שיחה:גיטרה חשמלית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

"בגיטרה חשמלית יש הרבה פחות משקל לנגינה עם הרגש, ויותר משקל לטכניקה ולמהירות נגינה מסחררת". אני בטוח שגיטריסטים-חשמליים רבים יתנגדו נמרצות להצהרה בנוגע לרגש; והמהירות המסחררת? האם מטאל מייצג את כל נגינת הגיטרה באשר היא? אני לא מבין על מה המשפט הזה מבוסס, ולדעתי הוא מיותר ושגוי. --Pixie 18:42, 27 ינו' 2005 (UTC)

מסכים לחלוטין. צריך למחוק את המשפט הזה. גם רשימות הגיטריסטים הגדולים מיותרות בעיני. אם נביא 10 מומחים במוסיקה ונבקש מהם את רשימת עשרת הגיטריסטים החשובים ביותר מאז שנות החמישים, אני בטוח שנקבל רשימה של לפחות 30 גיטריסטים שונים. מי שרוצה יכול להריץ מבחני גוגל על הנושא, אבל בעיני הרשימה הזו מיותרת. אני מעריך את העבודה שויקי-מטאל עושה בנושא מוסיקת הרוק, אבל מתקבל ממאמריו כאילו מסוף שנות השישים זרם הרוק הכבד שהפך אח"כ למטאל הוא הזרם המרכזי והחשוב במוסיקת הרוק ולדעתי, זו נקודת השקפה שרחוקה מאוד מהאמת ומתעלמת מכל הגוונים והגלגולים האחרים של מוסיקת הרוק, שחלקם זכה להצלחה מסחרית ולהערכת המבקרים בדרך שאינה נופלת מלהקות המטאל. אודי 19:18, 27 ינו' 2005 (UTC)

תשובות לפיקסי ולאודי

לפיקסי

  • בעניין הרגש והמהירות. איני יודע אם אתה מנגן, אך בתור גיטריסט, שמנגן הן על קלאסית והן חשמלית, אני יכול להעיד שבחשמלית דרוש הרבה פחות רגש, אם בכלל, וניתן יותר דגש על הטכניקה ועל המהירות. ככל הידוע לי, גיטרה חשמלית זהו כלי אשר דורש מהירות יותר מכל כלי אחר, וחלק ניכר מהגדולה שבשליטה בגיטרה חשמלית, היא היכולת להגיע למהירויות מאוד גבוהות, ולא רק במטאל, גם בבלוז וגם ברוק הקלאסי. אם תשים לב, גם אצל להקות רוק קלאסיות עדינות, כמו גנס ואפילו אירוסמית' ובון ג'ובי ישנם סולואים מאוד מהירים. זה פחות בולט ברוק הקלאסי, בגלל שפחות ניתן לזה דגש, אך זה קיים. אף-על-פי-כן, אם המשפט כ"כ מפריע לך, והוא נראה לך לא אובייקטיבי, אני בעד ניסוח יותר זהיר, אך לא הייתי רוצה לבטל לגמרי את המשפט. אם אתה מתנגד בצורה מוחלטת למשפט, אני רוצה לשמוע את דעתך, כיצד אתה רואה את ההבדל בין צורת הנגינה בקלאסית לצורת הנגינה בחשמלית (ויש הבדל).

לאודי

  • בעניין רשימת הגיטריסטים. רשימת הגיטריסטים הייתה קיימת גם לפניי, אני רק הרחבתי אותה. אם אתה רוצה למחוק אותה, אין בעיה, למרות שלדעתי השמות המוזכרים הם בהחלט שמות הראויים לאזכור בתור וירטואוזים של גיטרה.
  • בעניין המקום של המטאל בהתפתחות הרוק. יש לי עמדה מאוד ברורה בעניין, אולי שנויה במחלוקת, אך בהחלט מבוססת: הרוק בגדול מתחלק לשני סוגים: הזרם המרכזי, והתפצלויות שהתרחקו מהזרם המרכזי. הזרם המרכזי כולל בתוכו את הרוק הקלאסי (גלאם רוק, הרד רוק וכיו"ב), ואת הרוק הכבד, המטאל, אשר מהווה המשך ישיר לרוק הקלאסי. כל שאר סגנונות הרוק, דהיינו, גראנג', רוק קל, אלטרנטיבי, פנק וכיו"ב הם התפצלויות אשר התרחקו מהרוק המקורי, ענפים אשר הסתעפו הרחק מהגזע. מאילו מאמרים עולה כאילו המטאל חשוב יותר משאר סגנונות הרוק?
  • אגב, רציתי לעבור איתך ביחד על שני המאמרים שלנו, כדי לתאם שינויים. אתה לא ענית לי בעניין זה, לכן לא ביצעתי עדיין שום שינויים במאמר שלי על ילדי הפרחים.
  • אני מודה לך על הבעת הערכה. זה נותן הרגשה טובה.

