קלריסה פיטרס ראסל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קלריסה פיטרס ראסל
לידה 1809 עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 1854 (בגיל 45 בערך) עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קלריסה פיטרס ראסל, באנגלית: Clarissa Peters Russell (1 בפברואר 1809 - 12 באוגוסט 1854) [1] הייתה מיניאטוריסטית אמריקאית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ילידת אנדובר, מסצ'וסטס, ראסל הייתה אחת משנים-עשר ילדים; אחותה הצעירה, שרה פיטרס גרוזלייר, הפכה גם היא למיניאטוריסטית.[2]הוריהם היו אליזבת פארינגטון דייוויס וג'ון פיטרס; משפחת פיטרס הייתה בולטת בעניינים המקומיים, ואביה שימש כיו"ר מועצת הנבחרים של העיר.

דיוקן של ילדה

פרטי השכלתה המוקדמת של קלריסה אינם ידועים, אך הוצע כי היא למדה באקדמיית פרנקלין, בית הספר המשולב הראשון במסצ'וסטס שהכניס נשים והמוסד בו למדה אחותה אמילי מ-1836 עד 1838. בתחילת חייה המקצועיים, מאמינים שהיא למדה באקדמיית בלו היל בבלו היל, מיין. [3]ידוע שהיא הייתה בעיירה זו בשנת 1831, וחושבים שהיא קיבלה הדרכה כלשהי בציור בצבעי מים מג'ונתן פישר, בוגר אוניברסיטת הרווארד. [4] עד 1835 היא הייתה בבוסטון, ציירה מיניאטורות ונתנה הדרכה גם באמנות. קלריסה נישאה לצייר מוזס ב' ראסל, שאיתו ביקשה הדרכה בציור, [5] בפרובידנס, רוד איילנד, בשנת 1839; בנם, אלברט קויפ ראסל, הפך לחרט ומאייר שעבד עם דודו, ליאופולד גרוזלייר.[6]

בני הזוג ראסל היו פעילים בבוסטון מ־1842 עד 1854, חיו ברחוב סקול והציגו עבודות באתנאום של בוסטון. קלריסה גם הציגה עבודות באיגוד האמנים של בוסטון, בשנים 1842 ו-1843.

דיוקן של ילדה

התערוכה הראשונה שלה הייתה ב-1841. היא ובעלה עבדו בשיתוף פעולה הדוק, והסגנונות שלהם דומים כך שקשה להבדיל בין עבודתם. יתר על כן, ציוריה, שלעיתים קרובות אינם חתומים[6] או נושאים את שמו של בעלה, נראו לעיתים בטעות כמו של ג'וזף וויטינג סטוק. הסגנון שלה, שמזכיר את זה של בני דורה בניו אינגלנד כמו ויליאם מתיו פריור, כונה על ידי סופרת אחת "מוגמרת מאוד אם כי פגומה במקצת ברישום"; סופר אחר כתב על "נטייתה לריאליזם" בשילוב עם בד דקורטיבי". נראה שהיא התמחתה בדיוקנאות של ילדים, בהתחשב במספרים של אלה ששרדו.

ראסל נשארה מבוקשת באופן פעיל כדיוקנאית עד מותה. היא נקברה במגרש הקבורה השני בצפון אנדובר, מסצ'וסטס, או בבית הקברות רידג'ווד, גם הוא בצפון אנדובר.

דיוקן עצמי של ראסל, המתוארך לסביבות 1850, נכלל בתערוכת הפתיחה של המוזיאון הלאומי לנשים באמנויות, אמניות נשים אמריקאיות 1830–1930, ב-1987. דיוקן של תינוק וכלב שמיוחסים לה נמצא כעת באוסף של מוזיאון המטרופוליטן לאמנות, כמו גם דיוקן נוסף של תינוק[7] וציור של שלושת ילדי סטארבירד מצ'ארלסטאון, מסצ'וסטס. [8] מיניאטורה נוספת של ילד נמצאת במוזיאון לאמנות סינסינטי. אלבום של צבעי מים של פרחים וצמחים, כנראה עבודתה המוקדמת ביותר ששרד, נמצא בבעלות החברה ההיסטורית של צפון אנדובר. ציוריה מתוארים לעיתים כבעלי "שרידים פרימיטיביים", ועבודתה מבוקשת מאוד על ידי אספנים של אמנות עממית. [9]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קלריסה פיטרס ראסל בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Eleanor Bradley Peters (1903). Peters of New England: a genealogy, and family history. Knickerbocker Press. pp. 107
  2. ^ Eleanor Tufts; National Museum of Women in the Arts (U.S.); International Exhibitions Foundation (1987). American women artists, 1830–1930. International Exhibitions Foundation for the National Museum of Women in the Arts.
  3. ^ "Russell, Mrs. Moses B. (nee Clarissa Peters) – American Artist – Internet Antique Gazette"
  4. ^ Kevin D. Murphy (2010). Jonathan Fisher of Blue Hill, Maine: Commerce, Culture, and Community on the Eastern Frontier. University of Massachusetts Press.
  5. ^ Cincinnati Art Museum; Julie Aronson; Marjorie E. Wieseman (2006). Perfect Likeness: European and American Portrait Miniatures from the Cincinnati Art Museum. Yale University Press. pp. 278–.
  6. ^ 1 2 Dale T. Johnson (1990). American Portrait Miniatures in the Manney Collection. Metropolitan Museum of Art. pp. 196–
  7. ^ "Attributed to Mrs. Moses B. Russell (Clarissa Peters) – Portrait of a Baby – The Met".
  8. ^ "Mrs. Moses B. Russell (Clarissa Peters) – The Starbird Children – The Met"
  9. ^ Theodore E. Stebbins, Jr.; Melissa Renn; Virginia Anderson (11 January 2014). American Paintings at Harvard: Volume 1: Paintings, Watercolors, and Pastels by Artists Born Before 1826. Yale University Press. pp. 385–