רגימנט היומנרי המלכותי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רגימנט היומנרי המלכותי
Royal Yeomanry
פרטים
מדינה הממלכה המאוחדתהממלכה המאוחדת הממלכה המאוחדת
שיוך הצבא הבריטיהצבא הבריטי הצבא הבריטי
סוג סיור משוריין (יומנרי)
בסיס האם לסטר, אנגליה
אירועים ותאריכים
תקופת הפעילות 1 באפריל 1967 – הווה (57 שנים)
נתוני היחידה
כוח אדם 6 אסקדרונים לוחמים
פיקוד
יחידת אם חיל השריון המלכותי

רגימנט היומנרי המלכותיאנגלית: Royal Yeomanry או בר"ת: RY) הוא רגימנט יומנרי משוריין, הבכיר ביותר בצבא הבריטי.

הרגימנט נוסד ב-1 באפריל 1967 מתוך שמונה רגימנטי יומנרי שפורקו והפכו לששת האסקדרונים של היומנרי המלכותי. הוא רגימנט היומנרי הראשון שהוקם במודל צבא המילואים החדש ולכן הבכיר ביותר, בנוסף, הוא רגימנט היומנרי היחיד בצבא הבריטי שקיבל תואר קרב לאחר מלחמת העולם השנייה (עיראק 2003) עבור השתתפותו במלחמת עיראק. כיום משמש הרגימנט למשימות סיור ושריון קל על בסיס רכבי סופרקט ג'אקל ולנד רובר והוא נמצא כולו תחת פיקוד חטיבת סיור העומק הראשונה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אסקדרון F (ווסטמינסטר דרגונים) בעיראק, 2003.

מקורות רגימנט היומנרי המלכותי במספר רגימנטי יומנרי שנוסדו בסוף המאה ה-18 ככוחות מתנדבים רכובים להגנה על בריטניה אל מול פלישה צרפתית אפשרית. רגימנטי היומנרי לקחו חלק במשימות שיטור ומעבר לכך לקחו חלק רק במערכות מרכזיות מעבר לים שהצריכו כוחות נוספים, בהם מלחמת הבורים השנייה ומלחמות העולם. סך הכל בהיסטוריה של המיזוג של רגימנטי היומנרי השונים הכלולים ברגימנט היומנרי המלכותי ניתן למנות 14 רגימנטים שהתמזגו לאורך השנים לתוך שמונת הרגימנטים שהפכו לאסקדרונים בעת הקמתו ב-1 באפריל 1967.

הרגימנטים השונים תרמו מהמסורות והמורשת שלהן לרגימנט היומנרי, כך גם הועברו עליו 40 תוארי הקרב ההיסטוריים, ב-2005 נוסף לרגימנט גם תואר הקרב "עיראק 2003" עבור לחימתו במלחמת עיראק, כך שהיה לרגימנט היומנרי היחיד שזכה לתואר קרב לאחר סיום מלחמת העולם השנייה.

מבנה וייעוד[עריכת קוד מקור | עריכה]

הרגימנט מורכב ממפקדה ושישה אסקדרונים לוחמים. הרגימנט הוא אחד משני רגימנטי הסיור המשוריין של צוות קרב חטיבת התקיפה וסיור העומק הראשונה כחלק מהדיוויזיה השלישית (לצד משמר הדרגונים הראשון של המלכה). ציוד הלחימה העיקרי של הרגימנט הוא הרכב הקרבי המשוריין ג'אקל (MWMIK) הארבע-גלגלי וגרסת הסיוע "קיוטי" השש-גלגלי, כאשר הייעוד המרכזי של הרגימנט הוא למטרות סיור וסיוע בשדה הקרב.

  • מפקדת הרגימנט
    • אסקדרון A (שרווד ריינג'רס יומנרי)
    • אסקדרון B (ווריקשייר ווסטרשייר יומנרי)
    • אסקדרון C (קנט ושרפשוטרס יומנרי)
    • אסקדרון D (שרופשייר יומנרי)
    • אסקדרון E (ליסטרשייר ודרבישייר יומנרי)
    • אסקדרון F (ווסטמינסטר דרגונים)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]



הקודם:
פלוגת הארטילריה המכובדת
סדר בכירות בצבא הבריטי הבא:
רגימנט הווסקס יומנרי המלכותי