שיחה:איתמר אורבך

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הרב איתמר אורבך הרב איתמר בן 54 רב הישוב חשמונאים ור"מ בישיבת מרכז הרב למד ביכון רמלה לוד שירת בצבא במסגרת הנח"ל 3 שנים ולאחר הצבבא הגיע לישיבת מרכז הרב ושם שקע בלימוד 11 שנים הוא הגיע לישיבה כמפאיניק בתקופת גוש אמונים ולא נרתע מלעמוד על עמדתו הרב בדיחי משמשו של הרהצי"ה אומר "שהרב אהב את השאלות שלו" לאחר לימודיו בישיבה היה ר"מ כשנתיים בישיבה לצעירים שע"י מרכז הרב ולאחר מכו נקרה ללמד בישיבה הגבוה בבית אל אצל ההר"ג מלמד שם לימד 12 שנים תוך כדי נבחר לרבנות הישוב חשמונאים, ולאחר מכן אף עלה ללמד בישיבה המרכזית העולמית שם הוא מלמד כבר כ12 שנים נוספות.

עוד בהיותו בעיר הולדתו 'לוד' נרקמה ידידות בין רבה של לוד הגאון הרב קוטנר זצ"ל לבינו למד בחבורה מצומצמת עם הגר"א שפירא זצ"ל והרב חגי בר גיורא ושם למעשה קיבל את המשך המסורת ההילכתית לאחר חתונתו עם הרבנית ניצה שתחי' אהב להקשיב ולשוחח עם רבה של שיכון ה' חבר מועצת הרבנות הראשית הגאון הרב נתן צבי פרידמן זצ"ל. דרכו החינוכית על אף ובגלל שנותיו הרבות בישיבה הרב רואה ערך בחינוך לעצמאיות רוחנית ויצירה עצמאית כבר בתחילת הלימוד ועל כן הוא מהרמי"ם הראשונים שהנהיגו שכל תלמיד יעביר חבורה אף אם התלמיד מנסה להיתחמק. כאידיאל מנחה הוא אינו מוכן לומר מה לעשות אלא רק לפתוח כיווני חשיבה חדשים. ארץ ישראל והציונות כתלמיד הישיבה אף הרב רואה במדינה ראשית צמיחת גאולתינו ואף מרבה להשוות את הקמת המדינה ליציאת מצריים כך שאף אם המדינה תחרב ימישל ה' באיייר להיות יום חג. יחד עם ראייה זו שלטענתו אין תורה בלעדיה, הוא אינו טומן את ראשו החול ורואה את הבעיתיות שבנהול המדינה הן בבתי המשפט והן תרבות וכמובן ביחס לארץ ישראל בכלל ולהר הבית בפרט. בניגוד לרבים מבוגרי מרכז הרב, הרב רואה בטיעון הביטחוני על ארץ ישראל טענה צודקת חזקה ואמיתית ואינו מקבל את המדלגים עליה. תמך בסירוב פקודה יחד עם רבו הגר"א שפירא זצ"ל וראה בסירוב ערך תורני ויחד עם זה וכחלק מזה ערך לאומי ודמוקרטי, שהאדם הן כאדם והן כבעל עקונות אינו טפל למדינה אלא חלק ממנה הרב מתגורר בישוב חשמונאים נשוי לרבנית ניצה יש להם עשרה ילדים ששנים מתוכם נשואים

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (ספטמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר באיתמר אורבך שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 12:00, 30 בספטמבר 2022 (IDT)תגובה