שיחה:המוזיאון הישראלי לאומנות היצירה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שלום חברים,

ערכתי מחדש את הערך בהתאם להערותיכם מאירות העיניים, רצוי להוריד את סימן השכתוב מאחר וטיפלתי בדגשים שהועלו, אודה לכם באם תוכלו להוסיף הערות בונות על מנת שנוכל ביחד לשפר את הערך. בשבועות הקרובים אכין את הערכים שעלו במסגרת ערך זה וטרם נכתבו למשל "אומנות רשת, "אמנות שימושית" וכו'

בברכה --Max100 - "מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך" - שיחה 21:29, 27 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]


ערך טוב מאוד, וחשוב מאוד בתחום האומנות העכשוית ! אני יוצרת אומנות מזה הרבה שנים ובשנים האחרונות נחספתי לעולם האומנות האינטרנטי, אני חברה במספר פורומים הדנים בנושא (YNET, תפוז, ועוד פורומים בחו"ל), ואני יכולה לומר שהמוזיאון הזה הינו שם ברמה בינלאומית.

התערוכות האחרונות הקפיצו את רמת העניין והייחוד של המוזיאון הישראלי לאומנות היצירה, והפכו אותו לשם דבר אפילו בקרב קהילת המוזיאונים הווירטואלים התופסת תאוצה בשנים האחרונות.

ראשית את רוב פעילות המוזיאון לאומנות היצירה מובילות נשים, אני מכירה חלקן באופן אישי, וזה דבר ייחודי שכותבי הערך לא צינו (החל מהמתכנתות, הגרפיקאיות, ההנהלה, וכלה בצוותי האוצרים של התערוכות שלפחות 50% מהן נשים) דבר מבורך בעיני.

האוצרים של התערוכות הם אמנים מוכרים וידועים בקרב הקהילה, כל אחד בתחום מומחיותו.

לפי ספירה שלי נכון להיום מציגים במוזיאון למעלה מ- 200 אמנים שונים בתחומים שונים, זאת במה מכובדת ואיכותית (גם אם חלק מאיתנו לא שמע עליה).

ולסיכום תראו את התערוכה האחרונה בנושא מסכות, התערוכה מפורסמת ברמה עולמית. אני יודעת משיחות בפורומים כי הגישו מועמדות להשתתף בתערוכה אמנים מוכרים (לפחות לי), בלמעלה מעשרים מדינות, להלן הליינק: [1]

חברים, קל מאוד לתת ביקורת רעה, אולי תתנו ביקורת בונה ותעזרו להרים את הערך הנ"ל למקום הראוי לו. לדעתי צריך להרחיב על הקונספט של המוזיאון, על סוגי האומנויות והיחוד של מוזיאון אינטרנטי זה, למשל נושא התערוכות המצולמות (תערוכה סרט). צריך להדגיש את היתרון שמעניק המוזיאון הנ"ל לאמנים שאינם בעלי ממון רב או אמנים איכותיים בתחילת דרכם. וכן בהחלט להדגיש את הקשיים שמערימים הגופים המוסדיים, הממסדיים, והאמנים הוותיקים שחושבים שהם "איכותיים".

כמו שויקיפדיה הינה אינציקלופדיה מעט שונה ואיכותית גם המוזיאון הישראלי האינטרנטי הראשון הוא חדשני, שונה ואיכותי, ראוי בהחלט לערך ולבמה מכובדת זאת.

בהצלחה --אירית זמיר - שיחה 20:54, 26 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]


אני חושב שהערך ראוי בהחלט, ראשית זה המוזיאון הווירטואלי הישראלי הראשון, דבר שבפני עצמו ראוי לערך, אין כדוגמתו ומאפיניו השונים והיחודיים. אני מציע להוסיף בתחילת הערך תוכן לגבי מהות המוזיאון הווירטואלי ויחודיותו.

כפי שהחבר לפני כתב "עד כמה שידוע לי" כל אחד והידע שלו לגבי עולם האומנות בכלל ועולם האומנות האינטרנטי בפרט. למוזיאון הישראלי לאומנות היצירה יש תהודה רחבה בעולם האמנות, וגם הגלריה הממשית שהוצגה לעיל בהחלט חשובה ומוכרת. מביקור במוזיאון ניתן להתרשם בהחלט מהמגוון המכובד של התערוכות המוצגות בו.

אם משווים לערכים אחרים המוצגים בויקיפדיה דוגמת המוזיאון הישראלי לקריקטורה וקומיקס, הרי שהמוזיאון הישראלי לאומנות היצירה הינו בעל משמעות רחבה ומקיפה יותר כערך, ואני חושב שראוי שיהיה ערך ולא "קצרמר", ולכן יש להרחיב אותו ולהעמיק את התוכן והפירוט שלו.

--85.250.218.219 17:30, 26 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]


מה החשיבות של הערך? לדעתי הוא מיותר לחלוטין. talmoryair - שיחה 12:19, 21 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]

אני מסכים צחי לרנר - שיחה 04:16, 24 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]

החשיבות בעיני המתבונן ![עריכת קוד מקור]

אני רואה חשיבות רבה להצגת ערך - המוזיאון הישראלי האינטרנטי הראשון, (ולא סתם עוד גלריה). וכן גם בעיניי האומנים הרבים שהחלו לראות בגוף זה מוסד מכובד הנותן במה לאומנות ויצירתיות. עם כל הצניעות הרי לא נשאלה השאלה לגבי הערך "מוזיאון ישראל", ומדוע לא ! החזון של המוזיאון האינטרנטי הינו רחב ומקיף ושואף בשנים הקרובות להגיע לרמתו של מוזיאון ישראל. נראה לי מכובד וראוי.

