קובה: אנטומיה של מהפכה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קובה: אנטומיה של מהפכה
Cuba: Anatomy of a Revolution
מידע כללי
מאת פול סוויזי, ליאו הוברמן עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה עיון עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה
תאריך הוצאה 1960 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קובה: אנטומיה של מהפכה הוא ספר שנכתב על ידי פול סוויזי וליאו הוברמן, צמד כלכלנים מרקסיסטיים, אודות המהפכה הקובנית ב-1959 והאירועים שהתרחשו בשנתיים הראשונות שלה.

תיאור הספר[עריכת קוד מקור | עריכה]

החלק הראשון של הספר מתאר את הרקע למהפכה הקובנית: עושרה של קובה והעוני של העם הקובני תחת השלטון המושחת של הרודן פולחנסיו בטיסטה שנתמך על ידי ארצות הברית.

החלק השני מתאר את המהפכה הקובנית עצמה, מההתקפות על צבאו של בטיסטה ועד להפלת שלטונו ב-1959.

החלק השלישי מתאר את הרפורמות הסוציאליסטיות בשירותי החינוך, הבריאות ושאר השירותים הציבוריים שקידם משטרו של פידל קסטרו בקובה בשנתיים הראשונות של המהפכה, ואת הקמת הקואופרטיבים החקלאיים ומוסדות הביצוע של הרפורמות: הראשון, המכון הלאומי לרפורמה אגררית, שתפקידו היה לספק שירותי חינוך, בריאות, שיכון, אשראי ופיתוח חקלאי בכפרים. השני, המכון הלאומי לחיסכון ולשיכון, שתפקידו היה תכנון ובניית שיכוני דיור בערים.

הספר מתאר גם את מצבה הכלכלי הקשה של קובה, תלותה בייצוא קני סוכר והיחס העוין כלפיה בעולם, על אף שבתקופה זו עדיין לא הוטל האמברגו על קובה ויחסיה עם ארצות הברית עדיין נחשבו לטובים. הספר עוסק גם באפשרויות שניצבו בפני קובה ובהגדרת המצב בה כסוציאליזם או קומוניזם - בתקופה שלאחר המהפכה, לא היה ברור שקסטרו מוביל את המדינה למשטר קומוניסטי.

כותבי הספר הם תומכים נלהבים במהפכה הקובנית וברפורמות שביצע קסטרו באותן שנים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא ספרים ובנושא קובה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.