ריקוד רחוב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שני רקדני רחוב מופיעים בתחרות הריקוד URBANOS בברזיל.

ריקוד רחוב הוא מונח מטרייה למספר רב של סגנונות ריקוד חברתיים כמו: ברייקדאנס, פופינג, לוקינג, ריקוד האוס, וואקינג, ווגינג ועוד. סגנונות ריקוד חברתיים מלווים בשלל צעדים ויסודות שנוצרו באופן טבעי מתוך תרבות או אורח חיים ומושפעים מאינטראקציה חברתית.[1] ריקוד רחוב הוא ריקוד עממי בהקשר עירוני.[2] ריקודים עממיים לעיתים קרובות הם אימפרוביזטוריים וחברתיים בטבעם, מעודדים אינטראקציה וקשר עם הצופים ורקדנים אחרים. ריקודים אלו הם חלק מהתרבות העממית של האזור הגאוגרפי ממנו הם מגיעים.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריקודי רחוב התפתחו בשנות ה-70 מחוץ לאולפני ריקודים בכל מקום בו היה ניתן לרקוד כמו רחובות, מסיבות ריקודים, מסיבות רחוב, פארקים, חצרות בתי ספר, רייבים ומועדוני לילה. חלק מהסיבות לכך הן כי אנשי הקהילה האפרו-אמריקאית והלטינים שיצרו את הסגנון לרוב לא התקבלו לאולפני הריקודים בשל גזעם. מאפיין ניכר של ריקודי רחוב הוא שהיסטורית הם היו ריקוד של צעירים המציע תחושת חופש ונותן 'קול' לקהילות שלא זכו לייצוג.[3]

בשל התערובת של סגנונות בתוך ריקודי רחוב, לא ניתן להגדיר את מקורם לאזור מדויק, אך אמריקה היא מקום הולדתם של רוב סגנונות הרחוב. ברייקדאנס התפתח בברונקס, בעוד שהפופינג והלוקינג התפתחו במהלך תקופת הפאנק בשנות ה-70 בקליפורניה, ארצות הברית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ריקוד רחוב בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Street Dance Classes Harlow". 16 ביוני 2022. נבדק ב-16 ביוני 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Stearns, Marshall Window; Stearns, Jean (1994). Jazz Dance: The Story of English and American Vernacular Dance. New York City: Da Capo Press. ISBN 0306805537.
  3. ^ "History of Street Dance". Imperial Society of Teachers of Dancing (באנגלית בריטית). נבדק ב-2021-11-25.