שיחה:איך הוא שר

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
    ‏
ערך זה נוצר במסגרת שיתוף הפעולה
בין ויקימדיה ישראל לבין תיכון ברנר פתח תקווה

טוב, אני מבין שנער כתב את הערך, אבל היה צריך לתת כאן מקצה שיפורים[עריכת קוד מקור]

נכנסתי כי האזנתי לשיר הנהדר של רובס, קטע כזה של שבת ישראלית אני חושב (לשמוע מוזיקה ישראלית נוסטלגית, כל אחד וטעמו) וחשכו עיני. כל הערך הוא rehash של כל תאורית הקשר בין השיר לבין זוהר ארגוב.

עכשיו למציאות: השיר מספר על מישהו שהיה נער פלא, הפך לכוכב צעיר, ואז מת צעיר, אולי אפילו בגיל 27, כתוצאה מחומר לבן בעורקים שלו. זוהר ארגוב התחיל את הקריירה המוזיקלית שלו בגיל 22, סיים את חייו בגיל 32, בנסיון לסחוט מהסוהרים בבית המעצר תחליפי סם. החומר הלבן בשיר לא מתייחס לקריסטל מת', שזה החומר שנכתב שהוא התמכר אליו כשהוא טס לארה"ב, אלא לקוקאין, ולראיה הערך באנגלית על מפורסמים שמתו ממנת יתר של סמים, יש סה"כ מפורסמים שמתו ישירות ממתמפתמין, בעוד הרשימה של הקוקאין ארוכה ויש שם אנשים שמתו לפני יותר ממאה שנה.

אני לא בטוח כמה ערך יש בערך עצמו, שהערך על האלבום לא מספק, אני חושב שזה בהחלט שיר שראוי לערך בפני עצמו, וגם התייחסות לקשר (הדמיוני בלבד כן?) הגיונית, רק שזה שיר שהוא יותר מבלדה נהדרת שנשמע שמספר על זוהר ארגוב. יש לשיר קומפוזיציה (שאין לי מה להגיד עליה כי אני לא מוזיקאי), יש לו הקשר תרבותי רחב של אמנים שההצלחה מביאם עליהם את החומרים שהורגים אותם... אבל הערך כפי שהיה הבוקר, לא היה מדוייק, בלשון המעטה.

מקווה שהנער מהתיכון המדובר יבין ואולי יחזור ויעבה בעצמו את הערך, כי יש לא מעט. זה שיר נהדר, וחבל שהערך שנוצר עליו מגיע מתוך כורח ליצור ערך בויקיפדיה במסגרת מטלה לימודית. בנימה אישית, אם זאת מטלה לימודית, לדעתי זה ראוי לציון עובר+, לחפש ולתמצת את כל הפרשיות החדשותיות מסביב לנושא מסויים מחיפוש בגוגל (וגם פרפרוז של פסקה מהערך של האלבום) מראה על יכולות גבוהות של אוריינות טכנולוגית, אבל מבחינת הבנת הנקרא, והבנת מה עושים בויקיפדיה (כותבים עובדות, לא פרשנויות)... טוב זה הכל להיום Benderbr - שיחה 15:50, 2 באפריל 2022 (IDT)תגובה