שיחה:הבחירות המקדימות לנשיאות ארצות הברית 2004

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

Eman,

לא כל-כך הצלחתי להבין את ההבדל בין בחירות מקדימות (פריימריז) לבין אספות בחירה (caucuses). וגם - מדוע בחלק מהמדינות יש בחירות מקדימות ובאחרות יש אסיפות בחירה? אם תוכל להסביר לי, אשמח מאוד.

קראטון 15:47, 27 ינו' 2004 (UTC).


בבחירות מקדימות, המצביעים באים במשך היום לקלפי, ומצביעים בעד אחד המועמדים, כמו בבחירות רגילות.

ב"אספות בחירה" (לא שם רשמי, אבל השם הטוב ביותר שהצלחתי למצוא), המצביעים באים ביחד, בשעה מסויימת אחה"צ לאספות שנערכות במוסדות ציבוריים ואף בבתים פרטיים בכל אזור בחירה. ושם הם מדברים, ובעיקר מתחלקים (פיזית) לקבוצות לפי תמיכתם במועמדים, ויש "ספירת ראשים". ואז (לפחות באייוה) המועמדים שלא קיבלו מעל 15% מהקולות נושרים, והתומכים שלהם מתחלקים מחדש בין המועמדים שנשארו. ואז לפי זה, קובעים בצורה לא פשוטה כמה נציגים יהיו לכל מועמד בועידת המפלגה.

למה בחלק מהמדינות זה ככה ובחלק זה ככה? התשובה היא כמובן - ככה! עניין של מסורת. לכל מדינה יש את החוקים שלה בכל מיני נושאים, אז גם בעינייני בחירות. eman 16:13, 27 ינו' 2004 (UTC)

עכשיו הבנתי... תודה על ההסבר! (אגב, אאל"ט אנחנו שכנים... אני עמיקמא מהפונדק.)
קראטון 20:42, 28 ינו' 2004 (UTC).


אין ספק, עוד אירוע שיזכר לעד בדפי ההיסטוריה נרשם בויקיפדיה. לדעתי ויקיפדיה צריכה להחליט אם היא אנציקלופדיה כללית, עם ערכים אוניברסליים, או מונחון למונחים אקטואליים. אין ספק שמאורעות הבחירות המקדימות למפלגה הדמוקרטית לקראת בחירות 2005 לא יעניינו אף אחד בשנת 2006, ומקומו של ערך מסוג זה הוא לכל היותר במדור פקוייקטים מיוחדים באתר חדשות. אם ויקיפדיה רוצה להיות אנציקלופדיה מקוונת, היא צריכה להכיל ערכים רק לאחר שהובררה חשיבותם לאורך זמן. במקרה זה, למשל, יהיה יותר מעניין לעשות ערך על הזוכה בבחירות לאחר שתתברר התוצאה, ובוודאי אם הוא יזכה בנשיאות (נשיאי המעצמה הגדולה בעולם תמיד חשובים). צחי 11:31, 10 פבר' 2004 (UTC)


הויקיפדיה היא לא אנציקלופדיה מודפסת, ויתרונה היא שהיא יכולה להתעדכן בקלות. אני מסכים שלא צריך לכתוב ערכים שמחר לא יהיה בהם שום ערך. אבל זה לא המקרה. זה ערך שיש לו ערך אקטואלי כבר כחודשיים, ושלדעתי גם כאשר לא יהיה לו ערך אקטואלי, יהיה לו ערך היסטורי. אומנם למספר מצומצם של אנשים, אבל בכל זאת. אני יודע שאני הייתי שמח אם היו לי ערכים דומים על מערכות בחירות קודמות. ובכל מקרה כשפתחתי אותו ובמה שהרחבתי, חשבתי גם על איך לכתוב אותו כדי שתהיה לו משמעות גם בעתיד.
ובכל מקרה, מה הנזק הגדול שיש את הערך הזה? מקסימום השחתתי את זמני, וגזלתי כמה עשרות קילובייטים מזכרון הויקיפדיה.
eman
...והפחתת את ערכה של הויקיפדיה בעיני המשתמש. מקומם של ערכים מסוג זה, הוא בארכיוני אתרי החדשות לדעתי, ולא פה. זהו ערך שאין לו משמעות כללית, אלא הוא רלוונטי רק במסגרת זמן מסויימת. האם זכור לך מי רץ מול רייגן בפעם הראשונה שנבחר? צחי
כמובן! ג'ורג' בוש (האבא) שבסוף נעשה הסגן שלו. אם אני זוכר נכון בוש הצליח לנצח באיווה, אבל רייגן ניצח אותו בניו המפשייר. ואני לא חושב שאם מישהו ייראה שיש פה מישהו שיודע דברים כאלה, וחושב שהם חשובים מספיק לכתוב עליהם, זה יגרום לפיחות בערכה של הויקיפדיה. להפך!. אם יש משהו שכן גורם לזה, זה כשיש אנשים שכותבים על דברים שהם לא מבינים עליהם, וכותבים שטויות (ואני לא מתכוון אליך). אבל אן מישוה כותב על משהו שהוא מבין בו, זה שהנושא הוא שולי, לא גורם לשום פיחות. eman

כבר לא אקטואלי[עריכת קוד מקור]

כצפוי, הפך לערך בעל משמעות היסטורית (קלושה) בלבד. טרול רפאים 23:51, 10 פבר' 2005 (UTC)

הוא הפך בדיוק למה שהוא היה אמור להפוך (אגב הוא יהיה הגיוני יותר כשיהיה את הערך הכולל על מערכת הבחירות שכל הזמן אני אומר לעצמי שאני אכתוב). אני מניח שיהיו אנשים ספורים ביותר שיירצו לדעת את המידע הזה (ובעברית), אבל אם יהיו, הם יוכלו למצוא אותו כאן. eman 00:11, 11 פבר' 2005 (UTC)

לדעתי השם לא ממש מדויק, בגלל שהערך עוסק בפריימריז רק במפלגה הדמוקרטית, לכן השם צריך להיות "הפריימריז למועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית בשנת 2004". זה קצת יותר ארוך אבל נכון יותר. לפריימריז ב-08' צריך יהיה לקרוא בשם דומה (משום שהנשיא המכהן אינו מתמודד שוב), אבל לבחירות ב-04' זה אינו שם מתאים. אליזבט שיחה 05:42, 20 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]