שיחה:גרטרוד בל

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

יש למישהו עדיין בעיה עם הניסוח של הערך? ערןב 17:57, 16 פבר' 2005 (UTC)

הוספה: השתתפה בועידת קאהיר ב1921 יחד עם לורנס וצ'רצ'יל.[עריכת קוד מקור]

האם זהו פרט חשוב וכדי להוסיפו?

לדעתי יש בערך מספר בעיות עובדתיות. בל לא נעלמה מהפה הפוליטית אחרי וורסאי ולחלוטין לא שקעה בדיכאון בגלל וורסאי. להפך - מעמדה של בל רק עלה אחריי וורסאי (היא הייתה האישה היחידה שהוזמנה לוועידת קהיר ב1921). בשנות ה20 המוקדמות היא עבדה מאחורי הקלעים על מנת לחזק את מעמדו של פייסל בעירק. מה שהוביל אותה לדיכאון היה אכזבתה מפייסל אחריי שהוא הומלך פייסל פנה נגד אגליה (מבחינה רטורית לפחות שכן הוא גילה, כמו הרבה מנהיגים ערבים רבים אחריו, שרטוריקה אנטי-מערבית מביאה לו פופלריות. פופלריות שהוא היה צריך נואשות בגלל היותו זר.). אחריי התפנית של פייסל, בל נדחקה לשוליים. אחריי שהיא נדחקה לשוליים היא הפסיקה להוות גורם משמעותי בעירק, מה שדיכא אותה. דבר נוסף שתרם לדכאונה היה אהבה נכזבת. ב1926, אולי בגלל אהבתה הנכזבת והירידה בחשיבותה, היא התאבדה.

מה הקשר בין הכותרת "בל והציונות" ל- בל והציונות??[עריכת קוד מקור]

כתוב שם על כך שבל הגיעה לירושלים, אבל ללא קשר כלשהו לציונות או אפילו ליהודים בכלל.

תבנית השכתוב[עריכת קוד מקור]

בנוסף לסופלטיבים בביוגרפיוה ולמחאה המתבטאת מפסקת הפתיחה לא הוצגו ראיות במקורות שמוכיחות שהיא היתה "המוח" (מונח שיש להחליף) היחיד מאחורי המרד, המרד היה יוזמתה של השושלת ההאשמית ונציגי ממשלת הוד מעלתו ששהו באזור סיעו, יכול להיות שהיה לה תפקיד מרכזי אבל למה מתכוונים ב"המוח" מאחורי המרד? ברמה הצבאית היא בטח לא היתה מעורבת--א.פ עריכות-שיחה 11:28, 3 במרץ 2018 (IST)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בגרטרוד בל שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 17:47, 10 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]