שיחה:המפלגה הסוציאל-דמוקרטית האוסטרית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

באוקוטבר 1907 בסוף הפסקה הראשונה לא צריך להיות 1917? ד.ט 18:39, 13 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

המפלגה הסוציאל דמוקרטית האוסטרית זכתה בבחירות האחרונות ברוב לא מוחץ על פני יריבתה המפלגה השמרנית האוסטרית. אף על פי כן, בדיעבד ובהתחשב בעבודה שהמפלגה הניאו-נאצית הלאומנית זכתה ברוב של 30% מקולות הבוחרים באוסטריה , גם אם רצו אחת מהמפלגות הגדולות לא לקיים קואליציה גדולה (ממשלת אחדות לאומית) לא תהיה להן ברירה אלא לקיים בשנית קואליציה זו.

הנשיא היינץ פישר העניק לאחרונה את משימת הרכבת הממשלה החדשה על מנהיג המפלגה הסוציאל דמוקרטית, ורנר פיימן, והוא בדרכו ליישום עמדות הממשלה ולהקמתה.

פיימן, כמנהיג, הציג עובדה מוגמרת שהוא לא הולך לממשלה אחת עם המפלגה הלאומנית לקואליציה . . . בהתחשב שוב בעבודה שהירוקים והליבראלים זכו ברוב זעום לעומת המפלגה הלאומנית עם 30% לא יהיה אפשר להתחשב ולהחזיק ממשלה צרה בלי רוב מוצק בפרלמנט האוסטרי, ולכן יצטרך פיימן ללכת שוב (אולי לא מאהבת המפלגה המקבילה, אך מהמצב הקיים) לקואליציה גדולה בשנית וכדי לדחוק את המפלגה הלאומנית לאופוזיציה הוא יצטרך להקים ממשלת אחדות לאומית בשנית ואז לצרף את הירוקים והליבראלים. כנ"ל באופציה שהשמרנים ירכיבו ממשלה ולא יסתכנו בהרכבת ממשלה עם הלאומנים שיוביל לחרם על אוסטריה, אלא גם הם יצטרכו ללכת לממשלת אחדות לאומית, במצב שבו העם האוסטרי קבע זאת בבחירות האחרונות.

כיום, הקנצלר המכהן, אלפרד גוזנבאואר, ממשיך בתפקידו בתוך ממשלת מעבר עד לכינונה של ממשלת חדשה באוסטריה.

יש לתזכר ולהוסיף ! - ורנר פיימן הקים קואליציה גדולה עם השמרנים ולכן הוא קאנצלר אוסטריה הנכנס.


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 04:06, 4 במאי 2013 (IDT)[תגובה]