שיחה:אנדרומדה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אתיופיה? לא רחוק קצת? גילגמש 21:49, 17 מאי 2004 (UTC)

במיתולוגיה היוונית נקרא חופה הצפוני של יבשת אפריקה בשם "אתיופיה". Danny-w 12:52, 3 פברואר 2006 (UTC)

אוף אוף אוף ושוב אוף ועוד אוף אחד! אני ערכתי את אנדרומדה ושוב בפעם המי יודע כמה שכחתי להכנס לחשבון שלי אבל זו אני --סקרלט 22:40, 18 יולי 2005 (UTC)

כמה הערות[עריכת קוד מקור]

קסיופיאה התרברבה שיפה היא יותר מבנותיו של אל הים נראוס ועל כך נענשה מידי פוסיידון. להלן, היבריס.

פרסאוס הרג את מפלצת הים, אך הוא בשום פנים לא היה רכוב על הפגסוס. יכולתו לעוף הוקנתה לו באמצעות הסנדלים המכונפות שניתנו לו על ידי הרמס או ההיפרבוראים. פגסוס, הסוס המכונף, אומנם בקע מדמהּ‏ של המדוזה, שאותה הרג פרסאוס, אך הוא קשור באגדה על בלרופונטס ולא לאגדה על פרסאוס ואנדרומדה. ייתכן, עם זאת, שהטעות השתרשה בתקופת הרנסנס ובפרט, באומנות של התקופה. מקור הטעות נעוץ כנראה עוד בתקופה הקלאסית, כאשר החליפו בין בלרופונטס לפרסאוס.

על פי רוב הסופרים הקדומים, פרסאוס ערף את ראש המפלצת בחרבו, כשם שעשה למדוזה. בראשה של המדוזה הוא השתמש כדי לאבן את יריביו השונים, כדוגמת פינאוס, ארוסהּ‏ הקודם של אנדרומדה, ופולידקטס, מחזרהּ‏ של אמו.

נ"ב: סלע אנדרומדה, כפי שאנו מכירים אותו היום, איננו כי אם שרידים של הסלע המקורי (השלם), שפוצץ על ידי חיל ההנדסה הבריטי זמן קצר לאחר כיבוש הארץ בסוף מלחמת העולם הראשונה.

נראוס או פוסיידון?[עריכת קוד מקור]

על ידי מי נענשה אנדרומדה? נראוס או פוסיידון? אכן הגיוני שהיא נענשה על ידי פוסיידון, מחמת אישיותו חמת־המזג, אך בציור של תיאודור שסריו משנת 1840, מתואר כי העונש מתבצע על־ידי הנראידות, והרי הנראידות הן בנותיו של נראוס. או שמא העונש של הצפת חופי אתיופיה ושליחת המפלצת נעשה על־ידי פוסיידון, וכבילת אנדרומדה נעשתה על־ידי הנראידות, אותם שלח (מן הסתם) נראוס?

אופק3152 - שיחה 22:07, 17 ביוני 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 12:39, 30 בדצמבר 2013 (IST)[תגובה]

אנדרומדה[עריכת קוד מקור]

סיפור יפה ליה

שסלע אנדרומדה בנמל יפו ושהמפלצת היתה קראקן.

84.95.230.168 20:04, 31 במאי 2015 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר באנדרומדה שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 01:24, 8 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]