מחכה לתשובות משניכם. אם אתם עומדים על דעתכם, אני אבצע את השינויים שביקשתם. אולי אני באמת לא אובייקטיבי. --Metal-wikiped 00:57, 28 ינו' 2005 (UTC)


עדיין לא השתכנעתי. דוגמאות נוגדות:
  • הגיטרות החשמליות של גארי מור, אריק קלפטון, ברוס ספרינגסטין. אם אין בנגינתם רגש, אז אני לא יודע איפה יש...
  • מוסיקה לטינית, כמו ה-Gypsy Kings, למשל. גיטרות קלאסיות מהירות ביותר.
  • קונצ'רטו לכינור ברה מז'ור, מאת יוהאנס בראהמס. דוגמא לנגינה מהירה ביותר בכלי שאינו גיטרה חשמלית.
כך או כך, אף אחד מאיתנו לא עמד עם שעון ומדד את מהירות הנגינה של אומנים שונים בכלים שונים; שלא לדבר על "רגש", דבר שמטבעו קשה להגדרה. לפיכך מדובר לדעתי במשפט נחרץ מדי בנושא מעורפל מדי. לכן יש להורידו. שני הדברים האחרים שכתבת בנוגע להבדלים תקפים, ואני בטוח שבתור נגן (אני לא) תוכל להוסיף נקודות נוספות.
לדעתי, אגב, יש להשאיר את רשימת הגיטריסטים, אבל שוב, אין לצאת בהצהרות מחייבות כמו "הגיטריסטים הגדולים בעולם", אלא למתן ולכתוב "רשימת גיטריסטים ידועים" או משהו כזה. הקורא יכנס לערך של ג'ימי הנדריקס ושם יברר את תרומתו למוסיקה; אין צורך להחליט בשבילו כבר עכשיו מי הכי גדול ומי לא.
ולסיום: גם אני מסכים עם אודי, על הנימה המוקרנת ממאמריך (שגם אני מאוד מעריך), בדבר חשיבותו העצומה של המטאל. לא מדובר במשהו ספציפי שאמרת, אבל אתה בהחלט מזכיר את המטאל כל משפט שני, כך שאי אפשר להבין את זה בצורה אחרת. אם אתה מודה שעמדתך שנויה במחלוקת, אולי כדאי למתנה בכתיבה בוויקי. חוצמזה, מה עם להקות גראנג' ידועות, כמו נירוונה וגארבג', אשר ממש לא רחוקות בצליל מהרוק המרכזי, ובמיוחד מג'ימי הנדריקס? ומה בקשר ללהקות מטאל קיצוניות במיוחד, כמו ספלטורה ופנתרה, אשר קצת מצחיק להגדירן כ"זרם מרכזי"? סגנונות מוסיקה אינן מתמטיקה, ולטעמי יש להימנע מהגדרות נוקשות.

בהצלחה והמשך שת"פ פורה... :-) --Pixie 10:06, 28 ינו' 2005 (UTC)

