שיחה:הרכבה (בוטניקה)

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

לא כדאי לאחד, ערך זה עוסק בהרכבה, הערך של הכלאה אמור לעסוק בתחום יותר רחב - הכלאה טבעית, הכלאה של אבקנים בידי אדם, הכלאה גנטית וגם הרכבה. בהזדמנות ארחיב את זה. דודס 12:42, 18 יוני 2006 (IDT)

הרכבות הסדק כבר מזמן לא בשימוש[עריכת קוד מקור]

הדברים בערך נכונים בעיקרם, אך מיושנים. חלו התפתחויות רבות במלאכת ההרכבה. בהרכבות במשתלות למשל, נכנסים דבקים מיוחדים, שתפקידם להחליף את הקשירה המסורתית. הקשירה עצמה, כבר מזמן זנחה את ה"רפייה" ואת החבלים. אמצעי הקשירה וההידוק היום אלה הם סרטי קשירה פלסטיים מיוחדים.

בהחלפות הזן, השימוש העיקרי בהרכבות של עצים מבוגרים, כבר לא משתמשים בהרכבת הסדק המיושנת, ומזמן כבר לא מורחים כופר. הרכבות הראש לגווניהן החליפו את הרכבות הסדק. ובעצים מסויימים, כגון אבוקדו ומנגו, גדל השימוש בהרכבות עין ירוקות, ללא צורך בהגנה נגד השמש.

נגד הקרינה נכנסו חומרי כיסוי חדשים, הנקראים בשם כולל נייר כסף, ומספקים להרכבה הגנה טובה גם נגד הקרינה של השמש וגם שמירה על הלחות של הרוכב ומניעת התייבשותו.

הרכבת הסדק, שבה היו סודקים את הסדן של הכנה ונועצים רוכב או יותר בסדקים, כבר מזמן יצאה מהשימוש. הרכבות הראש החליפו את הרכבות הסדק. בסדק היתה גם בעיה של שמירת הלחות. בשעתו היו יוצקים על הסדק תערובת של שעווה וחומרים נוספים. אבל שקיות הפלסטיק נכנסו לשימוש במקום ציפוי השעווה.

שינוי מבורך נוסף הוא השימוש בחומר פלסטי רך ומתכלה - פארפילם - סרט כריכה השומר על הלחות של הרוכב מצד אחד, ומאפשר לעיניים המתעוררות לפרוץ דרכו, מצד שני. השימוש בסרט הפארפילם החליף את השימוש בשקיות הפלסטיק, שהיה מסורבל וגרם להיווצרות פטריות במקום ההרכבה.

ולבסוף, למען הקוריוז, ראיתי במו עיני הרכבות תאנים שהצליחו, שאמצעי הקשירה בהן היה --- אזיקונים!. Alosha38 10:20, 9 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]

זה לא ממש מדוייק. בענף שלי, קרי כרם, עדיין מקובל מאוד להשתמש בהרכבות סדק (זו למעשה השיטה העיקרית) ולכסות את ההרכבה בכופר - מסוגים חדשים המפותחים במיוחד לצורך כל סוג של הרכבה. מלבד זאת, גם בוורדניים ובנשירים אחרים מקובל להשתמש בכופר במשתלה - שם יש כופר מיוחד. נכון מה שאמר מר אלושה שכיום קושרים בסרטי פלסטיק מסוגים שונים, וגם אני ראיתי שהשתמשו לצורך הקשירה באזיקונים - אך לאחר זמן נאלצים לחותכם מה שאין כן בפלסטיק-נילון ההוא שאליושה דיבר עליו. דודסשיחה 17:55, 9 ביולי 2007 (IDT)[תגובה]