שיחה:האסכולה האוסטרית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ערך מאוד מעניין, אבל ארוך מדי. לדעתי, יש להוציא את רוב כל הפרטים של ההוגים לערכים נפרדים וליצור קטגוריה של category: האסכולה האוסטרית בכלכלה בשבילם. טרול רפאים 18:53, 10 ינו' 2005 (UTC)

עקרונית, אתה צודק לגמרי. מעשית, כל עוד רוב הערכים המופנים ריקים, אני מעדיף להשאיר את הפירוט כאן. כשיהיו לפחות ערכים ש"יושבים" כמו שצריך לקרל מנגר, לודוויג פון מיזס ופרידריך האייק אעשה זאת בהקשר ההיסטורי ואסתפק בהפניות. בינתיים, הערך צריך "לחלטר" גם כערך וגם כתקציר עבור הבולטים ביותר באסכולה. אורי 20:25, 10 ינו' 2005 (UTC)
נראה לי שמצב האסכולה בויקיפדיה גם מאפשר להוציא את הקטעים הללו מהערך הזה. טרול רפאים 10:08, 26 ינו' 2005 (UTC)
זה מה שאני מניח שיקרה, ברגע שהערך על פרידריך האייק יהיה כתקנו, מה שאני מניח שיקרה בתוך יום או יומיים. אורי 15:19, 26 ינו' 2005 (UTC)

נראה לי שיש פה בעיה של אובייקטיביות[עריכת קוד מקור]

אין בו כמעט אזכור לביקורת מצד כלכלנים על ההשקפה האוסטרית או סיבות למה היא נכנסה ל"תרדמת".

כמו כן המשפט: "התוצר המתבקש ולמעשה ההכרחי הוא יצירת עיוותים חריפים יותר ואכן, כפי שטוען רותבארד, הממשלה היא האחראית ליצירת כל המונופולים האמיתיים."

לא תמצא הרבה כלכלנים שיסכימו למשפט זה.

או: "כפי שהראו הזליט כבר בשנת 1933 ומאוחר יותר רותברד בספרו "השפל הגדול באמריקה", השפל הכלכלי בארצות הברית לא היה תוצר של היעדר השפעה ממשלתית על אספקת הכסף, אלא של פעולה ממשלתית נמרצת מדי"

שוב, ממש לא קונצנזוס אקדמי

הערך לוקח באנכרוניזם[עריכת קוד מקור]

להתייחס לאסכולה האוסטרית כאל אסכולה קיימת.. להגדיר אותה לפי ההתנגדות לקיינסיאניזם, שהיה כשלעצמו תגובה לחלק מהטענות שלה... בקיצור, כותב הערך צריך לקחת כמה שיעורי היסטוריה, וללמוד גם דבר או שניים על אובייקטיביות אקדמית. כלומר, לכתוב שהאייק הפריך את הבסיס לתפיסה הסוציאליסטית? אולי כדאי לספר את זה למאות מיליוני סוציאליסטים בעולם, לא נראה לי שהם שמעו על זה Eladr - שיחה 17:59, 15 ביולי 2012 (IDT)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 18:27, 14 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

הפתיח כתוב בצורה לא מתאימה, יתרונותיה של התיאוריה מתוארים בצורה מיליטנטית שלא לצורך "הכלכלנים האוסטרים הביסו.", או נחרצת מדי "לאורך ההיסטוריה הכלכלה האוסטרית מצליחה להוכיח פעם אחר פעם שהיא בסוף צודקת". הדוגמא אודות רוברט קיוסאקי אינה מתאימה לפתיח, כמו כן גם הלינק להרצאה של פיטר שיף.

בנוסף, הערך על האייק מנוסח באופן מבלבל.

שיפורים שונים[עריכת קוד מקור]

ניסיתי לשנות את הערך כך שהוא יהיה מאוזן יותר ויציג תיאוריות כתיאוריות ולא כעובדות מוצקות. בנוסף הורדתי את התארים המתלהבים (צעיר מבריק). חדקרן - שיחה 17:53, 18 בנובמבר 2014 (IST)[תגובה]

חבייר מילי[עריכת קוד מקור]

יש להוסיף את חבייר מיליי הארגנטינאי כדמות ציבורית שמשוייך לאסכולה זו. 147.236.228.22114:44, 20 בנובמבר 2023 (IST)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (מרץ 2024)[עריכת קוד מקור]

שלום,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר באסכולה האוסטרית שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 15:54, 17 במרץ 2024 (IST)[תגובה]