שיחה:בעיה גרפומוטורית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

למה לשכתב[עריכת קוד מקור]

ערכתי ועכשיו ישנם פחות אי דיוקים מאשר קודם (וזה גם יותר אנציקלופדי), אבל עדיין ייתכן שהערך לא מדוייק (אני לא מומחית בנושא). רצוי שמישהו שמבין בנושא יעבור על זה. טל שחר 09:46, 13 ינואר 2006 (UTC)

אין הפרת זכויות יוצרים[עריכת קוד מקור]

לחצתי בטעות על "הפרת זכויות יוצרים" במקום על "שינוי משני". תומר 14:56, 21 בנובמבר 2007 (IST)[תגובה]

בעיה מוטורית ולא קוגניטיבית[עריכת קוד מקור]

ההגדרה של בעיה גרפומוטורית, מתוך הערך: "בעיה גרפומוטורית היא בעיה מוטורית תפקודית שמקשה על יכולת הכתיבה". הקושי הוא בשליטה ובדיוק הגרפיים ולא במרכיבים הקוגניטיביים שקשורים לכתיבה.

זה נכון שיכול להיות קושי בציור ובכתיבה שנובע מקושי קוגניטיבי אבל אז הבעיה תהיה ויזומוטורית- בעיה בתפיסה חזותית שמשפיעה על התוצר הגרפי. והרבה פעמים באמת נראה אצל ילדים עם קושי במשימות גרפומוטוריות קושי בשני התחומים: גם קושי מוטורי וגם קוגניטיבי.

המשפט הזה בערך: "משפיעה הבעיה על תפקודים קוגניטיביים, ויכולה להפריע למהלך החשיבה בעת מבחנים" באמת לא ברור. איך הבעיה יכולה להשפיע על מהלך החשיבה? אמצע הדרך - שיחה 16:57, 11 בינואר 2011 (IST)[תגובה]

האם אפשר בכלל להשוות תיפקודים גרפומוטוריים לתיפקודים מוטוריים אחרים (למשל הליכה), מבחינת רמת החשיבה ועיבוד המידע שזה מערב?... לדעתי לא. קושי גרפומוטורי בהחלט מערב תהליכים קוגניטיביים, גם אם הם שונים מהתהליכים המעורבים בבעיה ויזו-מוטורית. אם הדיון הוא כללי, אפשר אולי לנסח דברים אחרת בערך, אם תרצי (אגב, ברור שיש השפעות של הבעיה על החשיבה במבחנים, סתם דוגמא - מתאמצים ומתמקדים באופן הכתיבה, אחיזת העיפרון, איטיות הכתיבה וההתארגנות על הדף, על חשבון חשיבה על התוכן הלימודי הרלוונטי בתשובה לשאלה ואופן הבאתו לידי ביטוי במבחן) ; אבל אם הדיון ממוקד ספציפית בעניין הוספת הקטגוריה "פסיכולוגיה קוגניטיבית" - אז לעניות דעתי חשוב כן להכליל אותה כאן, כי זה מערב תהליכים קוגניטיביים. Ravit - שיחה 19:17, 11 בינואר 2011 (IST)[תגובה]