שיחה:אדריכלות הרנסאנס

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

יש הרבה בעיות עם הערך הזה:

א. הוא לא באמת מסביר את מאפייני הרנסנס.

ב. יש כאן דברים לא נכונים כמו לדוגמא ארמון הלובר הוא דוגמא קלאסית לסגנון הבארוק.

ג. כדאי להבדיל בין סגנון הרנסנס לסגנון הקלאסיציסטי או נאו-קלאסיציסטי.

ד. קיים ערך של ארכיטקטורה פלדיאנית שהוא אומר להיות למעשה תת-נושא בערך זה.

--Yoashhh 21:00, 14 אפריל 2006 (UTC)

מספר הערות לגבי הערך[עריכת קוד מקור]

ברצוני להאיר את תשומת ליבנו למספר טעויות בסיסיות בערך:

  • אדריכלות הרנסנס פסה עם הזרם המנייריסטי, אשר פריצתו מיוחסת למיכלאנג'לו - מכאן שאין שום סיכוי שהסגנון נגמר בסוף המאה ה-19, כי אם לקראת סוף המאה ה-16.
  • מה זאת אומרת שהסגנון התפתח מתוך הנצרות?! דווקא ברנסנס נעשתה חזרה ערכית לעקרונות הקלאסיים והאדם הוא זה שהושם במרכז. תפיסת האלוהות באה לידי ביטוי באדריכלות התקופה, כמובן, אבל כך גם בכל תקופה קודמת ועוקבת. לומר שהסגנון התפתח מתוך הנצרות נשמע כמו הלצה.
  • הרנסנס לא מבוסס על הסגנון הרומי שקדם לו, וגם לא על הגותיקה שקדמה לו מבחינה כרונולוגית. החזרה הערכית ברנסנס היא דווקא לעת הקלאסית.
  • ברניני הוא אדריכל בארוקי, דה וינצ'י כמעט ולא תכנן דבר, ומיכלאנג'לו נמצא על התפר בין סוף תקופת הרנסנס לתחילת העת המנייריסטית.
  • קריית הותיקן (התכנון של ברניני), במיוחד היא, זו דוגמה מובהקת לאדרריכלות בארוקית. סן פייטרו הנוכחי החל ברנסנס, אבל עם כל ההשפעה של מיכלאנג'לו המקורי וכל התוספות מן המאות העוקבות, קשה לומר שזו דוגמה מובהקת לאדריכלות הרנסנס.
  • הרנסנס האיטלקי שונה במידה מהותית מהרנסנס הצפוני, וניתן לומר שלמעשה הרנסנס-פרופר בא לידי ביטוי רק בתחומי איטליה. אין קשר למסיון במקרה זה, מה גם שהסגנון לא הופץ בצורתו האיטלקית מחוץ לאיטליה.

סגנון הרנסנס באנגליה כלל לא קיים, ובשאר המדינות הוא די זניח ולא מובהק.

  • בגלריה אין אפילו תמונה אחת של סגנון הרנסנס.

הלובר בפאריס הוא בארוקי ואפילו מהווה ניצנים של ניאו-קלאסיקה, הדום בברלין היא בארוקית גם כן (למיטב זכרוני, גם שינקל קצת נגע בה), הכיכר בותיקן היא בארוקית מובהקת, והכנסיה בגרמניה היא לא דוגמה לאדריכלות הרנסנס.

עם כל כך הרבה טעויות וחוסר דיוקים בערך, אולי פשוט עדיף לתרגם את זה שבאנגלית?!

כן, הבעייתיות בערך ידועה וגם לגבי התמונות שלו. אתה מוזמן לשפץ/לכתוב מחדש/לתקן את הערך כרעות עינך בכדי להביא את לרמה סבירה. בברכה, אסף 11:11, 19 אפריל 2006 (IDT).

משוב מ-12 באוגוסט 2011[עריכת קוד מקור]

מידע חלקי ולא מדוייק 79.46.237.203 16:45, 12 באוגוסט 2011 (IDT)[תגובה]

רצוי לכתוב מחדש! הרבה טעויות ולא מומלץ להסתמך על האינפורמציה כאן. 88.73.84.160 13:09, 13 בספטמבר 2011 (IDT)[תגובה]

הסרה של 2 תמונות מהגלריה[עריכת קוד מקור]

הסרתי 2 תמונות מהגלריה שבסוף הערך כי הן אינן משתייכות לסגנון הרנסאנס, אלא לסגנון הבארוק. אשמח אם נראה את הערך מתרחב בעתיד הקרוב, בדיוק כמו שעובר הערך אדריכלות הבארוק בימים אלה...Yummy Berliner - שיחה 16:31, 22 ביולי 2016 (IDT)[תגובה]