לדלג לתוכן

רשאד אל-עלימי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רשאד אל-עלימי
رشاد محمد العليمي
לידה 15 בינואר 1954 (בן 70)
תעז, תימן עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה תימן עריכת הנתון בוויקינתונים
השכלה אוניברסיטת צנעא עריכת הנתון בוויקינתונים
מפלגה קונגרס העם הכללי עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
אל-עלימי נפגש עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן ב-17 בפברואר 2023

רשאד אל-עלימי (נולד ב-15 בינואר 1954) הוא פוליטיקאי תימני המכהן בתפקיד יו"ר מועצת ההנהגה הנשיאותית(אנ') מ-7 באפריל 2022 ואילך.

אל-עלימי נולד ב-1954 בכפר אל-עלום אשר במחוז תעז, והוא בנו של השופט מוחמד בן עלי אל-עלימי. הוא סיים את לימודיו בבית הספר התיכון גמאל עבד אל נאצר בצנעא בשנת 1969. הוא השלים את לימודיו לתואר ראשון במדעי הצבא מהמכללה לשוטרים של כווית ב-1975, ובשנת 1977 השלים את לימודיו לתואר אוניברסיטאי נוסף באמנויות באוניברסיטת צנעא, ובמהלך שנות השמונים השלים את לימודיו לתואר שני ודוקטורט בסוציולוגיה באוניברסיטת עין שמס במצרים.

אל-עלימי היה חבר בקונגרס העם הכללי(אנ'), והיה שר הפנים של תימן מ-4 באפריל 2001 עד 2008. לאחר מכן הפך ליו"ר ועדת הביטחון העליונה ובמאי 2008 הפך לסגן ראש הממשלה הממונה על ענייני הגנה והביטחון. לאחר מכן הפך לחבר בוועידת הדיאלוג הלאומי של תימן, וב-2014 הפך ליועץ של הנשיא עבד רבו מנסור האדי.

ב-3 ביוני 2011, במהלך קרב צנעא, נפצע אל-עלימי יחד עם נשיא תימן עלי עבדאללה סאלח במהלך התקפה שביצעו כוחות המורדים על מסגד אל-נהדין בארמון הנשיאות. לאחר מכן הוא הועבר לטיפול רפואי בסעודיה ובגרמניה. הוא חזר בהמשך לצנעא ב-13 ביוני 2012. בהמשך הוא נאלץ לעזוב שוב את העיר בעקבות ההשתלטות של החות'ים על צנעא, ובעקבות כך ב-2015 הוא החל להתגורר בסעודיה.

ב-7 באפריל 2022 אל-עלימי הפך ליושב ראש מועצת ההנהגה הנשיאותית - גוף שקיבל את סמכויותיו של נשיא תימן, על בסיס צו של הנשיא האדי אש רהעביר באופן בלתי הפיך את סמכויותיו למועצה. מקורות רבים בממשלות תימן וסעודיה ציינו כי סעודיה, שבה התגורר האדי, אילצה בפועל את האדי לוותר על השלטון לאל-עלימי.

קישורים חיצוניים

[עריכת קוד מקור | עריכה]
ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רשאד אל-עלימי בוויקישיתוף
ערך זה הוא קצרמר בנושא תימן. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.