לפיקסי

  • בעניין המהירות והרגש. בסדר, אתה צודק, אני מוחק את המשפט. כנראה שמשפט זה תקף רק לגבי סגנונות מסוימים. אולי אני אשלב אותו בצורה יותר מתקבלת על הדעת ופחות כוללנית.
  • בעניין רשימת הגיטריסטים. אני אשנה את הכותרת מ"גיטריסטים גדולים" ל"גיטריסטים מוערכים". אני חושב שזה ניסוח שיכול להתקבל ע"י כולם. (אני למשל ממש לא מת על הנדריקס, אבל אני לא יכול להתווכח עם העובדה שהוא מאוד מוערך).
  • בעניין המטאל. נירוונה, למשל, אולי לא כ"כ התרחקה מהצליל המקורי של הרוק, אך לדעתי, עם כל הכבוד, היא לא ראויה לכ"כ הרבה התייחסות, לא בתור זרם מרכזי ולא בתור כלום. אמנם, משום מה, היא מקבלת המון תשומת לב, אך בסה"כ היא לא מעורכת בכלל מבחינה מוזיקלית, והרמה הטכנית שלה שואפת לאפס. גם להקות הפנק, עם כל הכבוד, מעולם לא הגיעו לרמה מוזיקלית גבוהה, לא מבחינת מלודיות ולא מבחינת טכניקה, מה שאתה לא יכול להגיד על להקות המטאל. אבל גם את ספלטורה ופנתרה אני לא מעריך ולא רואה בהם זרם מרכזי. כשאני אומר זרם מרכזי אני מתכוון ללהקות הגדולות באמת: קווין, דיפ פרפל, איירון מיידן, מטאליקה, ג'ודס פריסט, גנס אנד רוזס וכיו"ב. בכל מקרה, כל זה לא חשוב, כי זו דעתי האישית. זה היה בסוגריים, רק לצורך השיחה בינינו. השורה התחתונה, אם תראה במאמריי איזה משפט שממש בולט בסובייקטיביות שלו, תגיד לי, ואני מיד אמחק אותו או אמתן את הנוסח. שמע, קשה להיות כל הזמן אובייקטיבי, במיוחד כשאתה כותב על נושא שאתה כ"כ מעריך ומעריץ. ויקיפד אחר העיר לי על כך שלא הייתי אובייקטיבי במאמרי על פונדמנטליזם בארצות האסלאם. גם כאן, קשה להיות לגמרי אובייקטיבי, אתה יכול לנחש מה היחס שלי למוסלמים. לשם כך קיימת לשונית השיחה, כדי לתקן איש את רעהו, ולשכלל את המאמרים בכוחות משותפים.
  • תודה על הביקורת הבונה, אשמח לקבל תגובות נוספות, ולשפץ את מאמריי מבחינת אובייקטיביות, אם יש צורך.--Metal-wikiped 12:03, 28 ינו' 2005 (UTC)


לא אהבתי את הקטע על "הגיטריסטים המובילים בטכניקה"... קודם כל, אפשר להתווכח על זה. חוצמזה, למה טכניקה תופסת מבחינתך כזה מקום חשוב? אם כבר, אפשר לציין את מלמסטין דווקא בפסקה שמדברת על טכניקה. בכל אופן, בכלל לא דיברת על האלקטרוניקה של הגיטרה החשמלית, ועל ההיסטוריה של הגיטרה החשמלית, שאלה שני דברים הרבה יותר מעניינים מהרבה דיבורים על טכניקה. אולי אני ארחיב על זה בקרוב, אם אתה לא רוצה לקחת את זה על עצמך. Lazylemon 12:10, 28 ינו' 2005 (UTC)

אגב, המהירות בנגינה על גיטרה חשמלית היא די זניחה לעומת מהירויות שאליהן מגיעים בכלי נשיפה מעץ (סקסופון, חליל, קלרינט וכו'), כינור ומקלדות למיניהם, שלא לדבר על כלי הקשה... Lazylemon 12:15, 28 ינו' 2005 (UTC)

ללימון העצלן

הטכניקה והמהירות הם עניינים מרכזיים בגיטרה חשמלית, לפחות כמו שאני רואה את הדברים, ובכל זאת מחקתי את המשפט המדבר על כך, כיוון שהיה שנוי במחלוקת. אם אותך מעניינים האלקטרוניקה ותולדות ההתפתחות, בבקשה, אתה מוזמן לכתוב על כך.--Metal-wikiped 12:28, 28 ינו' 2005 (UTC)