אם כל הכבוד ל"חזון" העתידי, זוהי אנציקלופדיה שמטבע הדברים מסכמת בעיקר את העבר. מה בדיוק הופך את האתר שלכם "למוזיאון" ולא לעוד אתר אמנות חביב? talmoryair - שיחה 08:56, 23 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]

המוזיאון הישראלי לאומנות היצירה כבר היום משמש במה מכובדת למגוון רחב של אמנים ודעות ועל-כן מממש את החזון של מיסדיו ושל האמנים הרואים בו בית אומנותי. בדקתי את הגדרת "אינציקלופדיה" גם בויקיפדיה וגם מחוץ לה ולא מוזכר דבר לגבי ערכים היסטוריים, להפך בעידן המידע בו אנו חיים יש ערך רב בעיקר לאינציקלופדיה עדכנית חייה ותוססת, המכילה ערכים עדכניים ולא רק ערכים עתיקים והיסטוריים.

לדעתי האתר הזה לא ראוי לערך, בטח לא במתכונת הנוכחית. talmoryair - שיחה 17:39, 23 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]

אני רואה שהמוזיאון תפס תאוצה וכבר שימש כמקום אירוח לתערוכות בעלות תהודה [2]. יחסיות האמת • י"ט בניסן ה'תשס"ח 04:15:34
עד כמה שידוע לי לא היתה למוזיאון שום תהודה בעולם האמנות, וגם הגלריה הממשית לא חשובה באופן מיוחד. talmoryair - שיחה 07:30, 24 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]

ערך חשוב, ואתר נפלא !!!![עריכת קוד מקור]

המוזיאון הישראלי לאומנות היצירה - בהחלט ערך חשוב שיש לצרף לויקיפדיה!!! מדובר במוזיאון האינטרנט הישראלי הראשון, מוזיאון המציג אמנים מוכרים וחדשים, מהארץ ומהעולם, במגוון רחב ומרתק של תחומי יצירה ואמנות. מעבר לחוויה המוזיאונית הנפלאה שיש בגלישה לאתר, מדובר בפעילות חדשנית ומקורית, שיש להקדיש לה ערך בפני עצמו בויקיפדיה. נפלא בעיני שקם אתר ששם לנגד עיניו את החשיפה לאמנות היצירה לכל אדם ואדם, בכל בית בישראל (ובעולם) בלחיצת מקש, וללא עלויות. ויותר מכך, ההזדמנות שהאתר מציע לאמנים צעירים, בתחילת דרכם, שאולי עוד לא זכו להכרה, אך בהחלט ראויים לכך, אמנים חדשים, שהאתר מסייע להם בהנחת התשתיות הראשונות בדרכם, היצירתית. כמה נפלא היה אם היו אתרים כאלה בימיו של ואן גוך, שלא זכה להכרה בימי חייו, ועבודותיו התפרסמו רק שנים מאוחר יותר... ואם לא די בכך, האתר מאפשר שיח אמנותי בנושאים חברתיים משמעותיים, ומקדם תקשורת בין אמנים ישראלים ובינלאומיים. עצם השיח, מקדם הן את האמנות והן את התרבות של שלום ואחווה. ולסיכום, דברי אחזור להתחלה: המוזיאון הישראלי לאומנות היצירה - בהחלט ערך שיש לצרף לויקיפדיה!!! יישר כח !!!

איך מי שמאמין בויקיפדיה יכול לומר שזה אינו ערך חשוב[עריכת קוד מקור]

כל מי שנמנה עם חבר הנאמנים של ויקיפדיה מבין בודאי את חשיבותו של עולם האינטרנט לתרבות בימנו, אנו חיים בעידן בו צריכת הידע והתרבות היא דרך המחשב ומי שמאמין בכך ומבין את חשיבותו של עולם האינטרנט חייב גם להבין את חשיבותו של המוזיאון הישראלי הראשון לאומנות היצירה. הרי בזמן בו שאר המדינות המפותחות כבר העלו עשרות ואולי אף מאות אתרים אשר כל מטרתם לקדם תרבות סוף סוף אנו רואים בארץ יוזמה כזו כמו שלקח על עצמו האיגוד הישראלי לאומנות הישראלי, יוזמה מבורכת אשר פועלת בדיוק כמו ויקופדיה להעשרת התכנים, הידע והתרבות בעולם המחשבים איך אנו יכולים לומר כי ערך זה איננו חשוב. להפך עלינו להכיר בחישבותו ולעודד עוד יוזמות ברוכות כאלו אשר מוכנות ורוצות לתרום ולהעשיר וכל זאת לללא כל תמורה. אני מצדיעה למארגני האתר ואומרת ישר כוח, אנו צריכים עוד אנשים כמוכם בארץ.

ויקיפדיה לא אמורה לקדם ערכים על פרויקטים דומים לה בגלל שמטרתם חשובה. אנו אנציקלופדיה. זהר דרוקמן - I♥Wiki15:35, 29 באפריל 2008 (IDT)[תגובה]