לדלג לתוכן

רוז (שיר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"רוז"
סינגל בביצוע פאר טסי
מתוך האלבום רדיו שטח 2
יצא לאור 26 במאי 2024
שפה עברית
אורך 3:44
כתיבה פאר טסי, איתן דרמון, טל בן נון
הפקה טל "טליסמאן" בן נון, גלעד "Marko" מרקוביץ'
כרונולוגיית סינגלים של
"נהר הדמעות"
(2024)
"רוז"
(2024)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"רוז" הוא שיר של הזמר הישראלי פאר טסי, מתוך אלבום האולפן "רדיו שטח 2", שיצא לאור ב-26 במאי 2024. זו הרצועה הפותחת את האלבום, והיא יצאה כסינגל המוביל מתוך האלבום. השיר נכתב על ידי פאר טסי, איתן דרמון וטל בן נון, שהפיק את השיר יחד עם גלעד מרקוביץ'.

הרכב[עריכת קוד מקור | עריכה]

"רוז", אשר פותח את האלבום "רדיו שטח 2", הוא שיר אהבה העוסק ביחסים מורכבים בין הדובר לדמות בשם רוז, המתוארת כאישה חזקה ומסתורית. בפזמון, הדובר מתאר את ניסיונותיו להבין את רוז ואת קשריהם, כשהוא נע בין רצון להיות איתה לבין הבנה שהקשר ביניהם מלא בקשיים ואי-ודאות. בשיר שילוב של מטאפורות כמו "אקדח וורד" (אזכור ללהקת הרוק גאנז נ' רוזס) ו"טבעת על הזרת", המוסיפים למסתורין שבדמותה של רוז.[1]

הצלחה מסחרית[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם צאתו של "רדיו שטח 2", השיר "רוז" הפך לשיר המצליח ביותר מתוכו, וזכה להצלחה הרבה ביותר ברשתות הסטרימינג. במצעד היטליסט של מאקו, נכנס השיר למקום ה-18, ובשיאו הגיע למקום השלישי.[2] גם בתחנות הרדיו זכה השיר להצלחה, כאשר במצעד השבועי של מדיה פורסט, נכנס למקום החמישי, עם 115 השמעות בתחנות הרדיו. במצעד הרשמי של גלגלצ, הגיע השיר למקום השביעי, ובמצעד העשירייה של כאן גימל הגיע למקום העשירי.

מיקומי שיא[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים ודירוגים (2024)
מדינה מצעד מיקום שיא
ישראל מדיה פורסט ישראל 5[3]
היטליסט 3[4]
המצעד הרשמי של גלגלצ 7[5]
העשירייה 10[6]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]