טכניקה ומהירות הם אולי דברים מרכזיים במטאל. לא במוסיקה. אל תשכח, מטאליסט יקר, שטכניקה היא האמצעי ולא המטרה, זה יעזור לך הרבה בקריירה המוסיקלית שלך. 62.0.144.168 17:28, 28 ינו' 2005 (UTC)
במקור, הטכניקה אכן הייתה אמצעי בלבד. אך עם הזמן, כאשר התגלו האפשרויות הטכניות המדהימות הגלומות בגיטרה חשמלית, הטכניקה הפכה לקריטריון חשוב (לא יחיד כמובן) בהערכת מוזיקה (בתחום של הבלוז-רוק), ואצל חלק מהלהקות, אפילו מטרה עליונה (ת'רש מטאל). אבל אני מודע לזה שזה לא מייצג את כל המוזיקה באשר היא, ושברוב הסגנונות הטכניקה היא אכן בגדר אמצעי בלבד. בכל מקרה, תודה על העצה:). --Metal-wikiped 19:40, 28 ינו' 2005 (UTC)
אני חושב שהדיון הזה הוא סובייקטיבי ומיותר, עדיף להתמקד בעובדות גרידא. --OhadAston 10:59, 8 ינואר 2006 (UTC)

דייב מאסטיין ואפקטים[עריכת קוד מקור]

1. מילא העריכה של megadeth למגאדת' (אם כבר אני מעדיף מגה דת' אבל זה עניין אחר), אבל למה הוסר הקישור למטאליקה מדייב מאסטיין? גם אם הוא היה זמן קצר יחסית בהרכב בהשוואה לחברים אחרים, אי אפשר להתעלם מהעובדה שהוא היה שם. לדעתי חשוב להזכיר את החלק שלו במטאליקה בגלל היריבות של שתי הלהקות.

2. מלבד חיבור הגיטרה למגבר, יש בדרך את בקרי הביניים הידועים כאפקט/מולטי אפקט (או איך שלא קוראים לזה). אני ממליץ להוסיף התייחסות למכשירים האלה מהסיבה הפשוטה שבלעדיהם הרבה גיטריסטים לא היו משיגים את הצליל המפורסם שלהם (ואני מכליל בין שלל האביזרים גם את דוושת ה"ווה ווה" המפורסמת). Hummingbird 16:29, 4 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

הסיבה ששיניתי megadeth למגאדת', היא שכאן זה ויקיפדיה עברית, ואם לא שמת לב, כותרות כמעט כל הערכים הם בעברית, למעט כאלה שבאמת אין טעם להעביר לכתיב עברי (כמו למשל AC/DC); לכן מן הסתם שגם הלינק יהיה בעברית. הסיבה שמחקתי את האזכור של מטאליקה בהקשר של מסטיין היא שאין אפילו אלבום אחד של מטאליקה שמסטיין מופיע בו כאחד מיוצריו (למרות ששמעתי שהוא כתב את רוב החומר של Kill 'em All); ולמעשה מסטיין התפרסם כגיטריסט של מגאדת' ולא של מטאליקה. בנוגע לאפקטים- אתה מוזמן להוסיף ולהרחיב.--Metalholic 11:55, 15 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

גיטריסטים[עריכת קוד מקור]

בחלק האחרון של הערך, יש מידע שפחות קשור לגיטרה החשמלית (גיטריסטים), ואני ממליץ לקצר אותו, להשאיר את הבולטים והחשובים ביותר, להעביר את כל השאר אל גיטריסט (תוך הבדלה בין גיטרה אקוסטית לגיטרה חשמלית) ולקשר כערך מורחב. יש התנגדות? ‏Hummingbird17:07, 16 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

מבחינתי- סבבה.--Metalholic 18:07, 16 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

ריקנבאקר[עריכת קוד מקור]

יצרתי את הערך ריקנבאקר. מקצועני גיטרות מוזמנים להרחיב. תודה. --אמיר א. אהרוני 21:23, 20 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

חברות המייצרות גיטרות חשמליות[עריכת קוד מקור]

אני חושב שאין מקום לשמות אדומים. אם זו חברה מספיק גדולה יש עליה ערך, ואם לא היא לא צריכה להופיע כאן.

באין תגובה אני חושב שלגיטימי למחוק שמות אדומים מהרשימה, אעשה זאת בעוד מספר ימים 79.180.196.3 11:16, 2 באפריל 2012 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בגיטרה חשמלית שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 08:02, 3 באוקטובר 2022 (IDT)[תגובה]