שיחה:הספירה של רימן

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

המשפט "מבחינה טופולוגית, מבנה הומאומורפי לספירה הדו ממדית והוא מהווה קומפקטיפיקציה של המישור בעזרת נקודה יחידה" פגום תחבירית (אולי נשמטה מילה). דוד שי 23:19, 11 יולי 2006 (IDT)

באמת נשמטה... יאיר ח.

הקשר לקווי חיתוך[עריכת קוד מקור]

אני שמעתי על הספירה הזאת כאשר למדנו על ln במישור המרוכב ונאמר כי בעזרת הספירה של רימן (שלא הוסברה) ניתן להימנע משימוש בהם. טרול רפאים 23:37, 11 יולי 2006 (IDT)

לדעתי, הקישור לממד לא מתאים בערך הזה, במיוחד לא במשפט "זו יריעה אנליטית מממד 1 מעל הרוכבים". כאן המשמעות של ממד היא משמעות שנוצרה ממושג הממד האלגברי יחד עם מושג הממד הטופולוגי (על ידי ההומאומורפיזמים המתאימים). בערך ממד כתוב בקצרה על המושג הראשוני של ממד המרחב האוקלידי ובצדק לא כתוב כלום על יריעות. אחרי כמה שיפוצים בערך יריעה- זה יהיה הערך המתאים לקשר אליו (וכבר יש אליו קישור כמה מילים לפני כן). יאיר ח.

שאלה והרהור[עריכת קוד מקור]

האם ניתן לסמן כל מספר כנקודה על הכדור? באיור, המספרים שערכם המוחלט 1 מסומנים באמצע בין 0 ואינסוף. מדוע סומנו כאילו באמצע, אם המרחקים ביניהם לבין 0 ולבין אניסוף שונה לחלוטין? אולי אפשר לדמיין את המרחק כמו פרדוקס זנון , ש-1 זה חצי הדרך, 2 זה 3/4 , 3 זה 7/8 ... ליור