שיחה:הסכם הסגרה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מקור[עריכת קוד מקור]

תורגם מויקיפדיה באנגלית--Golf Bravo 21:27, 2 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

בערך יש תקדים (?) מעניין שלא נכלל בערך- מצב של ניגודי ענייינים בין מערכת המשפט \שופטים המוציעים צווי מאסר או הבאה וכו' לבין הממשלה. ניגוד עיניינים שכזה היה לכאורה במקרה דנן שבו הממשלה המקומית נמנעת מלהגיש בקשת הסגרה כדי למנוע פגיעה במשקיעים\ בבעלי הון. שווה הוספה?האזרח דרור 09:01, 4 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

הגוף שבידיו הסמכות לצוות על הסגרתו של אדם מחוץ למדינה בה הוא שוהה הוא הממשלה (כך לפחות בארצות רבות, כולל ישראל. כאן זה שר המשפטים). בידי הממשלה הסמכות שלא להסגיר אדם במידה והדבר נוגד אינטרס חיוני של המדינה. הדברים נאמרים בפירוש בחוק ההסגרה, ציטטתי את החוק בנקודה הזו. מה שאתה מביא זו דוגמה למקרה שבו כנראה ממשלה חשבה שהסגרה של פלוני עלולה לפגוע באינטרס חיוני של המדינה. --Golf Bravo 07:28, 5 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]
  • אני לא בטוח שאנחנו מבינים זה את זה. עד כמה שאני מבין אתה מדבר על הענות לבקשת הסגרה (אינטרס חיוני וכו'), ואילו אני מדבר על הוצאת בקשת הסגרה. האם אני טועה ואתה מדבר הוצאת בקשת הסגרה?
  • אם אנו מדברים על אותו הדבר, ועל העובדות אין מחלוקת, אזי הנקודה היא שהממשלה (שהיא זרוע שלטונית אחת), עומדת כאן בניגוד עניניים לזרוע שלטונית אחרת (מערכת המשפט). יש עקרון של הפרדת רשויות. וכאן הוא מתערער - הרשות המבצעת מפריעה לתפקודה התקין של הרשות השופטת.
  • בעיה מסוג זה קיימת כאשר יש פער קיצוני בין 2 מדינות, כך שכדי לשמור על יחסים תקינים עם מדינה אחרת, המדינה העניה צריכה לעוות את חוקיה על פי גחמות מהחוץ. אם ניקח מצב זה למקום קיצוני האזרחים הזרים יהיו למעשה מעל לחוק המקומי (כל עוד יוכלו לברוח החוצה מהמדינה).

האזרח דרור 00:06, 11 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 04:29, 4 במאי 2013 (IDT)[תגובה]