רוברט פרנסיס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רוברט פרנסיס
Robert Francis
רוברט פרנסיס
רוברט פרנסיס
רוברט פרנסיס
לידה 26 בפברואר 1930
גלנדייל (קליפורניה), ארצות הברית
פטירה 31 ביולי 1955 (בגיל 25)
ברבנק,קליפורניה ארצות הברית
מקום קבורה פארק הזכרון פורסט לוון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 19541955
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רוברט פרנסיסאנגלית: Robert Francis ‏; 26 בפברואר 1930 - 31 ביולי 1955) היה שחקן קולנוע אמריקאי. הופיע בארבעה סרטים בתפקידים צבאיים לפני שהקריירה המבטיחה שלו נקטעה בגיל 25 כאשר המטוס אותו הטיס התרסק וכל נוסעיו נהרגו. הוא זכור בעיקר מהופעת הבכורה שלו בסרט המרד על הקיין.

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כבר בגיל צעיר הצטיין בסקי ושאף להצטרף לצוות האולימפי של ארצות הברית אך צייד כישרונות הוליווד התרשם מצורתו היפה ומראהו האמריקאי ושכנע אותו להתרכז בקריירת משחק.

לאחר סיום לימודיו בקולג' העירוני בפסדינה התחיל לקחת שיעורי משחק שנקטעו לשנתיים בגלל שירות צבאי. לאחר מכן חידש את לימודיו וחברת סרטי קולומביה הציעה לו מבחן בד שלאחריו הוצע לו אחד התפקידים הראשיים בסרט המרד על הקיין.

הוא הופיע בסרט בתפקיד הקצין ווילי קית' לצד שחקנים ידועים כמו המפרי בוגרט, חוזה פרר ופרד מקמורי, הוא נבחר כאחד האנשים המבטיחים של 1954.

בעקבות הצלחתו לוהק לתפקידים ראשיים בסרטים They Rode West (1954), ‏The Bamboo Prison (1954) ‏ו-The Long Gray Line ‏ (1955).

פרנסיס נמשך למטוסים והתחבר עם הווארד יוז אתו טס מספר פעמים. הוא לקח שיעורי טיסה אך לא השלים אותם לקבלת רישיון טיסה.

ב-31 ביולי 1955 המריא פרנסיס במטוס ביצ'קראפט בוננזה ביחד עם עוד שני אנשים משדה התעופה בברבנק. מיד לאחר ההמראה איבד המנוע כוח והמטוס צלל, התרסק, עלה בלהבות וכל הנוסעים נהרגו. החקירה העלתה שהגורם לתאונה הייתה טעות אנוש של הטייס.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רוברט פרנסיס בוויקישיתוף