שיחה:העץ של אנה פרנק

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שלום לעורך הערך,

בהיותי בא כוחו של נתי ייני, מורה בביה"ס "אוהל שם" הוא שיזם את הבאת העץ של אנה פרנק לארץ, ברצוני שתשקול שינוי הפסקה האחרונה בשם "קריסת העץ ולאחריה " במצ"ב:

ב-23 באוגוסט 2010, בעיצומה של סערת גשמים ורוחות עזות, קרס העץ, שגילו מוערך בלפחות 150 שנה, על גדר אבנים סמוכה. איש לא נפגע וגם לא נגרם נזק למוזיאון שבבית הסמוך. בקריסתו חדר גזע העץ לגינות השכנות כשהוא פוגע בכמה סככות. זמן קצר אחרי קריסת העץ התפרסמו כמה מודעות למכירת חלקים ממנו באתר אינטרנט הולנדי של מכירות פומביות. כבר בעת הדיון המשפטי על כריתת העץ הודיע מוזיאון בית אנה פרנק כי במקום בו עמד העץ יישתל ייחור שנלקח ממנו עוד קודם לכן. בפארק באמסטרדם ניטעו 150 ייחורים דומים שנלקחו אף הם מעץ הערמונים העתיק. נתי ייני, מורה בתיכון אהל שם ברמת גן יזם יחד עם תלמידיו הבאת ייחור מעץ הערמון ארצה, ובחר את אתר הנטיעה בשיתוף עם תא"ל גל הירש . הייחור יישתל במצפה איתן שברמות נפתלי‏[3]. המצפה קרוי על שמו של איתן בלחסן ז"ל , מפקד סיירת צנחנים שנולד ברמות נפתלי ונפל בפברואר 1999 בקרב בדרום לבנון . כוונת הנטיעה היא להדגיש את זיכרון השואה מצד אחד ואת הציונות והתקומה שתבוא לידי ביטוי בנטיעתו של הייחור בישראל. ייחורים אחרים נשלחו למקומות שונים, בהם בתי ספר ברחבי העולם שנקראים על שמה של אנה פרנק. ב-11 אתרים נבחרים בארצות הברית יינטעו שתילים נוספים, בהם הבית הלבן ואתר הזיכרון לנפגעי אסון התאומים בניו יורק. מספר ימים לאחר קריסתו דווח כי מן הגזע השבור החל לצמוח נצר‏[4].

קיימים סימוכין לנ"ך במצ"ב :

http://www.yalkut.com/news/news_short_one.asp?p_news_id=2496

מתוך: ילקוט המנהל קורס מנהלים ומנהלות חדשות חינוך כלי ניהול חוזרי מנכל .

תודה, איציק

זיהוי מוטעה של מין העץ[עריכת קוד מקור]

שלום,

בערך הזה חלה טעות בזיהוי של מין העץ. לא מדובר בעץ ערמונים, אלא במין ערמונית הסוסים (Aesculus hippocastanum), באנגלית horse chestnut.

בברכה, פרופ' ז'וזה גרינצוויג, האוניברסיטה העברית בירושלים

128.139.16.141 11:12, 20 באפריל 2020 (IDT)[תגובה]