קליף ויליאמס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: דרושה הגהה. הערך מכיל שרידים של תרגום מכונה.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לערוך ערך זה. הסיבה היא: דרושה הגהה. הערך מכיל שרידים של תרגום מכונה.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית.
קליף ויליאמס
Cliff Williams
לידה 14 בדצמבר 1949 (בן 74)
רומפורד, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1973 עריכת הנתון בוויקינתונים
www.acdc.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קליפורד ויליאמס (נולד ב-14 בדצמבר 1949) הוא מוזיקאי אנגלי, הידוע בעיקר בתור הבסיסט וסולן הליווי של להקת הרוק הארד האוסטרלית AC/DC . הוא החל את קריירת המוזיקה המקצועית שלו ב-1967 והיה בעבר בלהקות האנגליות Home ו־Bandit . אלבום האולפן הראשון שלו עם AC/DC היה Powerage בשנת 1978. ויליאמס נכנס להיכל התהילה של הרוקנרול האמריקאי כחבר AC/DC בשנת 2003. ויליאמס הודיע על פרישה מ-AC/DC בשנת 2016, אך חזר עבורם אלבום הקאמבק 2020 Power Up יחד עם חברי הלהקה בריאן ג'ונסון ופיל ראד. פרויקטים צדדיים שלו כוללים קונצרטים לתועלת.

וויליאמס מופיע עם AC/DC ב-1982

ראשית חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

קליפורד ויליאמס נולד ב-14 בדצמבר 1949 ברומפורד, אסקס. בשנת 1961, הוא עבר עם משפחתו להוילייק, מרסיסייד, שם הושפע מתנועת Merseybeat המקומית והחליט להיות מוזיקאי. בגיל 13, הוא וכמה חברים הקימו להקה. הוא מנה את המוזיקאים הרולינג סטונס, The Who, The Kinks ובלוז כמו בו דידלי כהשפעות, ובעיקר למד לנגן בס על ידי "האזנה לתקליטים ובחירת תווים", כשההכשרה הרשמית שלו מוגבלת לכמה שיעורים. מבסיסט מקצועי בליברפול הסמוכה. הוא עזב את בית הספר כשהיה בן 16, עבד כמהנדס ביום ומוזיקאי בלילות.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1966 עבר ויליאמס ללונדון שם עבד באתר הריסה ובסופרמרקטים תוך כדי משחק בלהקות שונות קצרות מועד. הוא פגש את הגיטריסט לורי וויספילד (לימים חבר ב־Wishbone Ash) והשניים הפכו לחברים בלהקה, שוגר, שהתפרקה במהרה. בשנת 1970, ויליאמס וויספילד הצטרפו עם הזמר מיק סטאבס, הקלידן קלייב ג'ון והמתופף מיק קוק כדי להקים את להקת הרוק המתקדמת Home . הלהקה חתמה על חוזה הקלטות עם Epic Records והוציאה את LP הבכורה שלה, Pause for a Hoarse Horse, בשנת 1971. הום היה משחק משנה לג'ף בק, Mott the Hoople, The Faces ולד צפלין .

ב-1972, ג'ים אנדרסון החליף את ג'ון בקלידים והום הוציא אלבום בעל שם עצמי, הכולל את הסינגל היחיד שלהם, "Dreamer", שהגיע לשיא במקום ה-41 במצעד האלבומים בבריטניה. אלבומם הבא, The Alchemist, יצא בעקבותיו ב-1973, אך לא זכה להצלחה במצעדים. כאשר זמר הפולק הבריטי אל סטיוארט הציע להום לגבות אותו בסיבוב ההופעות האמריקאי הראשון שלו במרץ 1974, מיק סטאבס עזב את הקבוצה. שאר החברים הפכו ללהקת אל סטיוארט, אך נפרדו לאחר סיבוב ההופעות. ויליאמס ניגן לזמן קצר עם הלהקה האמריקאית Stars לפני שהקים את Bandit בשנת 1974. ההרכב של Bandit כלל את הסולן ג'ים דיימונד והמתופף גרהאם ברוד (לימים בלהקת בקס פיז ורוג'ר ווטרס) . הקבוצה חתמה עם Arista Records והוציאה אלבום בשם עצמי בשנת 1977. Bandit גם הופיעה כלהקת הליווי של אלכסיס קורנר באלבום The Lost מ-1977 לפני שהתפרקה מאוחר יותר באותה שנה.

