון.

הסרט הוקרן בבכורה בפסטיבל הקולנוע ה-50 של Telluride ב-31 באוגוסט 2023, ויצא לאקרנים במהדורה מוגבלת ב-27 באוקטובר 2023, לפני השקתו בסטרימינג ב-3 בנובמבר 2023, על ידי Apple TV+.

עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת הסרט נודע לצופה כי פותח מבחן ובו שימוש בציפורן אחת מכל בן ובת זוג, מאפשר לקבוע אם זוגות באמת מאוהבים. אנה מתקבלת לעבודה כמדריכה ב"מכון אהבה", חברה שהוקמה על ידי דאנקן ובו זוגות עוברים אימון ותרגול לחיזוק מערכות יחסים כדי לעזור להם לעבור את המבחן. בתחילה היא שומרת את זה בסוד מהחבר שלה ריאן, שאיתו היא עברה את המבחן בהצלחה.

במכון האהבה אנה עובדת עם עובד נוסף בשם אמיר. היא מפתחת איתו קשר בזמן שהם מתרגלים את הלקוחות.

למרות שאמיר טוען שגם הוא וחברתו נטשה עברו את המבחן, חיבתו לאנה ניכרת.

בשלב מסוים, אמיר תולש את הציפורן שלו כדי להרגיע מתלמד עצבני מההליך. כאשר אנה בוחנת בחשאי את הציפורן של אמיר עם הציפורן שלה היא מגלה שאחד מהם מאוהב נכזב באחר. אנה משכנעת את החבר שלה, ריאן, לגשת איתה למבחן שוב, והם עוברים את המבחן בהצלחה שנית. בכל זאת היא מתוודה על ממצאיה בפני אמיר, שמאשר את רגשותיו כלפיה. מאוחר יותר הם מבלים את הלילה יחדיו והיא מביעה היסוס לגבי המשך מערכת היחסים שלה עם ריאן. אנה מסירה את שארית ציפורניה.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראשית הסרט הוכרז בינואר 2021, בכיכובה של קארי מאליגן, ובכתיבתו ובימויו של כריסטוס ניקו. הסרט סימן את הופעת הבכורה של הקולנוען היווני בשפה האנגלית. מאליגן הסכימה לככב בסרט לאחר שצפתה והתרשמה מסרטו הקודם של ניקו, תפוחים (אנ').

בסופו של דבר בחודש מאי 2022, ג'סי באקלי וריז אחמד לוהקו לסרט, כאשר באקלי החליפה את מאליגן. אולפני אפל רכשו את הזכויות על הסרט באותו חודש. בספטמבר הצטרף לצוות השחקנים ג'רמי אלן ווייט. לוק ווילסון ואנני מרפי התווספו לצוות השחקנים רק בדצמבר.

צילומי הסרט נערכו בטורונטו ובהמילטון, אונטריו בסוף אוקטובר 2022 והסתיימו בדצמבר 2022.

יציאת הסרט לאקרנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט יצא בבכורה עולמית בפסטיבל הסרטים ה-50 של טלורייד ב-31 באוגוסט 2023. הוא גם הוקרן בפסטיבל הסרטים הבינלאומי של טורונטו 2023 ב-12 בספטמבר 2023. הסרט הוצג בבכורה אירופית במהלך פסטיבל הסרטים בציריך} ב-29 בספטמבר 2023.

הסרט הושק במהדורה מוגבלת ב-27 באוקטובר 2023, ולאחר מכן ב-3 בנובמבר 2023 הוא הושק בסטרימינג ב-Apple TV+.

תגובות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הביקורות באתר הביקורות היו מעורבות, כאשר 64% מתוך 90 ביקורות, היו חיוביות, עם דירוג ממוצע של 6/10. הקונצנזוס של האתר היה: "שלושה שחקנים טובים איפשרו לסרט "ציפוניים" להעביר את הרעיונות מעוררי המחשבה שלו למרות הסיפור המרתיע לעיתים".

IMDb דירג את הסרט עם הציון 6.0.

עיתון הגרדיאן פרסם את הביקורת הבאה "סרט ההמשך של Christos Nikou להופעת הבכורה המהנה שלו, Apples, הוא רומן מדע בדיוני שמטרתו קרבה לסרטים כמו Eternal Sunshine of the Spotless Mind and Her. עם זאת, ל-Fingernails אין את ההיגיון הפנימי החסין הדרוש כדי לשכנע קהל להתחייב לחלוטין להנחת יסוד מרכזית מוזרה. במקרה זה, זה עתיד קרוב שבו זוגות בודקים את התאימות שלהם (על חשבון ציפורניים שנשלפו בכאב) ומערכות יחסים מתפוררות במקרה של תוצאה שלילית. זה משעשע עד נקודה מסוימת, אבל הסרט משאיר ללא מענה את שאלת המפתח מדוע אנשים מרגישים כל כך מחויבים להיכנע למבחן מלכתחילה".[1]

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרס תאריך הטקס קטגוריה הזוכה תוצאה
פסטיבל הסרטים הבילאומי - סאן סבסטיאן 30 לספטמבר 2023 מעטפת הזהב[2] ציפורניים Fingernails מועמד
פסטיבל הסרטים BFI בלונדון 15 לאוקטובר 2023 הסרט הטוב[3] ציפורניים

Fingernails

מועמד
תחרות הסרטים הבינלאומית של סן פאולו 1 לנובמבר 2023 תחרות במאים חדשים[4] קריסטוס ניקו

Christos Nikou

מועמד
פסטיבל הסרטים של סלוניקי 12 לנובמבר 2023 תחרות בילאומית[5] ציפורניים Fingernails עוד לא נקבע

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Ide, Wendy (2023-11-05). "Fingernails review – Jessie Buckley carries illogical near-future romance". The Observer (באנגלית בריטית). ISSN 0029-7712. נבדק ב-2023-11-08.
  2. ^ San Sebastian Film Festival, sansebastianfestival (באנגלית)
  3. ^ ChrisConnor, Fingernails - BFI London Film Festival 2023 (Film Review), Filmhounds Magazine, ‏2023-10-11 (באנגלית אמריקאית)
  4. ^ John Hopewell, San Sebastian Competition: Cate Blanchett-Produced ‘Fingernails’ and ‘The Royal Hotel’ With ‘Matrix’ Stars Added to Lineup, Variety, ‏2023-08-25 (באנגלית אמריקאית)
  5. ^ Fingernails (באנגלית בריטית), נבדק ב-2023-11-08