AC/DC[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויליאמס שקל לפרוש ממוזיקה בעקבות התפרקותו של בנדיט, אבל אחד הגיטריסטים של הקבוצה, ג'ימי לית'רלנד, שכנע אותו להיבחן בהרכב האוסטרלי AC/DC, שחיפשו בסיסט לאחר שפיטרו את מארק אוונס זמן קצר לאחר הקלטת אלבום האולפן שלהם Let There מ-1977. להיות רוק. AC/DC נוצרה באוסטרליה ב-1973 ועד אמצע 1977 ההרכב היה מלקולם יאנג בגיטרה קצב וקולות רקע לצד אחיו אנגוס יאנג בגיטרה מובילה, פיל ראד בתופים ובון סקוט בגיטרה. שירה. זמן קצר לאחר שהחליט לעשות אודישן ללהקה, ויליאמס ראה את AC/DC ב-Top of the Pops והתרשם, ותיאר אותם כ"מקוממים".

לאודישן שלו, ויליאמס ניגן עם הלהקה ארבעה ג'אם סשנים, וב-27 במאי 1977 התבקש רשמית להצטרף ל-AC/DC. אנגוס הצהיר כי ההחלטה נבעה בחלקו מהמראה הטוב של הבסיסט, שהלהקה קיוותה שימשוך נשים נוספות לקונצרטים שלהן. כאשר ויליאמס החליף מוזיקאי אוסטרלי, היו בעיות שגרמו לבעיות בקבלת אישור עבודה להיכנס למדינה. ההופעות הראשונות שלו עם AC/DC היו באוסטרליה תוך תמיכה באלבום Let There Be Rock, עם שתי הופעות סודיות ב-Sydney's Lifesaver. האלבום Powerage (1978), בהפקת Vanda & Young, סימן את הופעת הבכורה של ויליאמס באולפן. ויליאמס נשאר ב-AC/DC מאותה תקופה ואילך עד 2016, עם עזיבה זמנית בלבד בשנת 1991 כיוון שסבל מזיהום בכליות, שבמהלכו לקה פול גרג לנגן בס לכמה קונצרטים בצפון אמריקה בסיבוב ההופעות העולמי של Razors Edge . בנוסף לתפקידו כבסיסט עם AC/DC, ויליאמס תרם גם קולות רקע. הוא אמר שהאלבומים האהובים עליו עם הלהקה הם Powerage ו-Back in Black . ב-7 ביולי 2016, ויליאמס הכריז על תוכניותיו לפרוש מתעשיית המוזיקה בעקבות סיבוב ההופעות העולמי של AC/DC Rock or Bust . הוא ציטט את דעתו ש-AC/DC היא כעת "חיה שהשתנתה" עם העזיבות האחרונות של כמה מחברי הלהקה; מלקולם יאנג כבר לא יכול היה לתרום עקב דמנציה, פיל ראד לא יכול היה לסייר מפני שהיה במעצר בית, ובריאן ג'ונסון נאלץ לפרוש בגלל בעיות שמיעה. בספטמבר 2016, במהלך ההופעה האחרונה שלו עם AC/DC במרכז וולס פארגו בפילדלפיה, הובא ויליאמס לקדמת הבמה על ידי אנגוס יאנג כדי להשתחוות באמצע " For They About to Rock" אנחנו מצדיעים לך) ". ב-30 בספטמבר 2020, AC/DC אישרה רשמית כי ויליאמס, יחד עם חברי הלהקה בריאן ג'ונסון ופיל ראד, הצטרפו מחדש ללהקה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קליף ויליאמס בוויקישיתוף